مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro و سامسونگ Galaxy A32+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می‌تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند؛ در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی Redmi Note 9 Pro و سامسونگ Galaxy A32 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیائومی برندی است که در طی سال‌های اخیر در ساخت میان رده‌های با کیفیت بسیار خوب عمل کرده است؛ سامسونگ نیز میان‌رده‌های با کیفیتی را ارائه داده است. هر دو این کمپانی‌ها برای تولید محصولات با قیمتی پایین‌تر و با کیفیت بالاتر در رقابت هستند. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه میان رده گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro با گوشی سامسونگ Galaxy A32 پرداخته خواهد شد.

مقایسه Redmi Note 9 Pro و Galaxy A32 از نظر دوربین

Galaxy A32

Xiaomi Redmi Note 9 Pro

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

پنج مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

۱۶ مگاپیکسل

Galaxy A32 سامسونگ مجهز به چهار دوربین است؛ دو دوربین ماکرو و تشخیص عمق با سنسور پنج مگاپیکسل و دوربین اصلی با سنسور ۶۴ مگاپیکسل از نوع Samsung GW3 است. در دوربین اصلی این گوشی از لنز واید ۲۶ میلی متر با گشودگی دیافراگم f/1.8 استفاده شده است که از فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند؛ در نهایت این گوشی دارای یک دوربین فوق عریض با سنسور هشت مگاپیکسل با اندازه ۰.۱ اینچ است که زاویه دید ۱۲۳ درجه را پوشش می‌دهد. سامسونگ برای دوربین سلفی Galaxy A32 از یک لنز واید ۲۰ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 استفاده کرده است که می‌تواند تصاویر با کیفیتی ثبت کند.

شیائومی برای Redmi Note 9 Pro از دوربین چهارگانه استفاده می‌کند. دوربین اصلی این گوشی از سنسور ۶۴ مگاپیکسل با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.9 استفاده می‌کند که از نوع سامسونگ ISOCELL Bright GW1 است. دوربین فوق عریض مجهز به سنسور هشت مگاپیکسل با زاویه دید ۱۱۹ درجه و دیافراگم f/2.2 است. دوربین ماکرو دارای سنسور پنج مگاپیکسل با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 است و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. درنهایت این گوشی مجهز به دوربین دو مگاپیکسل است که صرفاً برای سنجش عمق هنگام ثبت تصاویر پرتره کاربرد دارد و به‌تنهایی قابل‌استفاده نخواهد بود شیائومی برای این گوشی از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسل به عنوان لنز سلفی استفاده کرده است. گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro قادر به ضبط تصاویر تا 4K در ۳۰ فریم بر ثانیه است و از کیفیت ۱۰۸۰ با ۶۰ فریم بر ثانیه و ۱۰۸۰ با ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro و سامسونگ Galaxy A32+ لیست جزئیات

مقایسه Redmi Note 9 Pro و Galaxy A32 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A32

Xiaomi Redmi Note 9 Pro

چیپست

Mediatek Helio G80

Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G

پردازنده گرافیکی

Mali-G52 MC2 GPU

Adreno 618 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۰

رابط کاربری

One UI 3.1

MIUI 11

تنوع حافظه

۱۲۸/۴،۶۴/۴، ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸

۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸

سامسونگ درGalaxy A32 از وجود تراشه Mediatek Helio G80 بهره می‌برد که عملکرد مناسبی دارد. این تراشه دارای دو هسته Cortex-A75 با سرعت دو گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز همراه با پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 است. سامسونگ این گوشی را در نسخه‌های با چهار گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و هشت گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ارائه کرده است.

Redmi Note 9 Pro دارای تراشه Snapdragon 720G است. این تراشه از یک پردازنده هشت هسته بهره می‌برد که شامل دو هسته ۲.۳ گیگاهرتز Kryo 465 Gold و شش هسته ۱.۸ گیگاهرتز Kryo 465 Silver است. پردازنده گرافیکی این تراشه از نوع Adreno 618 و مشابه با تراشه Snapdragon 730 است. شیائومی میان رده خود را تنها با رم شش گیگابایت و با دو حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به بازار عرضه کرده است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro و سامسونگ Galaxy A32+ لیست جزئیات

از نظر نرم افزاری نیز Redmi Note 9 Pro از نسخه اندروید ۱۰ و رابط کاربری MIUI 11 استفاده می‌کند و در طرف دیگر Galaxy A32 نیز با نسخه اندروید ۱۱ به بازار عرضه شده که از رابط کاربری One UI 3.1 استفاده می‌کند.

