علی لندی، به دلیل مشکلات شدید تنفسی فوت کرد

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان در خصوص ساعت و علت فوت علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای توضیحاتی ارائه داد.

سعید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص روند درمان نوجوان فداکار ایذه‌ای، اظهار کرد: این نوجوان فداکار که برای نجات جان همسایه‌های خود به دل آتش زده بود و دچار سوختگی شدید شده بود، حدود ساعت ۱:۰۰ بامداد فوت کرد و همه را در بهت فرو برد.

وی ادامه داد: بیمار دچار مشکل تنفسی شده بود و احتمالاً به این دلیل فوت کرده، اما نیاز است تا بررسی‌های بیشتری انجام شود تا علت دقیق فوت این نوجوان مشخص شود.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان به دلیل سوختگی شدید احتمال فوت بیمار وجود داشت، اما این اتفاق زودتر از پیش‌بینی‌ها رخ داد.

وی با اشاره به اینکه این نوجوان ایذه‌ای حدود ۱۰ روز در بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان بستری بود و تمام اقدامات درمانی لازم برای وی انجام شد.

علی لندی، دچار عمق بالای سوختگی و آسیب شدید پوست بود

همچنین فریدون عابدینی، مسئول فنی بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص فوت علی لندی، اظهار کرد: متأسفانه این نوجوان فداکار ایذه‌ای را از دست دادیم، درصد سوختگی وی خیلی بالا بود و حرف زدن و راه رفتن بیمارانی که دچار سوختگی شدید شدند، دلیل بر بهبودی آنها نیست.

وی ادامه داد: پوست بیمار به شدت آسیب دیده بود و اعضای بدن به واسطه پوست زنده است و وقتی پوست با درصد بالا دچار سوختگی می‌شود، حرارت بدن، اکسیژن‌گیری بدن و تمام اعضای بدن دچار آسیب می‌شود.

مسئول فنی بیمارستان امام موسی کاظم (ع) با بیان اینکه این نوجوان حدود ۷۰ درصد سوختگی عمیق داشت، افزود: تمام تلاشمان را برای بهبودی این نوجوان فداکار انجام دادیم، اما به دلیل آسیب‌دیدگی شدید پوست و عمق بالای سوختگی بیمار دوام نیاورد، چرا که سلامت ارگان‌های از جمله قلب و کلیه و … در گرو سلامت پوست است.

وی گفت: در سوختگی‌های بالای ۶۰ درصد باید بتوان شرایط بیمار را حدود دو هفته ثابت نگه داشت تا بعد از آن بتوان اعمال جراحی لازم را برای بیمار انجام داد، علی لندی، حدود ساعت ۱:۰۰ بامداد به دلیل مشکلات تنفسی شدید فوت کرد.

کد خبر 524367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خانم لطفی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    6 0
    سلام چقدردردناکه چنین قهرمانی راازدست دادیم ان شاءالله خدا به خانوادشون صبرعطا کند وعلی قهرمان بامولایمان حضرت علی علیه السلام محشورشوند
  • ایرانی اصیل اصیل IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    4 0
    روحت شاد پهلوان
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    4 1
    شهیدچهارده ساله علی لندی آسمانی شد