دردسر گنج نفیس برای مرد زنجانی

دردسر گنج نفیس برای مرد زنجانی، کشف ۲ جنازه مردانه در زمین‌های کشاورزی، آتش‌سوزی اتوبوس در اتوبان کاشان- قم، بازداشت ۱۰۰ گنده لات اینستاگرام، قتل زن تنها با شلیک ۲ گلوله به دست مرد نظافتچی، حمله گاو خشمگین به یک واکسیناتور، مرگ تکان‌دهنده جوان ساروی در قیر داغ را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسینعلی فضلی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از کشف چهار قطعه شیء تاریخی و دستگیری یک نفر در شهر گیلوان شهرستان طارم خبر داد.

وی افزود: این اشیا و گنج‌ها شامل یک ظرف سفالی کوچک، یک ظرف سفالی بزرگ، یک ظرف مسی کوچک و یک ظرف مسی بزرگ است که کشف و ضبط شد و قرار است توسط کارشناسان میراث‌فرهنگی استان زنجان ارزیابی شده و قدمت تاریخی آن‌ها تعیین شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: یک متهم در محل دستگیر و تعدادی اشیا کشف و ضبط و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی داده شد.

فضلی با اشاره به اینکه شهرستان طارم از نظر تاریخی با داشتن آثار تاریخی و باستانی، یکی از شهرستان‌های مهم استان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: از همه شهروندان درخواست می‌شود در راستای حفظ آثار تاریخی، در صورت مشاهده هر گونه حفاری مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۱۰ نیروی انتظامی و یا به شماره یگان حفاظت میراث‌فرهنگی ۰۲۴۳۳۰۳۳۳۵۰ اطلاع دهند.

کشف ۲ جنازه مردانه در زمین‌های کشاورزی

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی استان فارس از قتل دو کشاورز هامونی طی درگیری ناشی از اختلافات ملکی و شناسایی و دستگیری سریع قاتلین خبر داد.

وی افزود: دهم مهرماه سال جاری خانواده‌ای در شهرستان هامون با مراجعه به پلیس آگهی شهرستان از مفقودی پدر ۵۵ ساله و داماد ۴۱ ساله خانواده که برای فعالیت کشاورزی بر سر زمین‌های زراعی رفته بودند خبر دادند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: کاراگاهان پلیس آگاهی شهرستان هامون با حضور در محل و طی گشت زنی در اطراف زمین‌های کشاورزی جسد آنها را در حالی که آثار ضربات جسم سخت بر سر و صورت آنها مشهود بود کشف کردند.

سردار طاهری تصریح کرد: با انتقال اجساد به پزشکی قانونی تحقیقات تخصصی پلیس برای دستگیری قاتلان آغاز که با سر نخ‌های بدست آمده در کمتر از ۲۴ ساعت عاملان این جنایت که مردی ۵۲ ساله و پسر ۳۹ ساله اش بودند شناسایی و هر دو آنان در اقدامی ضربتی دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: این پدر و پسر قاتل که از کشاورزان محل بودند هنگام دستگیری آثار ضرب بر سر و صورت داشتند که در ابتدا با دروغ پردازی و داستان ساختگی مبنی بر حمله سارقان مسلح به آنها و قتل ۲ مرد توسط سارقان قصد گمراه کردن مأموران را داشتند اما پس از رو به رو شدن با ادله پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و به جنایت اظهار کردند.

سردار طاهری گفت: این جنایت به دلیل اختلافات ملکی در روز حادثه با مقتولان درگیر و با ضربات متعدد بیل آنها را به قتل رسانده‌اند. قاتلان پس از اقرار به جنایت ارتکابی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

آتش‌سوزی اتوبوس در اتوبان کاشان- قم

روح الله فدایی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: در این حادثه که صبح امروز در اتوبان کاشان - قم حوالی شهر مشکات رخ داد، تیم‌های عملیاتی ایستگاه شماره سه این سازمان به محل حادثه اعزام و با همکاری عوامل آتش نشانی مشکات موفق به خاموش کردن آتش شدند.

وی افزود: خوشبختانه ۱۲ مسافر این خودرو که از یزد عازم تهران بودند، قبل از گسترش آتش از آن خارج شده بودند. در گزارش‌های اولیه علت آتش سوزی نقص در سیستم برق خودرو گزارش شده است.

