دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری سوئیس

سوئیس به علت چشم‌اندازهای و دهکده‌های اعجاب‌انگیز خود به شهرتی جهانی دست یافته است؛ کوه‌هایی که از بالا تا نزدیک به سطح زمین از برف پوشیده شده، آب‌هایی خروشان به رنگ آبی، دره‌های سبز و یخچال‌های طبیعی زمینه را برای سفرهای رومانتیک به سمت این کشور فراهم آورده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر ساله گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا به سوئیس سفر می‌کنند تا از چشم‌اندازهای طبیعی خیره‌کننده آن نهایت لذت را تجربه کنندT اما علت روانه شدن سیل عظیم مسافران به این کشور تنها به طبیعت آن محدود نمی‌شود. جاذبه‌های فرهنگی، موزه‌های تاریخی و گالری‌های هنر نیز نقش مهمی در رونق گردشگری سوئیس ایفا می‌کند. برن، پایتخت غیررسمی سوئیس، میزبان برجی عظیم از دوران قرون وسطی است که با شکوه وصف ناشدنی خود در هر برهه زمانی، مسافرانی را از کشورهای همسایه یعنی فرانسه، ایتالیا، آلمان و اتریش به سمت خود فرا می‌خواند. این تنها جاذبه کشور نیست که آن را در لیست توریسیت‌پذیرترین نقاط دنیا قرار داده است؛ ویژگی‌های منحصر به فرد و مکان‌های باستانی دیگری نیز سوئیس را به محبوبیت زیادی میان جهانگردان نائل کرده است.

کوه ماترهورن

ماترهورن که به قله نمادین سوئیس مشهور است، یکی از بلندترین کوه‌های رشته‌کوه آلپ به شمار می‌رود که در مرز بین سوئیس و ایتالیا واقع شده است. ارتفاع این کوه شگفت‌انگیز به چهار هزار و ۴۷۸ متر می‌رسد و شکل هرمی آن از چهار جبهه شیب‌دار برخوردار بوده که هر کدام به سمت یک جهت اصلی راه پیدا کرده است.

ماترهورن هر ساله در فصل تابستان ده‌ها هزار گردشگر را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود جذب می‌کند. گردشگران پس از کوه‌پیمایی خود به سمت دهکده‌هایی روانه می‌شوند که در دامنه آن گسترده شده و حتی بعضی از آن‌ها به علت زیبایی تمام خود در لیست جاذبه‌های بین‌المللی قرار دارد. البته گردشگری در ماترهورن تنها به فصول گرم منتهی نمی‌شود بلکه هواداران ورزش اسکی روی یخ نیز روزهای متعددی از زمستان را به گردش در این کوه برفی سپری می‌کنند.

گذرگاه Jungfraujoch

یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی گردشگران سوئیس، قطارسواری بر فراز گذرگاه Jungfraujoch است که تحت نظارت یک رصدخانه علمی در ارتفاع سه هزار و ۴۵۴ متری سطح زمین قرار دارد. گذرگاه Jungfraujoch که به عنوان بزرگ‌ترین یخچال طبیعی سراسر قاره اروپا شناخته شده است از میراث فرهنگی یونسکو به حساب می‌آید و به واسطه همین ویژگی نیز در تمام ایام سال، میزبان گردشگرانی از سراسر جهان است.

در مسیر این گذرگاه دهکده‌های بسیاری قرار گرفته است که با فراهم آوردن بهترین امکانات استراحت، لذت سفر را برای گردشگران دو چندان می‌کند. گریندل‌والد از دهکده‌های برفی بسیار زیبا در قله یونگفراو و در مسیر گذرگاه است که زمینه را برای انجام کاوش‌های علمی میان دوستداران طبیعت به وجود می‌آورد.

ایگر، کوه مشرف بر دهکده گریندل‌والد، تماشایی‌ترین کوه کره خاکی به شمار می‌رود که سخت‌ترین مسیرهای کوهنوردی را پیش روی افراد علاقمند قرار می‌دهد.

اینترلاکن

اینترلاکن، شهرکی سوئیسی در مرز بین دریاچه‌های تون و برینز است که با چشم‌انداز و آب و هوای بی‌نظیر خود، تابستانی هایی به یادماندنی را برای گردشگران خود به ارمغان می‌آورد. پارک هوهماته با طراحی شگفت‌انگیز خود، فضایی به مساحت ۳۵ جریب را در بر گرفته و در مرکز شهر واقع شده است. باغ‌های زیبا، هتل‌های مجلل و کافه‌های دنج از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد اینترلاکن محسوب می‌شود که در جذب گردشگران به سمت این شهر کوچک نقش مهمی ایفا کرده است. مسافران می‌توانند از بلوار اصلی شهر به نام Höheweg به چشم‌اندازه‌های خیره‌کننده کوه‌های اطراف اشراف کامل داشته باشند ضمن اینکه امکانات لازم برای کوه‌نوردی، قایق‌سواری، سفرهای علمی و پیاده‌روی فراهم آمده است.

اینترلاکن از ۴۵ مسیر کوهی برخوردار است که از طریق قطار، تله‌کابین، تله‌سیژ و اسکی، عبور و مرور ساکنان و مسافران به حومه‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. گردشگران زمستانی می‌توانند با انجام فعالیت‌هایی نظیر اسکی روی یخ بیشترین لذت سفر را تجربه کنند و این در حالی است که چشم‌اندازهای سبز شهر بیشترین حس زیبایی را برای مسافران تابستانی به ارمغان می‌آورد.

شهر لوسرن

شاید وجود شهری دور تا دور یک فضای آبی زیبا و محصور در کوه‌های بلند که در آن رفت و آمد خودروها جایگاهی ندارد، کمی رویایی به نظر برسد، اما تجربه این رؤیا در شهر کوچک لوسرن به خوبی قابل تحقق است. پل‌های سرپوشیده، گردشگاه‌هایی بر فراز آب، ساختمان‌های تاریخی باشکوه و میادین زیبا تجربه‌هایی برای افراد جهانگرد به ارمغان می‌آورد که در هیچ نقطه دیگری از جهان نظیر ندارد. برگزاری موسیقی‌های زنده بر فراز آب از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد شهر محسوب می‌شود که هر ساله جمعیت زیادی از دوستداران هنر و موسیقی را از نقاط مختلف دنیا به سمت لوسرن فرا می‌خواند.

وجود یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های کنسرت جهان در مرکز همایش‌های لوسرن و همچنین پل عابر پیاده چوبی Chapel که از قرن چهاردهم به جای مانده است، لذت سفر را برای گردشگران به حد نهایت می‌رساند.

لیک جنوا

لیک جنوا که بزرگترین دریاچه کوهستانی اروپا به شمار می‌رود در مرز بین فرانسه و سوئیس واقع شده و یکی از زیباترین و مشهورترین شهرهای سوئیس را نیز در بر گرفته است. شهر جنوا، میان کوه‌هایی پوشیده در برف واقع شده و فضای دنج آن امکان سفری راحت و ایمن را برای گردشگران فراهم آورده است. مردم فرانسه از این دهکده زیبا به عنوان "پایتخت صلح" یاد می‌کنند، چرا که وجود باغ‌های بسیار، پارک‌ها و فضاهای سبز جایی برای ارتکاب خشونت و جرم در آن به جای نگذاشته است. فواره Jet d'Eau که آب را تا ارتفاع ۱۵۰ متری به سمت هوا پرتاب می‌کند از دیگر جاذبه‌های منحصر به فرد دریاچه جنوا به حساب می‌آید که آن را به شهرت جهانی میان گردشگران نائل کرده است.

کد خبر 525260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.