آیا آنتی‌بادی از زنان باردار به جنین منتقل می‌شود؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که آنتی بادی ناشی از دریافت واکسن کرونا در بدن زنان باردار به جنین منتقل می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی احتمال انتقال آنتی بادی از زنان باردار واکسینه شده به جنین مطالعه جدیدی انجام دادند و ۳۶ نوزاد تازه به دنیا آمده که مادران آن‌ها در دوران بارداری خود واکسن فایزر یا مدرنا دریافت کرده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در بدن همه نوزادان مورد بررسی هنگام تولد آنتی بادی وجود داشته است.

گروهی دیگر از محققان به منظور بررسی ایمنی ایجاد شده در بدن زنان باردار مطالعه دیگری انجام دادند و متوجه شدند که مقدار زیادی آنتی بادی در خون بند ناف افرادی که در نیمه دوم بارداری خود به صورت کامل واکسینه شده‌اند وجود داشته است، به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت که این آنتی بادی به جنین نیز منتقل می‌شود. محققان معتقدند که در این صورت نوزادان تا چندین ماه پس از به دنیا آمدن در برابر بیماری کووید -۱۹ در امان خواهند بود.

متخصصان معتقدند که زنان باردار بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند، بنابراین بهتر است در اسرع وقت واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر ویروس کرونا را کسب کنند، در این صورت نوزادان آن‌ها نیز در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن خواهند شد. دریافت واکسن در طول دوران بارداری خطر سقط جنین یا زایمان زودرس را افزایش نمی‌دهد.

نتایج این مطالعه در مجله آمریکایی Obstetrics and Gynecology MFM منتشر شده است.

کد خبر 524883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.