آیا راه کربلا همان راه امام حسین (ع) است؟

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راه کربلا و راه امام حسین (ع) می‌توانند کاملاً با یکدیگر منطبق و نشانگر یک مسیر باشند، اما لزوماً این دو راه نورانی برای همه ما یکی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رضا فلاح در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"آیا راه کربلا همان راه امام حسین (ع) است؟ در پاسخ باید گفت که قطعاً این دو راه می‌توانند کاملاً با یکدیگر منطبق و در واقع نشانگر یک مسیر باشند، اما لزوماً این دو راه نورانی برای همه ما یکی نیست، ممکن است برخی از ما با این‌که در راه کربلا گام می‌گذاریم، اما با راه امام حسین (ع) فاصله داشته باشیم.

این فاصله متناسب با ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی افراد، ممکن است کم یا زیاد باشد، اما بدیهی است که به هر میزان رفتار و عمل ما خالصانه‌تر، صادقانه‌تر و عارفانه‌تر باشد و با سیره و رفتار و نیز عمل و گفتار امام حسین (ع) مطابقت بیشتری داشته باشد، انحراف حرکت ما در مسیر کربلا با مسیر امام حسین (ع) کمتر خواهد بود.

با این حال تردیدی وجود ندارد، کسی که در راه کربلا گام می‌گذارد، میهمان دعوت شده‌ای است که شایسته و مستعد ورود به راه امام حسین (ع) نیز هست و چه بسا همه یا بخش عمده‌ای از راه آن امام همام را نیز طی نموده باشد. به همین دلیل است که با یاری خدا هر سال بر آثار و برکات راه کربلا افزوده شده است.

به امید آن‌که راه کربلا و راه امام حسین (ع) برای همه مسلمین جهان در نهایت به یک راه ختم شود و هر سال بر شور توأم با شعور این مراسم افزوده و شاهد حضوری به‌مراتب پررنگ‌تر و گسترده‌تر از مسلمانان و مردم آزاده جهان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) باشیم. "

کد خبر 525496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.