آخرین وضعیت نوجوان حادثه‌دیده ایذه‌ای

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم ( ع) اصفهان گفت: نوجوان فداکار ایذه‌ای ۸۵ درصد سوختگی دارد و ریه‌های او هم آسیب دیده است و به دلیل پایین بودن سطح اکسیژن خون فعلا جراحی‌های لازم را نمی‌توان انجام داد.

سعید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نوجوان فداکار ایذه‌ای که برای نجات همسایه دچار آتش‌سوزی شده بود، اظهار کرد: تمام تلاش‌مان را برای درمان این نوجوان فداکار خواهیم کرد، میزان سوختگی وی بسیار شدید و دچار زخم‌های عمیقی شده است، هوشیاری بیمار از دست نرفته و در آی سی یو تحت مراقبت است.

وی با بیان اینکه بیش از هفت روز است که این نوجوان در بیمارستان بستری است، ادامه داد: با ملاقات رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استاندار و شهردار اصفهان از علی لدنی، او و خانواده‌اش روحیه گرفتند و پرسنل بیمارستان نیز تمام اقدامات لازم را برای سلامت این نوجوان فداکار که جان دو نفر را نجات داده و در حال حاضر در شرایط خوبی نیست، انجام می‌دهند.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان با اشاره به اینکه این نوجوان حدود ۸۵ درصد سوختگی دارد، خاطرنشان کرد: تمام بدن وی دچار سوختگی شده تا آنجا که مجاری تنفسی او هم آسیب دیده و دچار سوختگی استنشاقی نیز شده، بیمارانی با وضعیت بحرانی‌تر از علی نیز داشته‌ایم که به لطف خدا و تلاش پزشکان متخصص بهبود یافته‌اند، پس این بیمار نیز باید روحیه خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه بیمار به اعمال جراحی بسیاری نیاز دارد، افزود: به دلیل پایین بودن سطح اکسیژن خون و عدم تأیید شرایط بیمار برای انجام عمل جراحی توسط متخصص بیهوشی، تا پایدار شدن شرایط بیمار برای انجام عمل اقدام نمی‌کنیم، چرا که ممکن است جان بیمار به خطر بیفتد.

کریمی اضافه کرد: پوست‌های سوخته باید "دبرید" و محل زخم‌ها باید تمیز شود، البته برای بیمار باید گراف انجام و پوست از قسمت‌های سالم بدن برداشته شود و در قسمت‌های آسیب دیده گذاشته شود، البته در حال حاضر قسمت‌های عمده بدن این نوجوان فداکار ایذه‌ای سوخته و پوست سالم تقریباً وجود ندارد.

وی گفت: مدت زمان طول درمان بیمار مشخص نیست و مقاومت بدن وی در بهبودی او بسیار مؤثر است و از مردم می‌خواهیم او را دعا کنند.

کد خبر 523906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.