واکنش عضو شورا به توییت انتقادی نماینده اهواز در مجلس

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: صحبت‌های نماینده اهواز در مجلس به صورت کلی و کلید واژه‌ای بیان شده و واقعیت آن برای ما مشخص نیست.

حجت الله زارع زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در واکنش به توییت سید کریمی حسینی نماینده مردم اهواز که انتقاد تندی به اعضای شورا کرده بود، اظهار کرد: صحبت‌های نماینده مجلس به صورت کلی و کلید واژه‌ای بیان شد و در واقع واقعیت آن برای ما مشخص نیست، ما منظور او را متوجه نمی‌شویم چون ماهم مخالف فساد و رانت هستیم

وی گفت: یکی از اهداف و اولویت‌های شورای ششم مبارزه با فساد و شفاف سازی است چرا که شفاف سازی مانع فساد و تبعیض می‌شود و ما نیز همانند آقای حسینی با این موارد مخالفیم و در این زمینه اختلاف نظری با وی وجود ندارد.

زارع زاده افزود: در زمینه مبارزه با فساد موضوعات گسترده‌ای وجود دارد برای مثال مسائل مربوط به قراردادها و تبعیض در جذب نیرو دو مسئله‌ای هستند که شورای شهر پیگیر آنهاست، برای به کارگیری نیروها کارگروه ساماندهی نیروی انسانی ذیل کمیسیون خدمات شهری فعال و جلسات متعددی برای جمع‌آوری داده‌ها برگزار شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز توضیح داد: در ساماندهی نیروی انسانی در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم تا بدانیم چه نیروهایی داریم و در کجا مشغول هستند، کدام یک تابع قرارداد با پیمانکار هستند و کدام یک خارج از قرارداد هستند تا از مشکلاتی که ایجاد شده و سبب درگیر کردن شورا به مسائلی که جز تعهدات و وظایف پیمانکاران است، جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: یکی از موارد مورد بررسی اصلاح قراردادها به نحوی است که در قرار دادهای آینده، منافذ و ایراداتی که در گذشته وجود داشته و سبب سو استفاده افراد مربوطه می‌شد، از بین بروند.

زارع زاده تصریح کرد: یکی از راهکاری‌های مبارزه با فساد که در نظر گرفته شده و باید اجرایی شود کاهش ارتباط فیزیکی است در واقع خدماتی که شهرداری می‌دهد به سمتی برود که به صورت غیر حضوری انجام شوند، این امر و شفاف بودن آن می‌تواند با فساد مبارزه کند.

به گزارش ایمنا، سیدکریم حسینی نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان اخیراً در توئیتی نوشته بود:

"‌اعضای شورا، شهردار اهواز و دیگران بدانند: این ساختمان که می‌سازند بر یک ستون نخواهد ایستاد!
صراحتاً محضر مردم عرض می‌کنم: در برابر تبعیض، کم‌کاری، فساد، سیاسی‌کاری و قومیت‌گرایی خواهیم ایستاد. به وجود آوردن این فضا مغایر با وحدت، اخلاق، کار تشکیلاتی و… است.
ادب و آداب را رعایت کنید. "

کد خبر 527970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.