طرح لایروبی معابر شهری بوشهر اجرا شد

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر از اجرای طرح پاک سازی و لایه روبی معابر شهری در نقاط مختلف شهر بوشهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، الله یار گرشاسبی اظهار کرد: انتظار می‌رود همه شهروندان مسئولیت‌پذیر باشند و از رهاسازی پسماندهای خانگی و نخاله‌های ساختمانی در کانال‌های آب‌های سطحی پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه رهاسازی پسماند و نخاله باعث آب گرفتگی و ایجاد بوی نامطبوع می‌شود، افزود: گرفتگی کانال‌های آب‌های سطحی با ایجاد بوی نامطبوع در فصول گرم سال و فضایی برای تکثیر حشرات به انتشار عوامل مولد بیماری کمک می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر خاطرنشان کرد: اگر چه شاهد وجود حداکثری از شهروندان مسئول در حوزه جداسازی پسماندهای خانگی و بسته بندی صحیح و اصولی در بندر بوشهر هستیم اما در پاره‌ای از مواقع، رعایت نکردن نظافت توسط محدودی از شهروندان سبب آب‌گرفتگی در کانال‌ها و معابر شهری می‌شود.

گرشاسبی تاکید کرد: هر چند سازمان هواشناسی پاییزی کم بارش برای بوشهر پیش بینی کرده اما برای پیشگیری از هر گونه آب گرفتگی احتمالی کار پاک سازی و لایه رو بی معابر شهری در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا و از اوایل هفته جاری با همکاری ۲۰ نفر از پرسنل زحمتکش این سازمان و با استفاده از تجهیزات لایه‌روب، کار پاک سازی و آزادسازی معابر از پسماندهای خانگی آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر تصریح کرد: در این طرح شاهد شستشو و نظافت معابر، پاک سازی و نخاله برداری معابر، لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی و تخلیه و شستشوی باکس‌های زباله هستیم.

گرشاسبی ادامه داد: این سازمان به شکل خاص و ویژه از زمان شیوع ویروس کرونا در بندر بوشهر و به منظور رفع آلایندگی‌ها و کنترل این ویروس با رعایت مسائل زیست محیطی، ضدعفونی کردن تمامی معابر، تأسیسات و مبلمان شهری به شکل روزانه را در دستور کار قرار داده است.

منبع: مهر

کد خبر 523815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.