آخرین وضعیت پسر ایذه‌ای که برای نجات همسایه به دل آتش رفت

علی لندی، نوجوانی که در پی آتش‌سوزی جان دو نفر را نجات داد، به دلیل سوختگی زیاد در بیمارستان طالقانی اهواز بستری شد و برای ادامه درمان به بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان اعزام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پسر نوجوان ایذه‌ای در آتش‌سوزی رخ داده در خانه‌ای فداکاری از خود نشان داد و فداکاری‌اش مورد تمجید مردم قرار گرفت، ۱۸ شهریورماه سال جاری در یکی از محلات ایذه آتش‌سوزی یک منزل گزارش شد که پسر نوجوان ایذه‌ای در این راستا فداکاری از خود نشان داد.

علی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای در حالی که خانه همسایه در آتش می‌سوخت، به دل آتش رفت تا جان دو نفر را که در این خانه زندگی می‌کردند، نجات دهد.

یکی از شاهدان عینی به خبرنگار مهر می‌گوید: پس از وقوع آتش‌سوزی و در حالی که دو زن میانسال و سالخورده در آن منزل بودند، علی به دل آتش رفت و وارد خانه شد و این دو زن را در میان آتش نجات داد اما خودش دچار سوختگی شدید شد.

امرالله اورگی، رئیس بیمارستان شهدای ایذه در این باره می‌گوید: شامگاه ۱۸ شهریورماه امسال، پسر ۱۵ ساله به دنبال سوختگی در بیمارستان پذیرش و اقدامات اولیه برای این بیمار انجام شد.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه سوختگی بالای ۶۰ درصد بود، این نوجوان به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز منتقل و سپس به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم اصفهان اعزام شد.

علی؛ ۹۱ درصد سوختگی دارد

ابراهیم اسماعیلوندی، مسئول اداره آتش‌نشانی شهرداری ایذه نیز در این خصوص می‌گوید: حدود ساعت ۲۲ روز ۱۸ شهریورماه سال جاری در پی تماس تلفنی همشهریان با سامانه ارتباطی ۱۲۵ آتش‌نشانی مبنی بر حریق یک منزل مسکونی به طور فوری تیم‌های اطفای حریق در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شده و اقدام به اطفای حریق کردند، در این آتش‌سوزی دو خانم و یک پسر دچار سوختگی شدند.

تا چند روز پیش شرایط علی لندی نوجوان پانزده ساله ناپایدار و در بخش مراقبت‌های ویژه ICU بستری شده بود و به دلیل شدت جراحات، به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان آورده شد.

علی ۹۱ درصد سوختگی در نواحی مختلف از سر و صورت تا کمر و دست و پاها دارد و فقط مادرش امکان رفتن پیش او را دارد تا بیقراری‌اش کم شود و پزشکان منتظر هستند به شرایط پایدار برسد تا بتوانند عمل‌های جراحی را شروع کنند.

همچنین زن میانسال با درصد سوختگی پایین به صورت سرپایی مداوا شد و زن سالخورده با درصد سوختگی حدود ۵۰ درصد به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز منتقل شد، اما به دلیل جراحات شدید جان خود را از دست داد.

شرایط نوجوان فداکار ایذه‌ای در بیمارستان اصفهان پایدار است

فریدون عابدینی، مسئول فنی بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان روز گذشته در خصوص وضعیت علی، می‌گوید: نوجوان فداکار ایذه‌ای با سوختگی حدود ۹۰ درصد، در زمان حاضر وضعیت قابل قبولی از نظر علائم حیاتی دارد و شرایط او پایدار است.

وی ادامه می‌دهد: این نوجوان با سوختگی عمیق حدود ۹۰ درصد به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان اعزام و بهترین خدمات درمانی برای او انجام شده است.

مسئول فنی بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) با تاکید بر اینکه این بیمار با درصد بالای سوختگی بستری شده است، اظهار می‌کند: این موضوع می‌تواند به ایجاد مشکلاتی منجر شود، اما امیدواریم که مراحل درمانی او با موفقیت پشت سر گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط بیمار در زمان حاضر قابل قبول است، تصریح می‌کند: اکنون درباره وضعیت آینده او به طور قطع نمی‌توان قطع صحبت کرد و باید دید که بدنش چگونه به درمان‌های انجام شده جواب می‌دهد.

