استقرار خزانه واحد، سرآغاز تحول در امور مالی شهرداری تبریز است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: استقرار خزانه واحد در شهرداری بر اساس دستورالعمل مربوطه، سرآغاز تحول در امور و مسائل مالی شهرداری و فرصت بهبود و اصلاح رویه‌های مدیریتی را بیش از پیش فراهم می‌کند.

غلامرضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: راه‌اندازی خزانه‌داری متمرکز، مدیریت یکپارچه هزینه‌های شهرداری و ایجاد نظم و انضباط مالی در این نهاد است.

وی افزود: متمرکز بودن منابع مالی شهرداری در یک حساب با شکل‌گیری خزانه‌داری در این نهاد از اساسی‌ترین اصول مدیریت شهری است که باید عملیاتی شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: مزایای ایجاد خزانه متمرکز توسعه متوازن شهر، توزیع عادلانه خدمات و امکانات، توزیع مناسب و عادلانه پروژه‌های عمرانی در شهر، پرداخت همزمان و بدون تبعیض حقوق کارکنان، حرکت به سمت عدالت اجتماعی، شفافیت مالی و ارتقای پاسخگویی مالی شهرداری و کاهش فساد در این مجموعه است.

وی اضافه کرد: در خزانه‌داری متمرکز همه درآمدهای مناطق در خزانه واریز و توزیع به‌صورت منطقی متوازن و عادلانه مدیریت می‌شود.

احمدی با بیان اینکه نبود عدالت فضایی و مکانی مشکلی است که در طول سالیان متمادی در نتیجه عملکرد و مدیریت و توزیع ناعادلانه خدمات شهری ایجاد شده است، تاکید کرد: یکی از ارکان بودجه رعایت توازن ارائه خدمات در همه سطوح شهر، به‌ویژه مناطقی است که از توانایی مالی کمتری برخوردار هستند و این مهم با ایجاد خزانه متمرکز محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با اجرای این دستورالعمل شاهد کارایی و شفافیت بیش از پیش در شهرداری تبریز باشیم.

کد خبر 528232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.