پلتفرم آوالانچ چیست؟ + معرفی ارز دیجیتال Avax، قیمت، آینده و کیف پول آواکس

آوالانچ (Avalanche) یک پلنفرم متن باز و غیرمتمرکز است که ارز دیجیتال آن با نماد آواکس (AVAX) شناخته می‌شود.

به گزارش ایمنا، آوالانچ (Avalanche) یک پلتفرم برای راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز مالی و متن باز است؛ توسعه‌دهندگانی که بر روی این پلتفرم کار می‌کنند قادر هستند به راحتی برنامه‌های قدرتمند، قابل اعتماد و ایمن و شبکه‌های بلاکچین سفارشی را با مجموعه قوانین پیچیده ایجاد کرده و از زیرمجموعه‌های خصوصی یا عمومی موجود استفاده کنند.

ارز دیجیتال اولانچ

ارز دیجیتال اولانچ، پروتکل اجماع نوآورانه‌ای ساخته است که به ایجاد اکوسیستمی با بیشترین حد مقیاس پذیری کمک می‌کند. این پلتفرم در نظر دارد که به اینترنت بلاکچین، اپلیکیشن غیر متمرکز (DApp)، قرارداد هوشمند و سیستم پرداخت‌ها تبدیل شود. اولانچ پلتفرم منبع بازی را معرفی کرده است که بستری برای کاربران و توسعه‌دهندگان فراهم آورده که بتوانند اپلیکیشن غیر متمرکز و امور مالی ابتدایی ایجاد کنند.

اولانچ یکی از پیشرفته‌ترین بلاکچین‌هایی است که توانسته مشکلاتی از قبیل مقیاس پذیری، امنیت و یکپارچه‌سازی قرارداد هوشمند را حل کند، شبکه‌ای احداث کرده که عملکرد بهتری دارد و می‌تواند بیش از ۴۵۰۰ تراکنش را در ثانیه انجام دهد و در کمتر از ۳ ثانیه تراکنش‌ها را تأیید کند.

پلتفرم اولانچ دارایی‌ها را جهانی مبادله و آن‌ها را به صورت غیرمتمرکز و با استفاده از قراردادهای هوشمند و سایر فناوری‌های کارساز، کنترل کند.

مشخصات اولانچ

نام پروژه اولانچ (Avalanche)
نماد AVAX
عرضه کل ۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
وبسایت رسمی https://www.avalabs.org
مبتنی بر دیفای (DeFi)
سال عرضه ۲۰۱۸
پلتفرم صرافی Binance, Huobi Global, BKEX, LBank, ZG.com
کیف پول Ledger, Metamask

پلتفرم آوالانچ چیست؟ + معرفی ارز دیجیتال Avax، قیمت، آینده و کیف پول آواکس

ویژگی‌های ارز دیجیتال AVAX

  • ارز AVAX توکن مورد استفاده در شبکه بلاک چین اولانچ است.
  • ارز دیجیتال AVAX به عنوان واحد اصلی شبکه اولانچ، توکن پرداختی برای عملیات درون شبکه است و پایه امنیتی شبکه را تضمین می‌کند.
  • حداکثر ۷۲۰ میلیون واحد از توکن AVAX وجود خواهد داشت و ۵۰ درصد از آن روی شبکه اصلی (Mainnet) توزیع خواهد شد.
  • کارمزدهای تراکنش که در قالب ارز دیجیتال AVAX پرداخت می‌شوند، فوراً سوزانده می‌شود. بنابراین توکن AVAX در طول زمان کمیاب‌تر می‌شود.

اولانچ (Avalanche) توانسته متفاوت از سایر پروژه‌های بلاکچین، با کاهش حملات سیبیل (Sybil Attacks) و همچنین با معرفی آستانه‌ای امن، مزایای بیشتری برای خود ایجاد کند. این شبکه از الگوریتم گواه اثبات سهام (PoS) و کارایی انرژی بهینه CPI بهره‌مند است.

عرضه اولیه توکن AVAX

پلتفرم ERC-۲۰
سرمایه جذب شده ۴۲,۰۰۰,۰۰۰ دلار
تاریخ عرضه اولیه ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۰
قیمت عرضه اولیه ۰.۵ دلار

شُرکا

White block, Polyient Games, Torus, Chainlink, Bilira, Andreessen horowitz, initialized, polychain capital, abstract ventures, metastable,

بنیان گذاران آواکس AVAX

پلتفرم آوالانچ و توکن آواکس AVAX توسط آزمایشگاه آوا و یا AVA Labs ایجاد شده‌اند. این آزمایشگاه توسط سه نفر به نام‌های Emin Gun Sirer که دکترای علوم و مهندسی کامپیوتر را کسب کرده است، Kevin Sekninqi و Maofan “Ted” Yin بنیان گذاری شده است. Sirer از جمله بنیان گذاران و مدیرعامل پلتفرم اولانچ است. Kevin Sekninqi نیز بنیانگذار و معمار ارشد آزمایشگاه‌های AVA است. وی نامزد دکترای علوم کامپیوتر در دانشگاه کرنل است و تجربه تحقیق در مایکروسافت و ناسا را دارد. تدیین نیز نامزد دکترای علوم کامپیوتر در دانشگاه کرنل بوده است. وی اولین نویسنده پروتکل HoffStuff است که توسط پروژه Libera فیس‌بوک استفاده می‌شود.

