فعالیت ۳۵۷ خانه هلال در استان/روزانه ۷۰۰ نسخه دارویی ثبت می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: در مدیریت بحران توانمندسازی افراد جامعه مهمترین اقدام است، در حال حاضر ۳۵۷ خانه هلال به طور رسمی در استان شروع به فعالیت کرده و آموزش لازم به نیروهای داوطلب مستقر در این خانه‌ها داده شده است.

علی محمدهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص امدادرسانی و فعالیت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در ماه‌های محرم و صفر، اظهار کرد: در دو ماه اخیر داوطلبان هلال‌احمر استان اصفهان با حضور در هیئت‌های عزاداری رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به مردم تذکر می‌دادند و در مواردی توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده در قالب نذر سلامت را انجام می‌دادند.

مساعدت نیروهای داوطلب و تسریع واکسیناسیون / فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ امدادگر در استان

وی اضافه کرد: داوطلبان با مراکز بهداشت استان اصفهان در بحث نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر همکاری لازم را داشتند، در خصوص واکسیناسیون همشهریان، داوطلبان هلال احمر مساعدت‌های لازم را با مراکز دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی انجام دادند. تعدادی از شهرستان‌ها از جمله شهرستان شاهین شهر واکسیناسیون همشهریان به طور کامل به وسیله نیروی‌های داوطلب جمعیت هلال‌احمر صورت می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، تصریح کرد: در ایام تعطیلات، کنترل ورودی‌ها و خروجی‌ها به استان اصفهان به وسیله نیروهای داوطلب جمعیت هلال‌احمر صورت گرفت و در ورودی و خروجی‌های اصلی استان داوطلبان جمعیت هلال احمر، کمک‌رسان نیروی انتظامی استان بودند. حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر امدادگر در پایگاه‌های هلال‌احمر در حوادث و بحران کمک‌های لازم را به هموطنان ارائه می‌کنند.

توانمندسازی افراد جامعه با تشکیل ۳۵۷ خانه هلال / راه‌اندازی بانک امانات

محمدهاشمی در خصوص تشکیل خانه هلال در استان و اهداف آن، اظهار کرد: در مدیریت بحران اعتقاد داریم توانمندسازی افراد جامعه مهم‌ترین اقدام است. به طور معمول در دل محلات و روستاها خانه‌های هلال تشکیل و آموزش لازم به نیروهای داوطلب مستقر در این خانه‌ها داده شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۵۷ خانه هلال به طور رسمی در استان شروع به فعالیت کرده‌اند و در هر خانه هلال، چهار نفر با کسب آموزش‌های لازم فعالیت می‌کنند تا در صورت بروز هر نوع اتفاق در هر محله‌ای ارتباط با جمعیت هلال احمر استان را برای اعزام نیرو و کمک رسانی داشته باشند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان، گفت: از سوی دیگر این نیروها آموزش‌های آشنایی با مخاطرات را برای اهالی محله‌ها و روش مقابله با آن‌ها را، در خانه هلال ارائه می‌دهند. در کنار این موارد انجام اقدامات دیگر مثل راه‌اندازی بانک امانات و تجهیزات فرآوری در خانه‌های هلال صورت گرفته است و در این بانک امانات در قالب کمک‌رسانی به بیماران کرونایی اقدامات ارزشمندی در دستور کار بوده است.

تأمین کپسول اکسیژن ساز بیماران کرونایی

محمدهاشمی تاکید کرد: در پیک پنجم کرونا در خانه‌های هلال کپسول اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز به مردم برای مراقبت از بیماران کرونایی در خانه امانت داده شده است و با رفع مشکل و بهبودی بیمار کپسول‌های اکسیژن دوباره به بانک امانات خانه هلال برگشت داده می‌شدند.

وی ادامه داد: در پیک پنجم که بخشی از آن در اوایل ماه محرم بود این بانک امانات در خانه‌های هلال با توان کامل، کپسول اکسیژن ساز را در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌دادند؛ به خصوص بیمارانی که از بیمارستان مرخص شده و با تجویز پزشک باید در خانه تحت مراقبت و نیازمند گرفتن اکسیژن بودند، کپسول‌های اکسیژن رسان به صورت امانت در اختیار خانواده برای بهبودی این بیماران کرونایی قرار گرفت.

روزانه نسخه پیچی برای ۷۰۰ متقاضی صورت می‌گیرد

وی با اشاره به فعالیت داروخانه هلال‌احمر و کمک رسانی به بیماران در پاندمی کرونا، اظهار کرد: در پیک پنجم کرونا ساعات‌های حضور پرسنل داروخانه بیشتر از قبل بود و حتی در روزهای تعطیل ارائه خدمات دارویی به بیماران کرونایی در دستور کار بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، تصریح کرد: در این داروخانه ارائه داروهای بیماران خاص و سرطانی مانند گذشته برای بیماران صورت گرفته است و مشکل کمبود دارویی و ارائه سرم به بیماران دارای نسخه وجود نداشته است. در داروخانه هلال‌احمر مشکل خاصی از نظر ارقام دارو نیست و تنها تعداد اندکی از داروها که وارد کشور نشده باشند در این داروخانه هم موجود نیست که به محض ورود دارو و رسیدن به داروخانه، در اختیار بیمار متقاضی قرار داده می‌شود.

محمدهاشمی خاطرنشان کرد: تلاش پرسنل داروخانه هلال احمر اصفهان بر این بوده است که زمان انتظار بیماران برای گرفتن دارو و خدمات دارویی به کمترین زمان ممکن برسد. روزانه نسخه پیچی برای ۷۰۰ متقاضی صورت می‌گیرد البته مواردی هم وجود داشته که بیماری مراجعه کرده و با داشتن نسخه داروی او در داروخانه موجود نبوده است؛ اما همه تلاش پرسنل داروخانه هلال‌احمر با نگاه خدمت است و برای تأمین داروها این گروه از بیماران نیز مساعدت‌های لازم صورت گرفته است.

قالب «طرح مهربانی مهر» در بازفت چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، گفت: در ایام مهرماه به دلیل بازگشایی مدارس و ترویج فرهنگ نیکوکاری در قالب «طرح مهربانی مهر» کل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از خیران و داوطلبان برای همکاری در اجرای برنامه توزیع لوازم‌التحریر با ارائه بسته‌های نوشت‌افزار، لوازم ورزشی و بازی‌های سرگرمی و فکری، در بین دانش‌آموزان کم برخوردار فراخوان داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی بر این است که هزار بسته لوازم‌التحریر آماده شود و در منطقه بازفت چهارمحال بختیاری توزیع شود. این بسته‌ها شامل ۱۰ قلم لوازم‌التحریر از جمله خودکار، مداد، تراش، پاک کن، جامدادی و کیف به وسیله خیرین داوطلب تهیه شده است، به علاوه توزیع لباس و کفش در مناطق محروم تحویل برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت انجام می‌شود.

محمدهاشمی تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم در صورت داشتن توانایی برای مساعدت و کمک‌های انسان دوستانه با ارائه کمک‌های نقدی به حساب هلال‌احمر و تحویل لوازم‌التحریر به خانه‌های هلال در سراسر استان جمعیت هلال احمر اصفهان را در انجام بهینه این امر خداپسندانه یاری کنند.

کد خبر 527818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.