انفجار و حریق هولناک در کارگاه غیرمجاز سوخت گیری گاز LPG شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از آتش سوزی گسترده و انفجارهای پی در پی در یک گارگاه غیرمجاز سوخت گیری گاز LPG در خیابان محراب خبر داد .

محمد هادی قانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جزئیات انفجار و آتش سوزی گسترده در این کارگاه، گفت: ساعت ۱۳:۳۶ ظهر امروز (پنجشنبه) یک مورد آتش سوزی گسترده در خیابان محراب به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شیراز اطلاع داده شد.

وی افزود: با توجه به حساسیت حادثه و مجاورت این کارگاه با منازل مسکونی، بیش از ۳۰ آتش نشان از شش ایستگاه عملیاتی با ده خودروی پشتیبانی از جمله فوماتیک، خودرو حامل کف و خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی تصریح کرد: آتش سوزی در یک کارگاه ۲۰۰ متری به وقوع پیوسته بود که با کاربری انبار، فروش و شارژ سیلندر ال پی جی فعالیت می‌کرد و تعداد زیادی سیلندر گاز مایع ۱۱ کیلویی، پیک نیکی و ۵۰ کیلویی در آن نگهداری می‌شد.

قانع ادامه داد: این کارگاه در منطقه مسکونی و به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کرد که نشت گاز از یک سیلندر در مجاورت شعله باز منجر به انفجارهای شدید و پی در پی شده و خساراتی را به منازل مسکونی وارد کرده بود.

قانع با بیان اینکه شعله‌های آتش تمامی کارگاه را در بر گرفته و احتمال سرایت به منازل و انفجار بقیه سیلندرها نیز وجود داشت، تصریح کرد: از این رو تیم اطفایی با تقسیم شدن به چند گروه ضمن تخلیه ساکنین از منازل به کنترل و اطفا این حریق سرکش اقدام کردند.

وی افزود: این حریق هولناک سه کارگر کارگاه را نیز دچار سوختگی شدید کرده بود که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.

تیم عملیاتی در همان شرایط بسیار خطرناک عملیات را آغاز کردند و مشغول خاموش کردن آتش شدند.

قانع افزود: آتش نشانان با خنک سازی محل و سیلندرهای موجود و پاشش آب از شعاع ایمن موفق شدند آتش را تحت کنترل خودشان در بیاورند. در حین این عملیات اطفای سنگین و حساس، تیم‌های عملیاتی با انفجار و آتش سوزی پی در پی ۱۲ مخزن گاز ال پی جی مواجه بودند.

قانع اضافه کرد: در حال حاضر و با تلاش آتش نشانان آتش خاموش شده و نیروها مشغول ایمن سازی محل و لکه گیری و جابجا کردن سیلندرها هستند.

کد خبر 524270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    ۳۰ متر با منزل ما فاصله داشت دم بچه های آتش نشان گرم خدا قوت ممنون از همتون
  • رها IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    ازآتش نشان هاخیلی ممنونم واقعا،سپاسگذارم وگرنه خانه ماهم طعمه حریق میشد
  • جواد IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    دم همه بچه های آتش نشانی گرم ممنون از همتون
  • جواد IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    بله مسولین همیشه در خواب شیراز حتما باید اتفاق بیفته تا تازه بیدار بشن ببخشید صدای کپسول های گاز خواب خوشتون رو پشت میز به هم زد آقایون مسئولین چند بار اومدیم شهرداری شکایت کردیم فرماندار رسیدگی کن اون مسول بی کفایتی که نخواست اینو ببنده ببین چه منفعتی داشته براش که اومدن گفتن اینجا استاندارد هست خدا از سر باعث و بانی نگذره آقای مأمور شهرداری روز... ننگت باد