دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس قوه قضاییه

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از دیدار روز گذشته اعضای کمیسیون با رئیس قوقه قضاییه خبرداد.

غلامرضا مرحباء در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در ابتدا کمیسیون جلسه‌ای با حضور سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور برگزار کرد و نمایندگان به طرح دغدغه‌هایشان پرداختند.

وی افزود: عمدتاً گفت‌وگوها بر این محور بود که باید نگاه به مناطق آزاد و ویژه تغییر کند و نباید با دید منفی نگریست، چون مناطق آزاد می‌توانند دروازه ورود تکنولوژی، پایگاهی برای صادرات و درنهایت کمک اقتصاد کشور باشند. علاوه بر این ضروری است که نگاه ویژه نسبت به این مناطق داشت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: محمد، نظراتی درباره اصلاح قانون اداره مناطق آزاد داشت تا تعارضات بین قوانین مختلف درباره این مناطق رفع شود.

مرحباء با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی با رئیس قوه قضائیه گفت: روز گذشته اعضای کمیسیون، دیداری با رئیس قوه قضائیه داشتند. در ابتدا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، به تشکیل کارگروه ویژه بین این کمیسیون و قوه قضائیه اشاره کرد که طبق دستور آقای رئیسی در زمان ریاست آقای رئیسی تشکیل شده بود.

وی ادامه داد: قوانین اقتصادی زیادی وجود دارد که قضات روزانه با آن برخورد دارند که در صورت گرفتن نظرات از قضات می‌توان آن قوانین را اصلاح کرد؛ از جمله آن قوانین مالیات بر ارزش افزوده، مناطق آزاد و بهبود فضای کسب و کار است. علاوه بر این درخواست شد که دستگاه قضائی به پرونده‌های مشمول ماده ۲۳۴ آئین نامه و تحقیق و تفحص‌ها و تربیت کادر قضائی در حوزه قضائی توجه ویژه کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی اضافه کرد: دادستان کل کشور درباره قاچاق کالا و ارز و اموال صحبت کرد و قرار شد کار مشترکی صورت گیرد. رئیس سازمان بازرسی به تعارضات بین برخی قوانین و اینکه برخی قوانین اقتصادی باید بازنگری شود اشاره کرد. دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز درباره بحث ارز و رمز ارزها و تخلفات صورت گرفته توضیحاتی ارائه کرد و سرپرست مجتمع مبارزه با جرایم اقتصادی نظراتش را بیان کرد.

مرحباء یادآور شد: رئیس قوه قضائیه بر لزوم همکاری همه اعضای حکومت تاکید داشت. ایشان به ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت مجلس و نمایندگان در استان‌های مختلف و اینکه بسیاری از مشکلات به دلیل شفاف نبودن قوانین بوده و باید در تدوین و تصویب قوانین به آن توجه کرد، تاکید داشت. عدالت اجتماعی برای تقسیم فرصت‌ها و ثروت‌ها مهم است و همه باید برای تحقق عدالت اجتماعی همکاری کنیم.

کد خبر 528016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.