تقاضای مدیرعامل شرکت توسعه سپاهان شهرداری از دادستان اصفهان

مدیر عامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با انتقاد از تعطیلی مستمر مراکز صفه و ناژوان گفت: استدعا داریم دادستان اصفهان بررسی کنند که آیا محدودیت‌های اعمال شده در مراکز صفه و ناژوان، متن صریح مصوبه ستاد استانی کرونا را دارد یا خیر؟

علی معینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بنا بر اعلام ستاد کرونای استان از ابتدای مهرماه تمام پارک‌ها و بوستان‌ها به ویژه مناطق گردشگری صفه و ناژوان هم بازگشایی و مسدودی مسیرهای منتهی به این مکان‌ها رفع شد.

وی افزود: طبق اعلام ستاد کرونا مراکز تفریحی امکان فعالیت نخواهند داشت، اگر چه پیش تر این موضوع مورد تاکید ستاد کرونای اصفهان بود و ماه‌ها قبل ستاد ملی کرونا با تقسیم بندی جدیدی، مراکز تفریحی و گردشگری را شامل تغییر گروه شغلی دانست که در شرایط نارنجی و زرد امکان فعالیت دارند؛ جای سوال است تصمیم اخیر بر چه پشتوانه‌، قانون یا مصوبه بالادستی است؟ متأسفانه روح، هدف و نتایج تصمیم اتخاذ شده برای متأثران این تصمیمات شفاف نمی‌شود.

مدیر عامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان ادامه داد: نکته حائز اهمیت در این باره نبود مدیریت واحد و عدم برخورد یکسان و عادلانه با این مراکز در شهر اصفهان بوده، به طوری که در ماه‌های اخیر که صفه و ناژوان و شهر رویاها با گستردگی فضایی بالا در بستر طبیعی و محیط روباز و آزاد مسدود شده بود، سایر مراکز گردشگری شهر (که عموماً سرپوشیده، کوچک‌تر و سربسته بود) مسدود یا پلمب نشد و در بسیار از مواقع فعال بودند که مستندات فعالیت آنها موجود است؛ البته گاهی به صورت مانور تعطیلی چند روزه داشتند یا اخطاریه‌ای دریافت کردند که در فرصت کوتاهی رفع مانع شد و به فعالیت ادامه دادند.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان افتخار دارد که از ابتدای اسفندماه ۹۸ پیش از تشکیل ستاد کرونا، در راستای کمک به قطع زنجیره پاندمی این ویروس اقدام به تعطیلی مراکز خود کرده و در بسیاری از زمان‌ها علیرغم اینکه به عنوان مثال اصناف به دلیل مشکلات اقتصادی تمایلی به همکاری برای تعطیلی نداشتند، تنها مراکزی بودیم که تعطیلی را اجرا کردیم.

معینی با تاکید بر اینکه انتظار و استدعا داریم مسئولان مربوطه علی‌الخصوص دادستان اصفهان و معاونشان که مسئولیت حقوق عامه را دارند، در برابر ناعدالتی که در حق شرکت توسعه گردشگری و مراکز زیر مجموعه آن و چند سرمایه گذار بخش خصوصی صفه و ناژوان شده، ورود کرده و رسیدگی لازم را انجام دهند، گفت: به صورت مکتوب و حضوری این تقاضا را به دادستان اصفهان اعلام خواهیم کرد و تقاضا داریم به این تصمیم و محدودیتی که شامل صفه و ناژوان شد، ورود کرده و بررسی شود که آیا محدودیت‌های اعمال شده، متن صریح مصوبه ستاد استانی کرونا را دارد یا خیر؟ آیا قید شده که حتماً ناژوان باید با حائلی همچون نیوجرسی یا صفه با درب گذاری فلزی مسدود شود یا این صراحت در مصوبات وجود ندارد؟؛ اگر چنین مصوبه‌ای وجود دارد با مصوبات ملی تطابق داده شود که آیا ستاد کرونای استان اجازه تصمیم خلاف ستاد ملی کرونا را داشته است که دو منطقه را از کل شهر جدا کردند! و حتی اگر این مبنا هم صحیح است بررسی شود بر اساس کدام پایش و تحقیقی چنین تصمیمی اتخاذ شد یا بر اساس کدام اثربخشی مثبتی تداوم پیدا کرد.

وی ادامه داد: ماه‌های بسیاری از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون اکثر مراکز شهر غیر از صفه و ناژوان فعالیت داشته است از این رو تقاضای ملتمسانه بخش آسیب دیده و رو به ورشکستگی گردشگری اصفهان این است که دادستان اصفهان و معاون ایشان به این دادخواهی پاسخ دهند زیرا رسیدگی به این موضوع التیامی به سختی‌های وارد شده به بدنه کارگری که امرار معاش آنها از این طریق بوده و از کمک‌های پر طمطراق دولت بی بهره ماندند، خواهد بود.

مدیر عامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان تصریح کرد: از سوی دیگر مسدود کردن صفه و ناژوان به زعم اکثر مدیران تصمیمی غیر منطقی، غیر عقلانی و حتی بدون نتیجه مثبت بوده و آنها بر این باور بودند حتی نتایج منفی به بار آورده و باعث افزایش ترافیک مسیرها، پارک خودروها در محدوده‌های غیرمجاز و بر هم خوردن نظم ترافیکی شهر شده و حتی حوادثی به بار آورده است.

وی گفت: اصرار نماینده یکی از نهادهای درمانی و بهداشتی حاضر در جلسات کرونا بر مسدود شدن این مراکز جای سوال است، زیرا هیچ دلیل علمی وجود نداشته است، البته ما به حکم مراجع بالادستی احترام گذاشتیم، اما پیگیری خواهیم کرد که آیا این تصمیم صحیح بوده یا خیر!

معینی تاکید کرد: ضمن تشکر از همراهی خبرگزاری ایمنا و روزنامه اصفهان زیبا، جای خالی اصحاب رسانه را در این ماه‌ها در کنار قشری که تمام دغدغه‌اش فراهم کردن بستر شادی و تفریح برای شهروندان و گردشگران است را کنار خود احساس کردیم و تقاضا داریم ما را همراهی کنند.

کد خبر 523717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.