۵۰ مدرسه در ۱۵ شهرستان اصفهان زیباسازی و بهسازی شد

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی اصفهان با تاکید بر اجرای طرح هجرت، گفت: رنگ آمیزی، زیباسازی و بهسازی ۵۰ مدرسه در ۱۵ شهرستان استان اصفهان به وسیله دانش‌آموزان از ایام تابستان شروع شد و برای مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید این کار انجام شده است.

سرهنگ‌پاسدار حسین رجب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه طرح هجرت در بسیج دانش‌آموزی اصفهان سابقه ۱۵ ساله دارد، اظهار کرد: اواخر امتحانات خردادماه دانش‌آموزان متوسطه دوم برای حضور و فعالیت در این برنامه دعوت می‌شوند و افرادی که تمایل به شرکت در این طرح دارند برای ثبت‌نام به بسیج دانش‌آموزی مراجعه می‌کنند.

اعزام ۱۰ دانش‌آموز برای مهارت‌آموزی و زیباسازی هر مدرسه

وی افزود: دانش‌آموزان در مدارس محله خود که نیازمند بهسازی، زیباسازی و رنگ آمیزی است مشغول به فعالیت شده و زیباسازی و رنگ آمیزی و بهسازی مدارس را به همراه یادگیری مهارت‌ها انجام می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اصفهان، تصریح کرد: دانش‌آموزان از پایه چهارم تحصیلی با ارائه مدارک شناسایی می‌توانند عضو بسیج دانش‌آموزی شوند، امسال هم با توجه به وضعیت کرونایی، رنگ آمیزی، زیباسازی و بهسازی ۵۰ مدرسه در ۱۵ شهرستان استان اصفهان به وسیله دانش‌آموزان از ایام تابستان شروع شد و این مدارس برای مهرماه و شروع سال تحصیلی آماده شدند.

رجب‌پور، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مدارس از آبان ماه بازگشایی می‌شوند، رنگ آمیزی، زیباسازی و بهسازی تعدادی از مدارس هم برای آبان ماه صورت می‌گیرد، در شهرستان کاشان دانش‌آموزان تعمیر میز و نیمکت‌ها را داشته‌اند و با انجام این فعالیت مهارت جوشکاری را هم یاد گرفته‌اند، با اجرای این برنامه دانش‌آموزان علاوه بر بازسازی و بهسازی مدارس اصفهان برای سال تحصیلی جدید مهارت آموزی دارند.

وی ادامه داد: این فعالیت در مدراس شهرستان‌های شهرضا، نجف‌آباد، تیران، کاشان، کوهپایه و تعدادی از نواحی آموزش و پرورش شهر اصفهان صورت گرفته است و اعزام ۱۰ دانش‌آموز در هر مدرسه برای کنترل و مدیریت بهتر آنها در دستور کار بوده است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اصفهان، گفت: در پاندمی کرونا و با تعطیلی مدارس اجرای مسابقات لیگ علمی " پایا" در فضای مجازی از برنامه‌های اجرایی بوده است و قریب به ۱۴ سال است که این مسابقات علمی در کشور انجام می‌شود و استان اصفهان در این بخش برخوردار از مدال‌های خوبی بوده است.

رجب‌پور، تاکید کرد: امسال دانش‌آموزان موفق به کسب ۱۰ مدال شامل پنج مدال طلا، چهار نقره و یک برنز و برای شرکت در این مسابقات شدند و دانش‌آموزان از پایه ششم تا یازدهم می‌توانند برای شرکت در مسابقات علمی ثبت‌نام کنند.

وی اظهار کرد: فراخوان شروع این برنامه که در آبان ماه است ارائه شده و در هشتم آبان هفته بسیج دانش‌آموزی مصادف با ایام شهادت شهید فهمیده، باید دانش‌آموزان با شرکت در در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در این مسابقات شرکت کنند در یک مرحله بین‌المللی از کشورهای مختلف دانش‌آموزان در این مسابقات شرکت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اصفهان، اظهار کرد: در پاندمی کرونا عمده فعالیت‌ها در فضای مجازی بوده است، اما تعدادی از فعالیت‌ها مانند طرح هجرت به صورت حضوری بوده است، امسال برای هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی در شهرستان‌ها از جمله برنامه از جمله برنامه «از کربلا تا مدافعان حرم» در کاشان به وسیله دانش‌آموزان اجرا می‌شود و چهار شب دانش‌آموزان درچه کوه سفید برنامه متنوعی برای هفته دفاع مقدس اجرا می‌کنند و این برنامه‌ها به صورت کشوری از طریق شاد پخش می‌شود.

ارتباط مجازی ۴۷ درصد دانش‌آموزان با بسیج دانش‌آموزی

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان شهرستان‌های شهرضا و نجف‌آباد نیز در هفته دفاع مقدس یک برنامه نمایشی دارند که هر روز در حال اجرا است، دانش‌آموزان شهر اصفهان نیز در مکان‌های مختلف برنامه‌های یادبود برای شهدا را برگزار می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اصفهان، تصریح کرد: سال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا و نبود واکسیناسیون همه برنامه‌ها و برنامه راهیان نور به صورت مجازی اجرا شدند، برنامه گفت‌وگوی حضوری با دانش‌آموزان در مدارس قبل از کرونا بود و با همه‌گیری کرونا این برنامه‌ها به صورت مجازی بوده است.

رجب‌پور، خاطرنشان کرد: قریب به ۴۷ درصد دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی با بسیج دانش‌آموزی ارتباط داشته‌اند، اما امسال با روند واکسیناسیون و حضوری شدن مدارس در آبان ماه تعدادی از برنامه‌ها به صورت حضوری انجام می‌گیرد.

کد خبر 525563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.