دانشگاه آزاد به جای افزایش شهریه، مراکز خود را ساماندهی کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد به جای افزایش شهریه، مراکز خود را ساماندهی کند؛ زیرا برخی از واحدهای آن با کمبود دانشجو مواجه بوده که باید برخی نیروهای خود را ساماندهی کند.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اعتراض دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد به افزایش شهریه اظهار کرد: در وضعیت اقتصادی فعلی کشور و معیشت نامناسب مردم، لازم است نسبت به شهریه دانشگاه‌های آزاد نظارت جدی صورت بگیرد و در تعیین میزان شهریه وضعیت نامناسب درآمدی دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: دانشگاه آزاد در حال حاضر با کمبود شدید منابع مالی روبه‌رو بوده و بسیاری از واحدهای این دانشگاه زیان‌ده شده است؛ بر همین اساس لازم است دانشگاه آزاد به جای افزایش شهریه، مراکز خود را ساماندهی کند؛ زیرا برخی از واحدهای آن با کمبود دانشجو مواجه بوده که باید برخی نیروهای خود را ساماندهی کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید منابع درآمدی برای دانشگاه آزاد در نظر گرفته شود؛ زیرا با این وضعیت در آینده نزدیک با کاهش متقاضی مواجه شده و این خود گردانی، این نهاد را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.

فلاحی خاطرنشان کرد: متأسفانه مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند دانشگاه آزاد را به کاری ملزم کند، اما کمیسیون آموزش و تحقیقات می‌تواند با تعامل، برخی مسائل را پیگیری کند؛ زیرا مجلس نمی‌تواند الزامی برای نهادهای خصوصی داشته باشد.

کد خبر 525986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.