شجاعت دانش آموز خوزستانی معنای واقعی ایثار را به نسل جدید نشان داد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش شهید لندی دانش‌آموز فداکار ایذه‌ای را افتخاری بزرگ برای جامعه تعلیم و تربیت کشور دانست و گفت: شجاعت دانش‌آموز خوزستانی معنای واقعی ایثار را به نسل جدید نشان داد.

به گزارش ایمنا، علیرضا کاظمی امروز دوشنبه _پنجم مهرماه_ در مسجد امام حسین (ع) شهر ایذه در جمع مردم و مسئولان منطقه و خانواده این شهید دانش‌آموز با اینکه ۳۱ مدرسه به نام شهید علی لندی دانش‌آموز فداکار ایذه‌ای نامگذاری می‌شود، اظهار کرد: نام این شهید دلاور را بر تارک ساختار آموزش و پرورش در سراسر کشور ثبت می‌کنیم که برای این کار با سازمان نوسازی مدارس کشور هماهنگ شده تا در تمامی استان‌ها یک مکان آموزشی و ورزشگاه به نام این شهید نامگذاری شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای ماندگاری فرهنگ ایثار تلاش خواهد کرد، ادامه داد: شجاعت و دلاوری و روایت زندگی این شهید دانش‌آموز را برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره او در کتاب‌های درسی ثبت خواهیم کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شجاعت دانش‌آموز دهه هشتادی ایذه‌ای معنای واقعی ایثار و شهادت را به نسل جدید نشان داد، گفت: در شرایطی که مردم خوزستان و مردم شهر ایذه داغدار یک قهرمان بزرگ هستند در جمع مردم و خانواده این دانش‌آموز قهرمان حضور یافته‌ام.

وی ادامه داد: خوزستان در تاریخ کشور تمدن ساز بوده و حماسه‌های جاویدان و پر افتخار این استان در کشور ماندگار است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این نوجوان با شهادت خود در هفته دفاع مقدس حماسه سازی کرد، گفت: شجاعت و دلاوری این قهرمان بزرگ بود که یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به ویژه یاد شهدای دانش‌آموز بار دیگر در دل‌ها زنده شد.

کاظمی بیان کرد: شهید علی لندی شجاعت و فداکاری را به جامعه نشان داد که باید این فرهنگ به نسل جدید منتقل شود.

وی با بیان اینکه شجاعت شهید لندی را در کشور و جامعه جاری و ساری خواهیم کرد، افزود: قدردان این شهید هستیم و سر تعظیم در مقابل خانواده او فرود می‌آوریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: جشنواره پرسش مهر را که با عنوان "ایران قوی" توسط رئیس جمهوری مطرح شد، به نام این شهید بزرگ تغییر خواهیم داد.

وی افزود: با کمک کانون فرهنگی و پرورشی کتابی برای انتقال این فرهنگ به نسل جدید نگاشته می‌شود و از تمامی ابزارها برای انتقال نام و فرهنگ این دانش‌آموز شهید در کشور استفاده خواهیم کرد.

کاظمی با بیان اینکه این دانش‌آموز مورد تکریم تک تک مردم کشور و مقام معظم رهبری قرار گرفته است، گفت: بر خود واجب دانستم که عرض تبریک و تسلیت را به نمایندگی از تمامی مسئولان کشور به خانواده این دانش‌آموز شهید ابلاغ کنم.

وی ادامه داد: دانش آموزان خوزستان در همه بخش‌ها می‌درخشند و نشان دادند که ظرفیت نیروی انسانی در کشور بی نظیر است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه فرهنگی و فرهنگ ساز مأموریت اصلی خود را انتقال ارزش‌های انقلاب و نظام به نسل بعد می‌داند.

در این مراسم نشان شجاعت به نام شهید قاسم سلیمانی توسط سرپرست وزارت آموزش و پرورش به خانواده این شهید دانش‌آموز اعطا شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز دوشنبه به منظور دیدار با خانواده شهید لندی و نشست با مسئولان استانی وارد خوزستان شد.

وی همچنین با حضور بر سر مزار این شهید دانش‌آموز در روستای بلوطک ایذه با قرائت فاتحه و اهدای گل به مقام این شهید ادای احترام کرد.

گفتنی است؛ این نوجوان ایذه‌ای پنجشنبه _۱۸ شهریورماه_ پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات زن میانسال و سالخورده به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشأ حریق از آنها جان دو نفر را نجات داد، اما خود گرفتار آتش شد.

این قهرمان با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم اصفهان اعزام و بستری شده بود که درنهایت جان به جان آفرین تسلیم کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 525125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.