پلتفرم آوالانچ چیست؟ + معرفی ارز دیجیتال Avax، قیمت، آینده و کیف پول آواکس

عملکرد پلتفرم آوالانچ Avalanch

پلتفرم آوالانچ یک استراتژی خاص بلاکچین را برای ساده سازی تبدیل و فرآیندهای توسعه معرفی می‌کند:

  • زیر شبکه Subnet: یکی از اجزای اصلی آوالانچ Avalanch توانایی ساخت بلاکچین است. این بلاکچین های جدید با نام Subnet در اکوسیستم آوالانچ شناخته می‌شوند. برنامه نویسان نسبت به این بلاکچین ها قابلیت برنامه‌ریزی کامل دارند و می‌توانند شبکه‌ها را با توکن ها، قوانین و ساختار منحصر به فرد تنظیم کنند. قابل ذکر است که هر کسی می‌تواند با پرداخت کارمزد اشتراک در AVAX، زیر شبکه یا Subnet خود را ایجاد کند.
  • زنجیره مبادله یا X-Chain: اولین بلاکچین با نام X-Chain شناخته می‌شود X-Chain غیرمتمرکز است و به راحتی قابل برنامه‌ریزی است. این شبکه هر کسی را قادر می‌سازد دارایی‌های دیجیتال هوشمند دیگر را ایجاد کند. این دارایی‌های جدید می‌توانند استیبل کوین‌ها، توکن های سودمند، NFT، رپد توکن و … باشند.
  • زنجیره قراردادها یا C-Chain: این زنجیره برای ساده سازی برای توسعه دهندگان Ethereum Dapp ایجاد شده است. به عنوان یک زنجیره تبدیل، C-Chain با تمام ابزارهای حیاتی اتریوم سازگار است. کاربران می‌توانند Dapp های خود را به طور یکپارچه به این بلاکچین انتقال دهند.
  • زنجیره سکو یا P-Chain: این زنجیره وظیفه خدمات شبکه یا پلتفرم را برعهده دارد. این زنجیره همان چیزی است که برای هماهنگی اعتبار سنج‌ها استفاده می‌شود. بلاکچین همچنین در نظارت و ایجاد زیر شبکه‌های جدید نقش دارد. زنجیره P امکان ذخیره توکن ها در شبکه را فراهم می‌کند.

پلتفرم آوالانچ چیست؟ + معرفی ارز دیجیتال Avax، قیمت، آینده و کیف پول آواکس

امنیت شبکه Avalanche

Avalanche یک پروتکل اثبات سهام (PoS) است که به کاربران برای ذخیره سکه‌ها پاداش می‌دهد. شبکه‌های PoS به دلیل هزینه کم حملات خود مورد انتقاد قرار گرفته اند که در برخی موارد آسیب پذیری‌های جدی را نشان داده است. به گفته آزمایشگاه‌های آوا، بهمن با تغییر حاکمیت این مسئله را حل می‌کند تا همه چیز را برای یک مهاجم به دست آورد که به طور پنهانی توافق لازم را داشته باشد.

تفاوت آوالانچ با بیت کوین و اتریم

  • بیشترین تفاوت در زمان است به این صورت که برای تأیید نهایی تراکنش‌ها در بیت کوین به یک ساعت زمان احتیاج است؛ در حالی که در آوالانچ در کسری از ثانیه تراکنش تأیید می‌شود.
  • به ویژه این که برای تولید بلاک در یک بلاکچین بیت کوین به چندین استخر متمرکز احتیاج داریم؛ در حالی که آوالانچ قادر است که میلیون‌ها تولیدکننده بلاک را در خود جای دهد بدون این که حتی ارزشی از سیستم خارج شود.
  • تفاوت بعدی در تعداد است به این صورت که بیت کوین هفت تراکنش در ثانیه را پشتیبانی می‌کند؛ اما Avalanche تا ۶۵۰۰ تراکنش در ثانیه را انجام می‌دهد که در حدود سه برابر درگاه ویزا است.

بهترین کیف پول‌های Avalanche

  • کیف پول رسمی اولانچ در آدرس wallet.avax.network
  • کیف پول MetaMask
  • کیف پول سخت افزاری لجر (کیف پول‌های لجر NANO S و NANO X) در حال حاضر از آواکس پشتیبانی می‌کنند.

صرافی‌های پشتیبانی کننده AVAX

صرافی‌هایی که در بستر این رمز ارز خدماتی را ارائه می‌دهند شامل Binance، Huobi Global، Gate.Io، OKEx، CoinDCX و WAZIRx می‌باشند و می‌توانیم ارز دیجیتال AVAX را در این صرافی‌ها با جفت ارزهای USD، USDT، ETH و BTC مبادله کنید.

پلتفرم آوالانچ چیست؟ + معرفی ارز دیجیتال Avax، قیمت، آینده و کیف پول آواکس

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال AVAX

با توجه به لحظه‌ای بودن مارکت ارزهای دیجیتال فرآیند پیش بینی بسیار دشوار است و خبرها و اتفاقات تأثیر بسیاری بر روند حرکتی ارزها دارد.

قیمت‌های که مشاهده می‌کنید از digitalcoinprice گرفته شده است:

  • پایان ۲۰۲۱: ۸۶ دلار
  • پایان ۲۰۲۲: ۱۳۶ دلار
  • پایان ۲۰۲۵: ۲۵۰ دلار
  • پایان ۲۰۲۶: ۳۴۰ دلار
  • پایان ۲۰۲۸: ۵۲۱ دلار

کاربران آوالانچ

پلتفرم آوالانچ در واقع یکی از جدیدترین و کارسازترین پروژه‌ها در فضای جهانی و مشهور کریپتو است که سعی دارد به وسیله تجربیات ارزهای دیجیتال موفق گذشته و ادغام آن با تکنولوژی‌های جدید، تجربه کاربری جدید برای تمامی کاربران خود داشته باشد.

کد خبر 523367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.