مقایسه Redmi Note 9 Pro و Galaxy A32 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A32

Xiaomi Redmi Note 9 Pro

نوع نمایشگر

Super AMOLED

IPS

سایز

۶.۴ اینچ

۶.۶ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۴۱۱ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

سامسونگ در Galaxy A32 از نمایشگر ۶.۴ اینچ Super AMOLED استفاده کرده؛ این نمایشگر با وجود حاشیه نسبتاً ضخیمی که در اطراف آن وجود دارد، ۸۴ درصد پنل جلویی را در اختیار دارد. نمایشگر این گوشی با رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰، نسبت ۲۰:۹، تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز مشخصات استانداردی دارد.

شیائومی برای Redmi Note 9 Pro از صفحه نمایش IPS LCD با اندازه ۶.۶ اینچ استفاده کرده است که یک ناچ پانچ شده در بالای آن میزبان دوربین سلفی این گوشی است. این صفحه نمایش رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ و نسبت ابعاد ۲۰:۹ را ارائه می‌دهد. شیائومی برای محافظت از صفحه نمایش این گوشی از Gorilla Glass 5 بهره برده است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro و سامسونگ Galaxy A32+ لیست جزئیات

مقایسه Redmi Note 9 Pro و Galaxy A32 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A32

Xiaomi Redmi Note 9 Pro

ابعاد

158.9x73.6x8.4 میلی‌متر

165.8x76.7x8.8 میلی‌متر

وزن

۱۸۴ گرم

۲۰۹ گرم

صدای استریو

ندارد

ندارد

سامسونگ در طراحی Galaxy A32 از فریم و بدنه پلاستیک براق بهره برده است که به شدت آثار انگشت و لک را به خود جذب می‌کند. این گوشی با وزن ۱۸۴ گرم و ابعاد 158.9x73.6x8.4 میلی متر ساخته شده است. نمایشگر Galaxy A32 بالغ‌بر ۸۴.۶ درصد از پنل جلو را در اختیار دارد. دوربین سلفی این گوشی در بریدگی قطره‌ای صفحه نمایش جای گرفته است. برای محافظت از نمایشگر این گوشی سامسونگ از پوشش Gorilla Glass 5 شرکت Corning استفاده کرده است. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و بنفش به‌فروش می‌رسد.

شیائومی Redmi Note 9 Pro را با بدنه شیشه طراحی و راهی بازار کرده است. این گوشی با وزن ۲۰۹ گرم و ابعاد 165.8x76.7x8.8 میلی متر تولید شده است. به لطف بدنه شیشه و براق، این گوشی به شدت مستعد جذب اثر انگشت است. نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی ۸۴.۵ درصد است. شیائومی برای استحکام بدنه جلو و پشت این گوشی از پوشش Gorilla Glass 5 بهره برده است. این گوشی در سه رنگ سبز، سفید و خاکستری راهی بازار شده است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro و سامسونگ Galaxy A32+ لیست جزئیات

مقایسه Redmi Note 9 Pro و Galaxy A32 از نظر باتری

Galaxy A32

Xiaomi Redmi Note 9 Pro

ظرفیت

پنج هزار میلی‌آمپر

پنج هزار ۲۰ میلی آمپر

فست شارژ

۱۵ وات

۳۰ وات

Redmi Note 9 Pro به یک باتری پنج هزار ۲۰ میلی آمپرساعت مجهز شده است و از شارژر ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند. در مدت زمان ۳۰ دقیقه باتری این گوشی از صفر تا ۶۰ درصد شارژر خواهد شد و برای شارژ کامل حدود یک ساعت زمان نیاز خواهد داشت. سامسونگ Galaxy A32 را مجهز به باتری با ظرفیت پنج هزار میلی آمپر ساعت همراه با یک شارژر ۱۵ وات کرده است. با استفاده از این شارژر، تقریباً دو ساعت نیم زمان نیاز است که باتری به طور کامل شارژ شود.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Redmi Note 9 Pro و سامسونگ Galaxy A32

تا اینجا به مقایسه Redmi Note 9 Pro با Galaxy A32 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداخته شد. شیائومی در قسمت سخت‌افزار در جایگاه بالاتری قرار دارد و سامسونگ در بخش صفحه نمایش عملکرد بهتری دارد، اما در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز بگیرید.

کد خبر 524751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.