اصفهان ایستاده بر سکوی نخست ابر پروژه‌های عمرانی

مدیرعامل سازمان عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: استراتژی‌ها و راهبردهای سازمان عمران شهرداری در قالب اجرای پروژه‌های متعددی تدوین شده و در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

مجید طرفه تابان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساخت و ساز و عمران شهری یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه فیزیکی شهر است که سهولت در رفت و آمد، عبور و مرور خودروها، کاهش ترافیک و آلودگی هوا، زیبایی بصری شهر، رونق گردشگری و بسیاری از نتایج چشمگیر دیگر را به دنبال دارد؛ به ویژه در شهری همچون اصفهان که از حیث تاریخی، فرهنگی و هنری زبانزد خاص و عام است و به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری در ایران و جهان به شمار می‌رود.

وی افزود: لازم است روش ساخت و ساز و عمران نیز در چنین شهری با سطح کیفی قابل قبولی به انجام برسد و یک زندگی راحت و مطابق با شأن و شخصیت شهروندان این کلانشهر را برای آنها فراهم آورد.

مدیرعامل سازمان عمران شهری شهرداری با تاکید بر اینکه اصفهان ایستاده بر سکوی نخست پروژه‌ها و ابر پروژه‌های عمرانی است، ادامه داد: این سازمان به عنوان متولی اصلی اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر اصفهان مسئولیت‌های پرشمار و سنگینی را برعهده دارد، به ویژه در دوره اخیر مدیریت شهری که معضلات و مشکلات اقتصادی یکی پس از دیگری گریبان کشور را گرفت و پس از آن نیز بحران شیوع کرونا از راه رسید و بر حجم مشکلات افزود.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی به نظر می‌آمد که بسیاری از پروژه‌های عمرانی دچار توقف و حتی تعطیلی شود، اما برخلاف این تصور، مجموعه بزرگ شهرداری اصفهان و سازمان عمران به عنوان بخشی از این مجموعه نه تنها ناچار به کاهش و یا تعطیلی فعالیت‌های خود نشد، بلکه با عزم جدی به صورت شبانه‌روزی نسبت به اجرای پروژه‌های نیمه تمام و پروژه‌های جدید شهر اصفهان گام برداشت؛ پروژه‌هایی که هر کدام از آنها اقدامی جدی در راستای رشد و توسعه شهری بوده و ثمرات بسیار مثبت و چشمگیری را عاید اصفهان و اصفهانی‌ها خواهد کرد.

طرفه تابان گفت: در برخی از مهم‌ترین این پروژه‌ها که شهروندان نیز همه روزه شاهد تکمیل سریع و پر سرعت آنها در گوشه گوشه شهر بوده و هستند شامل مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی سردار شهید سلیمانی، تقاطع غیر همسطح آفتاب، بلوار تابان و آسمان، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، پارکینگ و سالن اجتماعات گلستان شهدا، میدان شهدای هسته‌ای، خیابان‌سازی و احداث پارکینگ اردیبهشت، تقاطع غیر همسطح شهید کشوری و رینگ چهارم حفاظتی شهر است که هر کدام در گوشه‌ای از شهر تکمیل و یا مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های عظیم از چند دهه قبل به عنوان طرحی برای شهر اصفهان ارائه شده و یا نیاز به طراحی و احداث آنها از سوی مردم بیان شده، اما شرایط لازم برای اجرا و تکمیل آنها وجود نداشته است، اظهار کرد: در حال حاضر با مشارکت مردم فهیم اصفهان و تلاش جدی مدیریت شهری اصفهان شاهد به ثمر نشستن این پروژه‌ها هستیم.

مدیرعامل سازمان عمران شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: این سازمان در آذرماه سال ۹۹ موفق به جذب بودجه ۶۲۵ میلیارد ریالی خود طی یک ماه و شکستن رکورد تمامی ادوار در جذب بودجه شد؛ همچنین در سال گذشته با تولید یک میلیون و ۲۸۰ هزار تن مصالح رکورد جدیدی برای سازمان عمران ثبت شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ میلیارد تومان فروش مصالح توسط سازمان عمران نیز از دیگر دستاوردهای این سازمان به شمار می‌آید، گفت: سازمان عمران شهرداری همانگونه که در سال ۹۹ توانست چنین فعالیت درخشان و قابل توجهی داشته باشد در سال ۱۴۰۰ نیز آستین همت خود را برای اجرا و تکمیل پروژه‌ها و ابر پروژه‌های شهر اصفهان بالا زده است.

طرفه تابان تاکید کرد: استراتژی‌ها و راهبردهای سازمان عمران شهرداری در سال جاری نیز در قالب اجرای پروژه‌های متعددی تدوین شده و در دستور کار این سازمان قرار گرفته است، چنانکه عملیات احداث پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید با ظرفیت حدود ۳۸۰ دستگاه خودرو که از نیازهای مبرم در منطقه پنج شهرداری بود، آغاز شده است.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های جاری می‌توان به ادامه احداث رینگ چهارم در کیلومتر دو و نیم تا هفتم، سفت کاری بازارچه فدک و ایستگاه متروی شاهد اشاره کرد.

کد خبر 524920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.