تجهیز ۳ تقاطع مشهد به سیستم فرماندهی چراغ راهنمایی رانندگی

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از تجهیز سه تقاطع جدید به چراغ های فرماندهی خبر داد.

هادی عطارزاده طوسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این چراغ‌ها در تقاطع شارستان- رضوان، بلال چهار و رسالت ۷۸ و تقاطع قائم - شهید دایی نصب و راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه میدان هنرستان - صارمی نیز مجهز به چراغ راهنمایی شده که بر حسب نیاز قابلیت فرماندهی دارد، خاطرنشان کرد: این پروژه با توجه به حجم تردد خودروها و با هدف جلوگیری از بروز حوادث، تصادفات و افزایش ایمنی در تردد برای خودروها و عابران پیاده انجام شده است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: نصب و راه اندازی هفت دوربین نظارت تصویری در معابر سطح شهر مشهد نیز انجام شد. این دوربین‌ها در معابری که به لحاظ ترافیکی دارای اهمیت هستند و رصد آنها منجر به مدیریت بهینه خواهد شد، نصب شده است.

عطارزاده طوسی تاکید کرد: نصب این دوربین‌ها در میدان کارآفرین، تقاطع ستاری- آموزگار، تقاطع رهایی- سرافرازان، تقاطع ادیب- اندیشه، میدان لادن، توس ۵۴ و بزرگراه پیامبر اعظم (ص) ۷۳ انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون با مطالعات و برنامه‌ریزی و همچنین استعلام از پلیس راهور، ۴۷۳ دوربین نظارت تصویری در سطح معابر شهر که نیاز به رصد تصویری داشته، نصب و راه‌اندازی شده است، گفت: هدف از نصب و راه اندازی این دوربین‎‌ها، نظارت بر روند ترافیک، اصلاح زمان‌بندی چراغ‌های فرماندهی، رؤیت تصادفات، رفع مشکلات ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور خودروها بوده است.

کد خبر 524547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.