مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای بسیاری از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO M3 و سامسونگ Galaxy A51 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروزه گوشی‌های میان‌رده با وجود قیمت مقرون‌به‌صرفه، از کیفیت طراحی و ساخت رضایت‌بخشی نیز برخوردار است که منجر شده کاربران ترجیح دهند به جای هزینه بالا و خرید گوشی پرچم‌دار با قیمتی پایین‌تر، گوشی با کیفیت نزدیک به پرچم داران را داشته باشند. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی میان رده شیائومی POCO M3 با سامسونگ Galaxy A51 پرداخته خواهد شد.

مقایسه POCO M3 و Galaxy A51 از نظر دوربین

Galaxy A51

Xiaomi POCO M3

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

-

سنسور تشخیص عمق

پنج مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

شیائومی Poco M3 از سه دوربین بهره می‌برد. لنز اصلی این گوشی یک سنسور ۴۸ مگاپیکسل است که در کنار دو لنز ماکرو و تشخیص عمق دو مگاپیکسل سه لنز استفاده شده در این گوشی است. لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسل بوده و کواد بایر Poco M3 دارای دریچه دیافراگم f/1.8 و سایز آن ۰.۸ پیکسل است که از تکنولوژی فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

لنز ماکرو دو مگاپیکسل این گوشی دارای دریچه دیافراگم f/2.4 و اندازه ۱.۷۵ میکرومتر است. در نهایت لنز دو مگاپیکسل تشخیص عمق با دریچه دیافراگم f/2.4 برای این گوشی در نظر گرفته شده است. شیائومی برای دوربین سلفی میان رده خود از یک لنز هشت مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.1 استفاده کرده است.

سامسونگ برای دوربین Galaxy A51 از چهار لنز بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی یک سنسور ۴۸ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم F/2.0 است و در کنار آن یک یک لنز ۱۲ مگاپیکسل Ultra Wide با زاویه دید ۱۲۳ درجه و دیافراگم F/2.2 قرار دارد و دارای یک دوربین ماکرو پنج مگاپیکسل با دیافراگم F/2.4 است و در نهایت این گوشی مجهز به یک حسگر عمق پنج مگاپیکسل برای تشخیص عمق تصاویر است. سامسونگ برای ثبت عکس‌های سلفی میان رده خود از دوربین ۳۲ مگاپیکسل با دیافراگم F/2.2 بهره می‌برد.

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

مقایسه POCO M3 و Galaxy A51 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A51

Xiaomi POCO M3

چیپست

Exynos 9611

Qualcomm SM6115 Snapdragon 662

پردازنده گرافیکی

Mali-G72 MP3 GPU

Adreno 610 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

رابط کاربری

One UI 2.0

MIUI 12

تنوع حافظه

۶۴/۴، ۱۲۸/۴ و ۱۲۸/۶

۶۴/۴ و۱۲۸/۴

شیائومی برای Poco M3 از تراشه‌ی ۱۱ نانومتری Snapdragon 662‌ استفاده کرده است که از ترکیب چهار هسته دو گیگاهرتز Kryo 260 Gold و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتز Kryo 260 Silver به‌عنوان CPU و از ماژول Adreno 610 به عنوان GPU استفاده می‌کند.

هسته‌ Kryo 260 Gold و Kryo 260 Silver به‌ترتیب بر پایه هسته قدیمیِ Cortex-A73 و Cortex-A53 تولید شده‌است. شیائومی میان رده خود را در دو نسخه با رم چهار گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ و۶۴ گیگابایت عرضه کرده که رم این گوشی از نوع LPDDR4x است و از حافظه‌های قدیمی UFS 2.2 بهره می‌گیرد از سوی دیگر امکان ارتقا حافظه از طریق درگاه کارت حافظه برای این میان رده شیائومی وجود دارد.

سامسونگ برای Galaxy A51‌ از تراشه ۱۰ نانومتری Exynos 9611 به عنوان مغز متفکر بهره می‌برد. این تراشه دارای پردازنده هشت هسته است که از چهار هسته ۲.۳ گیگاهرتز Cortex-A73 و چهار هسته ۱.۷ گیگاهرتز Cortex-A53 که از پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 بهره می‌برد، استفاده کرده است. سامسونگ این گوشی را در چهار نسخه با چهار، شش و هشت گیگابایت حافظه رم و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 2.0 راهی بازار کرده است. سامسونگ در تمامی نسخه‌های این گوشی امکان افزایش حافظه از طریق شیار اختصاصی microSD را در نظر گرفته است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

از نظر نرم افزاری سامسونگ برای این گوشی از نسخه اندروید ۱۰ و رابط کاربری One Ui 2.0 استفاده کرده است و شیائومی برای میان رده خود رابط کاربری Miui 12 بر مبنای اندروید ۱۰ را در نظر گرفته است.