بازداشت ۱۰۰ گنده لات که در اینستاگرام نوچه داشتند

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا ناجا گفت: پلیس فتا تهران بزرگ با افرادی که قصد دارند در فضای سایبری فرهنگ اوباش‌گری و نوچه‌پروری را اشاعه دهند به شدت برخورد می‌کند. در همین راستا بیش از ۱۰۰ نفر از این متهمان را امسال دستگیر کرده و در اختیار قانون قرار داده‌ایم. مجموع دنبال کنندگان این افراد بالغ بر ۱۱ میلیون فالوئر بوده است. این افراد ضدفرهنگ‌ها را ترویج می‌دهند و کماکان اقدامات پلیسی برای این افراد در حال انجام است.

قتل زن تنها با شلیک ۲ گلوله به دست مرد نظافتچی

مرد نظافتچی که به طمع سرقت پول و طلاهای زن تنها او را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود، در یک‌قدمی چوبه دار از سوی اولیای دم بخشیده شد و به زندگی بازگشت. بامداد ۲۱ آذر سال ۹۷ گزارش قتل زنی در آپارتمانش در تهران به پلیس اعلام شد. وقتی تیم جنایی در محل حضور یافت با جسد زنی حدوداً ۵۵ ساله روبه‌رو شد که با شلیک دو گلوله به قتل رسیده بود. دختر مقتول می‌گفت که مادرش به تنهایی زندگی می‌کرده و شواهد نشان می‌داد از محل جنایت مقداری پول و طلا سرقت شده است.

بررسی وضعیت خانه مقتول و نبود آثار درگیری نشان می‌داد جنایت از سوی فردی رخ داده که با مقتول آشنایی داشته و به راحتی وارد خانه‌اش شده و پس از قتل، دست به سرقت پول و طلاهای مقتول زده است. در این شرایط تیم جنایی، تحقیقات خود را روی آشنایانی که به خانه زن تنها رفت‌وآمد داشتند، متمرکز کرد و به مردی که کارگر خدماتی بود رسید. مرد آشنا به خانه زن تنها رفت‌وآمد می‌کرد و کارهای نظافت خانه او را انجام می‌داد، اما مدتی بود که دیگر از او خبری نبود. مأموران محل زندگی این مرد را شناسایی کردند اما او آنجا را ترک کرده بود و کسی از محل جدید زندگی‌اش خبر نداشت. به همین دلیل بود که نام وی به‌عنوان نخستین مظنون جنایت مطرح شد و در جریان تحقیقات درباره این مظنون ۲۰ ساله معلوم شد که وی چند روز پس از جنایت به ترکیه گریخته است. فرار او به ترکیه احتمال اینکه وی قاتل زن تنها باشد را قوت می‌بخشید و در این شرایط تحقیقات برای دستگیری وی آغاز شد.

۱۵ روز بعد از جنایت معلوم شد که تنها مظنون پرونده دوباره به کشور برگشته و با این سرنخ مأموران موفق شدند محل زندگی او را شناسایی و وی را دستگیر کنند. مأموران در بازرسی مخفیگاه متهم توانستند یک قبضه اسلحه کمری کشف کنند. شواهد نشان داد اسلحه کشف شده همان اسلحه‌ای است که مقتول با آن به قتل رسیده است. با کشف اسلحه دیگر شکی وجود نداشت که جوان ۲۰ ساله قاتل است. او وقتی پیش روی بازپرس جنایی تهران نشست به قتل اقرار کرد و درباره انگیزه‌اش گفت: چندماه پیش در فضای مجازی برای انجام کار در منزل آگهی منتشر کردم تا اینکه مقتول برای نظافت خانه‌اش با من تماس گرفت. از آن به بعد هفته‌ای یک مرتبه به آنجا می‌رفتم و کارهای نظافت را انجام می‌دادم. در همان رفت‌وآمدهای اول بود که فهمیدم زن میانسال مقدار زیادی پول و طلا در خانه‌اش دارد و نقشه سرقت از آنجا را کشیدم.

