پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری ۱۴۰۰ برای ثبت‌نام چه کنند؟

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۰ اعلام شده است؛ اکنون پذیرفته‌شدگان چه زمانی برای ثبت‌نام اقدام کنند؟ به کجا بروند و چه مدارکی را به همراه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سازمان سنجش آموزش کشور نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ هم رشته‌های تحصیلی با آزمون و هم پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی را اعلام کرده است، اما پذیرفته شدگان چه زمانی برای ثبت‌نام اقدام کنند؟ به کجا بروند و چه مدارکی را به همراه داشته باشند.

پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه و تاریخ ثبت‌نام و مدارک لازم، ضرورت دارد ابتدا یکشنبه _چهارم مهرماه ۱۴۰۰_ به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

بدیهی است در صورتی که دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی برنامه زمانی مشخصی را برای ثبت‌نام در درگاه اطلاع‌رسانی خود درج نکرده باشد، پذیرفته‌شدگان لازم است مطابق روزهای تعیین شده طبق جدول زیر برای ثبت‌نام در محل قبولی اقدام کنند و دقت کنند که عدم اقدام به موقع پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف قطعی از تحصیل آنها تلقی خواهد شد.

جدول برنامه زمانی ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان برای آن‌دسته از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که برنامه‌زمانی برای ثبت‌نام در درگاه اطلاع رسانی خود اعلام ننموده‌اند را در ذیل مشاهده می‌کنید.

روز و تاریخ ثبت‌نام

ترتیب حرف اول نام خانوادگی

سه شنبه ۶ مهرماه

الف – ب – پ – ت – ث –جچ -ح – خ- د

چهارشنبه هفتم مهرماه

ذ– ر – ز- ژ – س -ش – ص- ضط – ظ- عغ

شنبه ۱۰ مهرماه

فق – ک -گ – لم – ن – و - ه - ی

نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به جز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی از طریق درگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org اعلام شده است.

متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند، توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند، در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

کارنامه کنکور پنج‌شنبه _هشتم مهرماه_ منتشر می‌شود

برای پذیرفته‌شدگان و همچنین آن‌دسته از متقاضیانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده‌اند ولی پذیرفته نشده‌اند، کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضی در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از کدرشته‌های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر تا روز پنجشنبه مورخ هشتم مهر ۱۴۰۰ در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان

هر یک از پذیرفته‌شدگان کدرشته‌های امتحانی (پذیرش با آزمون و یا صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) باید حسب مورد مطابق جدول ذیل، مدارک لازم را برای ثبت‌نام در مؤسسه آموزش عالی محل قبولی تهیه و تحویل دهند.

با توجه به اعلام مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش، پذیرفته‌شدگان باید با مراجعه به سامانه «تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» به آدرس https://emt.medu.ir با انتخاب گزینه «سوابق فارغ‌التحصیلی» اقدام به درخواست ارسال کارنامه فارغ‌التحصیلی و گواهی محل‌های تحصیل دوره دوم متوسطه (سه سال آخر) به دانشگاه محل قبولی کنند و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کد پیگیری و تأییدیه پرداخت دریافت کنند.

پذیرفته‌شدگان باید در مرحله ثبت‌نام الکترونیکی در دانشگاه محل قبولی، کد پیگیری دریافت شده از سامانه «تأییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» را در محل مشخص شده در سامانه ثبت‌نام درج کرده و یا در مراجعه حضوری به واحد ثبت‌نام دانشگاه محل قبولی ارائه نمایند. کارشناس دانشگاه / مؤسسه می‌تواند پس از مراجعه به آدرس https://kemt.medu.ir وارد شده، تأییدیه‌های دانشگاه/مؤسسه خود را دریافت کند.

برای فارغ‌التحصیلان شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن، نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نیست و فارغ‌التحصیلان خرداد ۱۳۹۵ و قبل از آن (نظام‌های آموزشی سالی واحدی، ترمی واحدی ۴ و ۶ ساله متوسطه)، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق، به همراه مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت‌نام که در این اطلاعیه درج شده به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ‌التحصیل خود مراجعه، تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تأیید، مدرک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری کنند.

پذیرفته‌شدگان باید به سامانه تأیید تحصیلی وزارت آموزش و پرورش به آدرس https://emt.medu.ir مراجعه و درخواست تاییدیه تحصیلی کرده و اصل دیپلم را به دانشگاه محل قبولی ارائه کنند.

نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور

با توجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست‌ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال و یا اعتراض به مندرجات کارنامه نتایج نهایی می‌توانند حداکثر تا چهارشنبه _۱۴ مهرماه ۱۴۰۰_ به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

سازمان سنجش اعلام کرده است به مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

ضمناً متقاضیان در صورت لزوم می‌توانند سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ مطرح کنند.

کد خبر 524940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرت IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    کسانی که از محل تحصیل تحصیل خودشون مهاجرت کردن شهر دیگه و دیپلمشونم قبل از سال ۹۵ هست چه اقدامی باید بکنن؟ چون امکانش نیست توی کرونا برگردن شهر خودشون تا ادراه ی آموزش پرورش اونجا براشون مدارک رو تایید و بارگذاری کنه میتونن از ادارات آموزش پرورش شهری که الان سکونت دارن کمک بگیرن؟