۶۵۰ هزار مسافر از ظرفیت گردشگری دریایی بوشهر استفاده کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: ۶۵۰ هزار نفر از ظرفیت گردشگری دریایی استان استفاده کردند.

به گزارش ایمنا میراث اسماعیل سجادی منش اظهار کرد: در نوروز امسال با فعال شدن پنج کشتی، ۱۱ لنج و ده‌ها قایق موتوری در حوزه گردشگری دریایی، بیش از ۶۵۰ هزار نفر از این ظرفیت برای گردش استفاده کردند.

وی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری گناوه یکی از اولویت‌های ما بوده و در همین راستا سرمایه‌گذاران اعلام آمادگی کرده‌اند و ما به دنبال ایجاد هتل پنج ستاره و اماکن اقامتی باکیفیت بالا در این شهرستان هستیم. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر با اشاره به سامان‌دهی حسینه خان در سال جاری ادامه داد: خانه باغ‌های بندر گناوه با انعطافی که در حوزه اخذ مجوز خواهیم داشت می‌توانند در زمینه بوم‌گردی فعالیت کنند و این آمادگی وجود دارد.

سجادی منش بر لزوم ایجاد اسکله گردشگری در این بندر تأکید کرد و گفت: اعطای تسهیلات در حوزه بوم‌گردی و ساخت اقامتگاه، پیگیری برای فعال شدن طرح منطقه نمونه گردشگری میر مهنا و کمک به توسعه اشتغال در حوزه صنایع‌دستی بخشی از برنامه‌های ما برای کمک به سه حوزه تخصصی اداره کل متبوع در این شهرستان است.

گفتنی است؛ با شروع پاندمی کرونا در کشور حوزه گردشگری کشور عملاً به مدت دو سال تعلیق شده بود، که این امر ضررهای جبران‌ناپذیری را به حوزه گردشگری کشور وارد کرد.

کد خبر 568948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.