برای اجرای نقشه‌ام ابتدا با یکی از دوستانم در غرب کشور تماس گرفتم و از او خواستم برایم یک کلت کمری تهیه کند. چند روز بعد وقتی اسلحه را تحویل گرفتم برای نظافت به خانه زن میانسال رفتم. آن روز با شلیک دو گلوله او را به قتل رساندم و هرچه پول و طلا در خانه بود را سرقت کردم و گریختم. متهم در ادامه گفت: حدود ۷۰ میلیون تومان پول به‌دست آورده بودم که با بخشی از پول به‌دست آمده به ترکیه سفر و چند روزی خوشگذرانی کردم اما بعد به تهران برگشتم و سرانجام دستگیر شدم. متهم به قتل بعد از مدتی در شعبه ششم دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و به قصاص محکوم شد. حکم صادر شده به تأیید قضات شعبه ۲۹ دیوان‌عالی کشور رسید و پرونده برای انجام مقدمات اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.

در حالی که مرد محکوم به قصاص در یک‌قدمی مجازات اعدام بود و از طرفی طبق گزارش زندان، وی توبه کرده و از جنایتی که مرتکب شده بود به‌شدت نادم بود، تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی برای گرفتن رضایت از اولیای دم شروع شد تا اینکه سرانجام چهارشنبه هفته گذشته فرزندان مقتول به‌خاطر رضای خدا و به حرمت سالروز شهادت امام رضا (ع) در شعبه اول اجرای احکام دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و با بخشش قاتل مادرشان به او زندگی بخشیدند. به این ترتیب مرد محکوم به قصاص از مجازات مرگ رهایی یافت تا به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

حمله گاو خشمگین به یک واکسیناتور در همدان

محمودرضا رسولی مدیرکل دامپزشکی استان همدان از وقوع یک مورد حادثه در حین کار برای یکی از واکسیناتورهای مجموعه دامپزشکی خبر داد و اظهار کرد: "داوود روحانی" واکسیناتور متولد دهه ۶۰ بوده که قبل از تعطیلات حین واکسیناسیون دام‌های سنگین در یکی از روستاهای همدان مورد حمله یکی از گاوها قرار گرفت. این واکسیناتور مورد حمله گاو قرار گرفت و از ناحیه پا چندین مرتبه با ضربه‌های سنگین گاو مواجه شد که خوشبختانه در حال حاضر وضعیت وی بهتر از روزهای قبل است.

وی افزود: "تب کریمه کنگو" در دام‌ها بدون علائم است، دامپزشکان باید تمامی اصول بهداشتی را رعایت کنند و هنگام بررسی فیزیکی و معاینه دام باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در حیوانات بدون علامت است.

رسولی به "تب بروسلوز" اشاره کرد و گفت: این بیماری که تحت عنوان "تب مالت" نام دارد از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که باید دامپزشکانی که در ارتباط مستقیم با دام هستند به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

مرگ تکان‌دهنده جوان ساروی در قیر داغ

ایمان فضل‌الله نژاد رئیس اداره عملیات آتش‌نشانی ساری طی تماس شهروندان حادثه «سقوط کارگر جوان در مخزن قیر» به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی گزارش شد که بلافاصله گروه نجات آتش نشانی به محل حادثه واقع در شهرک صنعتی شماره یک ساری اعزام شدند.

وی افزود: آتش نشانان با رسیدن به محل حادثه و ارزیابی اولیه؛ به علت درجه‌ی حرارت بالای مخزن و عدم دسترسی، ادامه عملیات را در صبح روز بعد انجام داده و پس از کاهش دما و تخلیه قیر مذاب در مخزن با ورود به محل و جستجو در شرایط دشوار تکه‌هایی از پیکر فرد فوت شده را به بیرون کشیدند.

رئیس اداره عملیات آتش‌نشانی ساری با اشاره به اینکه علت حادثه در دست بررسی است، گفت: آتش‌نشانان پیکر فرد فوت شده را جهت ادامه مراحل قانونی به عوامل پزشکی قانونی و نیروهای انتظامی تحویل دادند.

وی در پایان از صاحبان مشاغل پرخطر و کارخانجات و صنعت گران خواست نسبت به ایمن سازی محل کار و فراهم کردن تجهیزات ایمنی برای پرسنل خود کوشا باشند.

کد خبر 527647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.