وضعیت مبارزه با قاچاق مواد مخدر در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست روز گذشته این کمیسیون خبرداد.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: روز گذشته این کمیسیون، میزبان سردار اسکندر مؤمنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر بود و وی پیرامون وضعیت قاچاق مواد مخدر، تحولات افغانستان و آثار حضور چندین ساله آمریکا در افغانستان به جهت تولید مواد مخدر، سیاست‌های جدید جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و همچنین درمان معتادان گزارش مفصلی ارائه داد.

وی افزود: اعضای کمیسیون نیز سوالاتی پیرامون مباحث مذکور مطرح کردند که سردار مؤمنی به آنها پاسخ داد. همچنین ضمن آسیب شناسی سیستم مقابله با قاچاق مواد مخدر، پیشنهادهایی ارائه شد و کمیسیون آمادگی خود را برای پرداختن به طرح و لوایح در حوزه تقنین و نظارت مربوط به مقابله با قاچاق مواد مخدر، اعلام کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص سیاست‌های جدید جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با قاچاق مواد مخدر، یادآور شد: دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره سیاست‌های جدید، پیرامون ظرفیت‌هایی که ایجاد شده برای جمع‌آوری و نگهداری معتادان به ویژه معتادان متجاهر تدوین کرده است. اجرای این سیاست‌ها هزینه دارد و به امکانات خاصی نیاز است، البته اشاره داشتند که امکاناتی در پایتخت ایجاد شده است.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: سردار مؤمنی همچنین اذعان داشت که شاهد توقف رشد مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان و دانشجویان هستیم.

کد خبر 528040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.