پشت پرده انفجار تروریستی افغانستان چه بود؟

یک کارشناس مسائل افغانستان گفت: به نظر می‌رسد داعش با شبکه حقانی همکاری دارد و به همین دلیل اعضای شبکه حقانی که وظیفه برقراری امنیت در افغانستان را بر عهده دارند، مسیر را برای این اقدامات تروریستی هموار خواهند کرد.

پیرمحمد ملازهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص عملیات تروریستی روز گذشته در افغانستان اظهار کرد: خط فکری داعش ایجاد اختلاف بین شیعیان و اهل سنت بوده و بر همین اساس سعی دارد با این نوع عملیات‌های تروریستی، خط فکری خود را در افغانستان عملیاتی کند.

وی افزود: در حال حاضر طالبان مسئولیت حفظ امنیت افغانستان را بر عهده دارد و قطعاً بروز چنین اقدامات تروریستی در مناطق شیعه نشین افغانستان برای این گروه وجهه خوبی نخواهد داشت؛ به همین دلیل باید دید واکنش طالبان نسبت به این اقدامات تروریستی چه خواهد بود؟ بعید است طالبان بتواند با گروه‌های رادیکال مانند داعش مقابله کند.

این کارشناس مسائل افغانستان تاکید کرد: قطعاً گسترش و ادامه این اقدامات تروریستی به سود طالبان نخواهد بود؛ زیرا در حال حاضر تمام تلاش خود را جهت ایجاد امنیت داخلی افغانستان به کار گرفته تا هرچه زودتر در مجامع بین‌المللی به رسمیت شناخته شود.

ملازهی ادامه داد: با توجه به اینکه داعش مسئولیت عملیات تروریستی در ولایت قندوز را برعهده گرفته است، به نظر می‌رسد با شبکه حقانی همکاری دارد و به همین دلیل اعضای شبکه حقانی که وظیفه برقراری امنیت در افغانستان را بر عهده دارند، مسیر را برای این اقدامات تروریستی هموار خواهند کرد.

کد خبر 527555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.