جهاد سازندگی در کشور احیا می‌شود

رئیس جمهور گفت: جهاد سازندگی باید احیا شود و ایجاد دوباره آن برای آباد کردن روستاها و مناطق محروم کشور لازم است.

به گزارش ایمنا، سیدابراهیم رئیسی امروز جمعه در نشست با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مردم کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: بخش جهادی وزارت جهاد کشاورزی باید به طور جداگانه در روستاها و مناطق محروم فعال شود.

وی افزود: هم اینک احیای جهاد سازندگی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

رئیس جمهور ادامه داد: توجه به روستاها و فعال کردن اقتصاد آنها بسیار مهم است زیرا که با فعال نمودن آن دیگر شاهد حاشیه نشینی در شهرها نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: تحول بر مبنای نظریه‌های علمی ضرورتی انکارناپذیر برای کشور است و جایگاه این مهم دانشگاه بوده و باید ارتباط جدی با دانشگاه تقویت شود.

آیت الله رئیسی گفت: کهگیلویه و بویراحمد استانی زرخیز اما محروم، غنی اما غیر برخوردار است که ناشی از استفاده نکردن از ظرفیت‌های آن است. تقسیم ظرفیت‌ها در این استان باید بر اساس آمایش سرزمینی باشد.

وی با بیان اینکه حرکت در دولت سیزدهم مبتنی بر آمایش سرزمینی و عدالت محوری است، به مشکل تولید در کهکیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: سخن گفتن از تولید بدون رفع موانع تولید امکان پذیر نیست و از سویی سرمایه گذاری برای سرمایه گذار باید تسهیل شود تا احساس کند از او حمایت می‌شود.

رئیسی افزود: مسئله پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های دولت است و برای نمونه تا آخر ۱۴۰۱ سدهایی که امروز در این استان بازدید شد، تکمیل خواهند شد.

رئیس جمهوری گفت: بخش قابل توجهی از حوزه صنعت در استان غیرفعال و تعطیل شده که باید فعال شوند.

منبع: ایرنا
کد خبر 525915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.