مقایسه POCO M3 و Galaxy A51 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A51

Xiaomi POCO M3

نوع نمایشگر

Super AMOLED

IPS LCD

سایز

۶.۵ اینچ

۶.۵۳ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۴۰۵ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

شیائومی برای Poco M3 یک نمایشگر ۶.۵۳ اینچی IPS LCD با ناچ قطره‌ای شکل در نظر گرفته است. رزولوشن این صفحه نمایش ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ و تراکم پیکسلی آن ۳۹۵ پیکسل بر اینچ است. برای محافظت از صفحه نمایش شیائومی Gorilla Glass 3 را در نظر گرفته است. حداکثر روشنایی این گوشی ۴۰۰ نیت و نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه حدود ۸۳.۴ درصد است.

سامسونگ برای Galaxy A51‌ یک نمایشگر ۶.۵ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰‌ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل بر اینچ با نسبت ابعاد ۲۰:۹ در نظر گرفته است. این نمایشگر ۸۷.۴ درصد از سطح پنل جلو را فرا گرفته است و از نوع Infinity-O است. این نمایشگر دارای یک حفره به شکل حرف O در بالا است که برای دوربین سلفی دستگاه در نظر گرفته شده است. سامسونگ برای استحکام صفحه نمایش از Gorilla Glass 3 استفاده کرده است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

مقایسه POCO M3 و Galaxy A51 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A51

Xiaomi POCO M3

ابعاد

158.5x73.6x7.9 میلی‌متر

162.3x77.3x9.6 میلی‌متر

وزن

۱۷۲ گرم

۱۹۸ گرم

صدای استریو

ندارد

ندارد

Poco M3 از طراحی منحصربه‌فرد و جذابی برخوردار است. جنس بدنه این گوشی از شیشه و پلاستیک است. شیائومی این گوشی را با ابعاد 162.3x77.3x9.6 میلی‌متر که با استانداردهای مدرن طراحی موبایل منطبق است و با وزن ۱۹۸ گرم و ضخامت ۹.۶ میلی‌متر تولید کرده است. این گوشی دارای نمایشگر ۶.۵۳ است که با پوشش Gorilla Glass 3 محافظت می‌شود. شیائومی میان رده خود را در سه رنگ آبی، زرد و مشکی پاور به بازار عرضه کرده است.

سامسونگ در طراحی بدنه Galaxy A51 از شیشه و پلاستیک بافت‌دار استفاده کرده است. نمایشگر این گوشی طراحی مدرن و یکپارچه دارد و محل قرارگیری دوربین سلفی در آن به‌شکل پانچ طراحی‌شده است. جنس فریم Galaxy A51 از پلاستیک و پنل پشتی از پلاستیک بافت‌دار با طرح هندسی است. سامسونگ میان رده خود را با ابعاد 158.5x73.6x7.9 میلی‌متر و وزن ۱۷۲ گرم به بازار عرضه کرده است. این گوشی در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی، و صورتی از نوع Prism Crush روانه بازار شده است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

مقایسه POCO M3 و Galaxy A51 از نظر باتری

Galaxy A51

Xiaomi POCO M3

ظرفیت

چهار هزار میلی‌آمپر

شش هزار میلی آمپر

فست شارژ

۱۵ وات

۱۸ وات

شیائومی برای POCO M3 باتری با ظرفیت شش هزار میلی‌آمپرساعت که از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند بهره می‌برد. سامسونگ برای Galaxy A51 باتری با ظرفیت چهار هزار میلی‌آمپر را در نظر گرفته است که از شارژ سریع ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO M3 و سامسونگ Galaxy A51

تا اینجا به مقایسه POCO M3 با Galaxy A51 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداخته شد. شیائومی POCO M3 را با طراحی جذاب و منحصربه‌فرد عرضه کرده است که با داشتن پردازنده، باتری قدرتمند و قیمت مناسب یک محصول ارزشمند برای خرید خواهد بود. سامسونگ Galaxy A51 را با صفحه نمایش و امکانات بروز تولید کرده است که از محبوبیت زیادی برخوردار است. در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز بگیرید.

کد خبر 524102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.