شهروندان اصفهانی در مسیر عاشقی

زائران امام حسین (ع) با فرارسیدن اربعین حسینی بی تاب شده اند و با پیاده روی در مسیر منتهی به گلستان شهدا عشق خود را به امام حسین (ع) نشان می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دو سال است، نزدیک اربعین که می‌شود به جای شلوغ شدن خیابان سپه برای خرید کوله پشتی و کفش مناسب پیاده روی، مسیر منتهی به گلستان شهدا مملو از جمعیتی می‌شود که دل‌شان کربلا است، اما محدودیت‌های کرونایی اجازه سفر را نداده است؛ در این روز عاشقان امام حسین (ع) با پای پیاده به زیارت شهدای اصفهان می‌آیند.

شهروندان اصفهانی در مسیر عاشقی

مردم با اجازه شهرداری موکب‌هایی را در این مسیر برپا کردند تا حال و هوای کربلا تداعی شود. برخی با پای برهنه، برخی با به سر گرفتن سینی خرما و نشستن بر زمین سعی بر شبیه کردن خیابان‌های اصفهان به مسیر نجف تا کربلا کرده اند. کیلومترها از کربلا فاصله است، اما تا چیزی از دل عبور کند امام حسین (ع) می‌شنود و سر راه حاضر می‌شود.

شهروندان اصفهانی در مسیر عاشقی

آقای هنزکی که پیاده روی اربعین در کربلا را تجربه کرده و حالا همسفر این مسیر شده است، می‌گوید: " پیاده روی در اصفهان از روی واقعیت شبیه سازی شده است، اما هیچ چیز پیاده روی در کربلا نمی‌شود."

هر کس در حد توان خود در این مسیر عاشقی قرار گرفته، یکی کفش واکس می‌زند، دیگری به رهگذران آب می‌دهد، یکی به علت گرما و جمعیت زیاد آب می‌پاشد. پاکبانان هم با پاکت زباله در مسیر حضور دارند و با جمع‌آوری زباله‌ها از تمیزی خیابان‌های شهر مراقبت می‌کنند.

شهروندان اصفهانی در مسیر عاشقی

پیاده روی عاشقان امام حسین از شب گذشته آغاز شده و خواب را از چشم همه گرفته است، خانم هزاردستان، از شرکت کنندگان در این پیاده روی می‌گوید: " از نیمه شب آمده‌ام. وقتی خلوت بود خیلی حال و هوای کربلا را داشت، هرچه به ظهر نزدیک تر می‌شویم شلوغ تر می‌شود. می‌توانم بگویم اینجا ۵۰ درصد شبیه اربعین در کربلا شده است. "

شهروندان اصفهانی در مسیر عاشقی

موکب‌هایی که هرسال در مسیر نجف کربلا حضور داشتند امسال با پذیرایی در شهر، اصفهان را شبیه کربلا کرده‌اند. گلستان شهدا از تراکم جمعیت سیاه پوش شده، مردم با هر شکل و ظاهر آمده‌اند؛ برخی بر مزار شهدای خود و برخی نیز روی چمن‌ها نشستند و در حال خواندن زیارت اربعین‌اند.

شهروندان اصفهانی در مسیر عاشقی

صدای نوحه، بوی اسپند و جمعیت، توجه افراد حاضر در ماشین‌ها را به این سو جلب می‌کند. اتوبوس‌های تندرو نیز با سرعت جمعیت را جا بجا می‌کند و کسانی که پا درد دارند دیگر نگران نیستند. شهرداری با نصب تابلوهایی که به فاصله ۵۰ متری یکدیگر نصب شده است، مسیر کربلا تا نجف را تداعی کرده است.

کد خبر 525087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.