کمیته‌ بررسی اشکالات نحوه محاسبه قبوض برق تشکیل می‌شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور معاون برق وزیر نیرو و رئیس شرکت توانیر در این کمیسیون خبر داد.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون انرژی روز گذشته میزبان معاون برق وزیر نیرو و رئیس شرکت توانیر بود که در این کمیسیون علل افزایش غیرمتعارف قبوض برق برخی از مشترکین بررسی شد.

وی افزود: پیرو گزارش‌ها و اعتراضات واصله به کمیسیون در خصوص افزایش نرخ قبوض برق تعداد کثیری از مشترکین، مسئولان دعوت شده به جلسه، توضیحاتی در خصوص نحوه نرخ‌گزاری قبوض برق در سال ۱۴۰۰ ارائه دادند. این در حالی است که بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و در جهت عادلانه کردن پرداختی‌ها، مشترکین پرمصرف باید هزینه بیشتری پرداخت کنند و افرادی که مطابق الگو مصرف کرده‌اند؛ باید مشمول بخشودگی شوند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از آنکه نمایندگان نقطه نظرات خود را مطرح کردند مقرر شد؛ اولاً تعرفه‌ها و الگوی‌های تعریف شده (کم مصرف، متوسط و پرمصرف) مجدداً برابر قانون مورد بازنگری قرار گیرند و حتماً به تأیید شورای عالی انرژی برسد، دوم اینکه مقرر شد؛ کمیته مشترکی از اعضای کمیسیون انرژی، شرکت توانیر، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل و ظرف یک هفته اشکالات احتمالی در نحوه محاسبه قبوض را بررسی کنند.

نخعی ادامه داد: به نظر می‌رسد پله‌های تعریف شده برای قیمت برق، چندان با هدف قانون‌گذار که رعایت عدالت در پرداخت‌ها بود، همسویی ندارد چرا که پله‌های پایین‌تر (با مصرف کمتر)، درصد افزایش بیشتری از پله‌های بالاتر داشته‌اند؛ بنابراین عدالت در پرداختی قبوض آن‌طور که هدف قانونگذار بوده است رعایت نشده و نیازمند بازنگری است. لذا این مسئله در همان کمیته مشترک مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پیشنهادات احتمالی و اجرایی این کمیته به کمیسیون انرژی و شورای عالی انرژی ارائه می‌شود.

کد خبر 528024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.