قیمت نفت در روزهای آتی افزایش می‌یابد

کارشناس انرژی با بیان اینکه به دلیل افزایش تقاضا در فصل سرما، قیمت نفت در روزهای آتی افزایش می‌یابد، گفت: لازم است با توسعه پتروپالایشگاه‌ها صادرات فرآورده‌های نفتی افزایش یابد تا اثرتحریم‌ها خنثی شود.

حسن مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس آخرین توافقات اوپک پلاس، ظرفیت تولید نفت به میزان ۱۵ هزار بشکه افزایش یافت، اکنون بازار جهانی نفت در شرایط پایدار قرار گرفته و انتظار می‌رود با افزایش تقاضا در فصل سرما که پس از ماه سپتامبر شروع می‌شود، قیمت نفت افزایش یابد.

سهمیه تولید نفت ایران تغییری نکرده است

وی افزود: سهمیه ایران نیز با توجه به تداوم تحریم‌ها تغییر چندانی نکرده است، اما راه‌هایی برای فروش فرآورده‌ها و نفت پیدا شده تا بتوان درآمدهای صادراتی کشور را رونق بخشید.

بازارهای نفت ایران قابل بازگشت است

این کارشناس انرژی با بیان اینکه بازارهای نفت قابل بازگشت است، گفت: تحریم‌ها تأثیرات زیادی بر بازار نفت ایران گذاشته است اما مسیرهای گریزی پیدا شده تا بتوان تحریم‌ها را دور زد، بنابراین همواره جدالی بین تحریم‌ها و تلاش ایران برای دور زدن آن و فروش نفت در بازارهای جهانی وجود داشته است.

تولید فرآورده‌های نفتی باید افزایش یابد

مرادی اضافه کرد: لازم است ایران به گونه‌ای سیاست‌گذاری کند که تولید فرآورده‌های نفتی افزایش یابد و با فروش آن، درآمدهای صادراتی کمتر تحت تأثیر تحریم‌ها قرار گیرد فروش فرآورده بهتر از فروش نفت خام است.

اقدام حزب‌الله برای واردات نفت از ایران استراتژیک بود

وی در رابطه با ارسال فرآورده‌های نفتی از ایران به لبنان تصریح کرد: گفته شده حزب‌الله در این زمینه پیش قدم شده و حاکمیت را زیر سوال برده است، این در حالی است که اقدام حزب الله برای واردات فرآورده‌های نفتی از ایران کمک به حاکمیت و جلوگیری از اغتشاش مردم بوده است.

این کارشناس انرژی گفت: حزب الله به امنیت بیشتر لبنان کمک کرده که برای دولت لبنان اقدامی استراتژیک بوده است.

توسعه پتروپالایشگاه‌ها منجر به افزایش درآمد ارزی می‌شود

مرادی خاطرنشان کرد: دولت جدید اعلام کرده قصد توسعه پتروپالایشگاه‌ها را دارد که اگر عملی شود می‌توان تولید و در پی آن صادرات فرآورده‌های نفتی را با هدف تأمین ارز افزایش داد.

کد خبر 523324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.