رشادت «علی لندی» و آموزه‌های «آیت الله آملی» وارد کتاب‌های درسی می‌شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: رشادت‌های «شهیدعلی لندی» و آموزه‌های «آیت الله حسن زاده آملی» وارد کتاب‌های درسی می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، حسن ملکی اظهار کرد: فداکاری شهید لندی در کتاب‌هایی مانند زبان و ادبیات فارسی، آمادگی دفاعی، مطالعات اجتماعی و حتی کتاب‌های هنر، قابل طرح است.

وی با بیان این که هدف ما از پرداختن به اقدام شجاعانه «شهید لندی»، اثرگذاری در کودکان و نوجوانان است، افزود: باید روش‌هایی را برای بیان این اقدام اتخاذ کرد که تأثیرگذارتر باشد. در این مورد چند روش مطرح شد که یکی بحث کاراکترسازی و شخصیت‌سازی است. بنابراین اگر می‌خواهیم از روش شخصیت‌سازی استفاده کنیم باید طوری از این شیوه بهره ببریم که شهید علی لندی تأثیر اسوه‌ای خود را داشته باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله حسن‌زاده آملی، با اشاره به این که دانشمند عظیم‌القدر و بزرگی است، تصریح کرد: دفاتر تألیف مخصوصاً دفتر تألیف بخش نظری یک ظرفیت‌سنجی داشته باشند که ما راجع به آیت‌الله حسن‌زاده آملی در چه کتاب‌هایی می‌توانیم مطالبی را بیشتر از قبل مطرح کنیم. به نظر می‌آید که در کتاب‌های ادبیات، معارف و حتی ریاضی از بابت ریاضی‌دان بودن آیت‌الله حسن‌زاده آملی می‌شود به ایشان پرداخت منتهی این نیز به بررسی بیشتر نیاز دارد.

ملکی در پایان اظهار کرد: حسن خلق، اخلاص در عمل و عشق به یادگیری از ابعاد زندگی آیت‌الله حسن‌زاده آملی بود که در صحبت‌های همکاران هم به آن اشاره شد. علامه حسن‌زاده آملی ذوفنون بودند و غیر از بُعد اعتقادی و عرفانی، سایر ابعاد شخصیتی نیز قابل طرح است.

کد خبر 526159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.