عابدینی با تاکید بر اینکه سوختگی بالای ۶۰ درصد جزو بیماران پر خطر محسوب می‌شود، می‌گوید: این افراد ممکن است با مشکلاتی در قلب، ریه، گردش خون و کلیه مواجه شوند.

وی ادامه می‌دهد: پوست سه کار اصلی کنترل دمای بدن، حفظ آب و جلوگیری از ورود عفونت را انجام می‌دهد و وقتی پوست بر اثر عواملی مانند سوختگی از بین برود عملکرد اُرگان‌های مختلف بدن نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

این پزشک متخصص می‌گوید: قسمت‌های سطحی بدن نوجوان ایذه‌ای پس از چند هفته با اقدامات درمانی انجام شده ترمیم شود و اعضای داخلی بدن او وارد چرخه نارسایی و ناکارایی نشود.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان از مراکز درمانی خوب سوختگی کشور است، خاطرنشان می‌کند: ما همه امکانات لازم را برای درمان همه بیمارانی که به این مرکز ارجاع می‌شوند استفاده می‌کنیم.

روز گذشته نیز استاندار اصفهان با حضور در بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان با نوجوان ایذه‌ای دیدار کرد و از نزدیک در جریان روند درمانش قرار گرفت.

وزیر کشور در تماس با استاندار اصفهان به وی مأموریت داد تا با حضور مستقیم در بیمارستان، وضعیت درمانی نوجوان فداکار ایذه‌ای را پیگیری و نتیجه را به وزیر کشور گزارش کند.

احمد وحیدی، همچنین در تماس با صادق خلیلیان استاندار خوزستان به وی مأموریت داد تا ضمن رسیدگی به وضعیت خانواده علی لندی تا حد امکان هزینه‌های درمان وی از طرف استانداری تأمین شود.

کد خبر 523358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    19 2
    تورو به خدا کمکش کنید دل ادم اتیش میگیره نذارید بمیره نذارید توی این سن با این شور بمیره تو رو خدا
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    19 0
    خداوند متعال کمکش کنه.به مردم ایران فقط کافیه شماره حساب بدید بخدا همه کمک میکنن حتی اگر اندک پولی داشته باشن
  • آتوسا IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    15 0
    آخیبی عزیزم با این خبر اشک از چشمام جاری شد انشالله به حق خدای بزرگ خوب بشی و به آغوش مادرت بیای تو رو خدا کمکش کنید که زنده بمونه اون حیف حیف بااین کاری که کرده
  • حمید IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    8 1
    این چنین جوان هایی در کشور زیاد داریم..ولی کسی ک ایثار کنه و جان خودش رو بخاطر بندازد کم هست...در این روزهای اربعین از خدای بزرگ کمک می خواهیم برا نجات این عزیز...و دست نیاز ب سوی امام حسین دراز می کنیم برا نجاتش....دل مادر علی الان الان خون هست....خدایا ب دادش برس...واز مسئولین بیمارستان میخواهیم ک شما را ب امام حسین کمکش کنید نذاریدپربکشه...و اگ نیاز هست شماره حساب بدید تا کمک این جوان بکنن...مردم ما اونی ک هم نداره در این شرایط و برا همچین مردی حتی حاضرند اهدا عضو کنند..کمک مادی ک جای خود داره.....التماس دعا
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 1
      چن روز بستری بودند؟
  • رحیمی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    7 2
    فرشته ی آسمانی که ماموریت زمینی داشتی ازخداوند سبحان شفای عاجل برای توعزیزمردم ایران دارم وامیدوارم حالت خوب شده وبه آغوش گرم مادر برگردی وآینه ی فداکاری باشی برای همه ی مردم ایران.آمین
  • زکریا IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    10 0
    با عرض سلام علی فداکار ،مهربون ،از خدا میخوام بحق امام حسین (ع) هرچه زودتر خوب بشی....تو باعث افتخاری عزیز دل،وقتی اینو مینویسم گریه میکنم....انشاا... هرچه زودتر خبر خوب شدنت بشنوم خوشحال بشم.انشاا... دل پدر مادر بزرگوارت زودتر شاد بشه انشاا....
  • مهسا شریعت IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    4 0
    انالله انا الیه راجعون روح بلندت شاد
  • شهرام IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    2 0
    متاسفانه امروز فوت شد روحش شاد
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      علی جان روحت شاد
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    4 0
    خدا صبر به پدر مادرش بده که شیر مردا از دست دادن
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    3 1
    روحش شاد خدا به مادرش صبر بده