امدادرسانی اورژانس به ۱۵۰ هزار ماموریت فوریت‌های پزشکی در ۶ ماهه امسال

مدیرکل حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: تکنسین‌های اورژانس در شش ماهه نخست امسال با حضور در بیش از ۱۵۰ هزار مأموریت، به مصدومان و بیماران ۱۱۵ هزار و ۲۸۲ حادثه غیررانندگی و مجروحان ۳۴ هزار و ۷۵۱ حادثه رانندگی امدادرسانی کردند.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان در شش ماهه نخست امسال با حضور در ۱۵۰ هزار و ۳۳ مأموریت، به مصدومان و بیماران ۱۱۵ هزار و ۲۸۲ حادثه غیر رانندگی و مجروحانِ ۳۴ هزار و ۷۵۱ حادثه رانندگی امدادرسانی کردند.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال از مجموع حوادث رانندگی در استان اصفهان ۱۰ هزار و ۶۰۹ مورد در نقاط جاده‌ای و ۲۴ هزار و ۱۴۲ مورد در مناطق شهری استان رخ داده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: آمارهای ذکر شده در این مدت برای شهرستان اصفهان ۷۷ هزار و ۴۸۴ عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی شامل ۶۲ هزار و ۱۵۸ مأموریت غیرتصادفی و ۱۵ هزار و ۳۲۶ مأموریت تصادفی بوده است.

راستین خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، اورژانس هوایی فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ۲۱ بار به مأموریت اعزام شد و ۲۶ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرد که از مجموع این مأموریت‌ها ۱۰ مأموریت برای حادثه دیدگان تصادفات رانندگی، هشت مأموریت برای اعزام دیگر موارد فوریت‌های پزشکی و یک مأموریت برای انتقال مادر باردار بودند.

وی تصریح کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان دارای ۱۵۵ پایگاه امدادی شامل ۷۸ پایگاه شهری، ۷۶ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۵ اتاق فرمان در سرتاسر استان، به صورت شبانه‌روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به شهروندان است.

کد خبر 526064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.