پشت پرده گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی

یک عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جایگاه مأمور آمریکایی سعی دارد با اعمال فشار از طریق شورای حکام، ایران را بر سر میز مذاکره بکشاند و امتیازات بیشتری را کسب کند.

ابوالفضل ظهره وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد ادعاهای اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد برنامه هسته‌ای ایران اظهار کرد: متأسفانه رفتارهای سیاسی اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توسط مدیرکل‌های پیشین نیز رخ داده است؛ زیرا ریشه این رفتار دوگانه ناشی از وابستگی سیاسی آژانس به آمریکا و کشورهای غربی است.

وی افزود: رافائل گروسی نه به عنوان مدیر کل آژانس بلکه در قامت مأمور آمریکا و کشورهای اروپایی عضو برجام به ایران سفر می‌کند و این موضوع باعث ایجاد رفتارهای دوگانه می‌شود؛ جمهوری اسلامی بارها و به صورت شفاف مواضع خود در خصوص تأسیسات هسته‌اش را اعلام کرده است.

این عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای تاکید کرد: ایران طی هفت سال گذشته به تعهدات برجامی خود پایبند بود؛ اما آمریکا به عنوان کلاهبردار ظاهر شد و به تعهدات خود عمل نکرد؛ جمهوری اسلامی ایران اما بارها اعلام کرده که واشنگتن ابتدا باید تحریم‌های حداکثری علیه تهران را لغو کرده و به تعهدات خود بازگردد و در این صورت ایران نیز به تعهدات برجامی خود باز می‌گردد و دسترسی بازرسان آژانس به دوربین‌های سایت‌های هسته‌ای خود را مجدداً در چهارچوب برجام باز خواهد کرد.

ظهره‌وند خاطرنشان کرد: اگر دولت گذشته منفعلانه عمل نمی‌کرد، سازمان انرژی اتمی مدعی برخی مسائل نمی‌شد؛ مدیر کل آژانس در جایگاه مأمور آمریکایی سعی دارد با اعمال فشار از طریق شورای حکام، ایران را بر سر میز مذاکره بکشاند و امتیازات بیشتری را کسب کند.

کد خبر 525516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.