مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy M31s و Galaxy M31+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش سامسونگ Galaxy M31s و Galaxy M31 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سامسونگ با تولید گوشی‌های میان رده سری M که با قیمتی به صرفه و سخت افزار به روز تولیدشده و به بازار عرضه می‌شود از محبوبیت زیادی برخودارشده است. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی میان رده سامسونگ Galaxy M31s و Galaxy M31 پرداخته شده است.

مقایسه Galaxy M31s و Galaxy M31 از نظر دوربین

Galaxy M31s

Galaxy M31

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل

سامسونگ Galaxy M31s را به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل مجهز کرده است و در پنل پشت این گوشی یک ماژول مستطیلی میزبان دوربین چهارگانه و فلش LED است. این گوشی دارای لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسل با دیافراگم f/1.8، لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 و لنز ماکرو و سنسور تشخیص عمق پنج مگاپیکسل با دیافراگم f/2.4 است. کیفیت لنزها چشمگیر است و سامسونگ در این گوشی قابلیت‌هایی نظیر تصویربرداری با تمامی سنسورها، سوئیچ کردن بین دوربین اصلی و دوربین سلفی حین فیلمبرداری و قابلیت‌های جذاب دیگر را برای اولین بار در دوربین این سری استفاده کرده است. این گوشی از فیلمبرداری با کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی نیز از قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K و FullHD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه نیز برخوردار است.

Galaxy M31 از یک دوربین چهارگانه در پشت و یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی دارای وضوح ۶۴ مگاپیکسل با دیافراگم f/1.8 است. این دوربین به صورت پیش فرض عکس‌های ۱۶ مگاپیکسل را ثبت می‌کند و می‌تواند به وضوح دیگر تغییر وضعیت دهد. در کنار دوربین اصلی یک لنز فوق عریض هشت مگاپیکسل با میدان دید ۱۲۳ درجه و دیافراگم f/2.2 وجود دارد و در نهایت دو لنز با سنسور پنج مگاپیکسل چهار لنز این گوشی را کامل می‌کند.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy M31s و Galaxy M31+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy M31s و Galaxy M31 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy M31s

Galaxy M31

چیپست

Exynos 9611

Exynos 9611

پردازنده گرافیکی

Mali-G72 MP3 GPU

Mali-G72 MP3 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

رابط کاربری

One UI 2.0

One UI 2.0

تنوع حافظه

۱۲۸/۸ و ۱۲۸/۶

۶۴/۶ و ۶/‏۱۲۸‬

سامسونگ پردازش اطلاعات در Galaxy M31s را بر عهده تراشه ۱۰ نانومتری Exynos 9611 گذاشته است که این تراشه در ساختار خود از پردازنده هشت هسته با حداکثر فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 بهره می‌برد. سامسونگ این گوشی را با رم‌های شش و هشت گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت به بازار عرضه کرده است.

سامسونگ در میان رده دیگر خود Galaxy M31 نیز از تراشه ۱۰ نانومتری Exynos 9611 استفاده کرده است. این تراشه از پردازنده هشت هسته با حداکثر فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز ساخته شده است. این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 استفاده می‌کند. تراشه این گوشی هوشمند توسط رم ۶ گیگابایت همراه شده است و برای ذخیره سازی اطلاعات از حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت بهره می‌برد. هر دو گوشی میان رده سامسونگ از درگاه کارت حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند. از نظر نرم افزاری سامسونگ هر دو گوشی میان رده خود را با نسخه اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.0 به بازار عرضه کرده است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy M31s و Galaxy M31+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy M31s و Galaxy M31 از نظر صفحه نمایش

Galaxy M31s

Galaxy M31

نوع نمایشگر

Super AMOLED

Super AMOLED

سایز

۶.۵ اینچ

۶.۴ اینچ

رزولوشن

1080x2400

1080x2340

تراکم پیکسلی

۴۰۵ پیکسل در هر اینچ

۴۱۱ پیکسل در هر اینچ

سامسونگ برای Galaxy M31s از نمایشگر AMOLED با اندازه ۶.۵ اینچ استفاده کرده است. این نمایشگر دارای کیفیت +FullHD است که رزولوشن 1080x2400 را به نمایش می‌گذارد. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش ۴۰۵ پیکسل بر هر اینچ است. سامسونگ برای حفاظت از این نمایشگر از Gorilla Glass 3 استفاده کرده است. این گوشی از رنگ‌های صفحه نمایش خوبی برخوردار است. استفاده از این گوشی در معرض نور خورشید نیز امکان پذیر است زیرا نمایشگر به خوبی دیده می‌شود. میزان نور این گوشی کاملاً اتوماتیک و متناسب با نور محیط انتخاب می‌گردد.

سامسونگ برای Galaxy M31 یک نمایشگر SuperAMOLED با کیفیت در نظر گرفته است. این نمایشگر ۶.۴ اینچ ۸۴.۱ درصد از پنل جلویی را در اختیار دارد. این نمایشگر تصاویر را با کیفیت +FullHD یا رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ به نمایش در می‌آورد. که باعث شده تصاویر شفاف و رنگ‌های زنده را به نمایش بگذارد.

تراکم پیکسلی این نمایشگر ۴۰۳ پیکسل بر هر اینچ و نسبت تصویر این صفحه نمایش ۹ به ۱۹.۵ است تا اجرای بازی و تماشای ویدئو در آن جذاب باشد. سامسونگ برای حفاظت از این نمایشگر از Gorilla Glass 3 استفاده کرده است. این لایه حفاظتی نمایشگر را در برابر خط و خش و ضربه مقاوم‌تر کرده است. شدت نور در این نمایشگر به ۴۲۰ نیت نیز می‌رسد که باعث می‌شود در زیر نور مستقیم آفتاب مشکلی برای کار کردن با آن پیش نخواهد آمد.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy M31s و Galaxy M31+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy M31s و Galaxy M31 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy M31s

Galaxy M31

ابعاد

159.3x74.4x9.3 میلی‌متر

159.2x75.1x8.9 میلی‌متر

وزن

۲۰۳ گرم

۱۹۱ گرم

صدای استریو

ندارد

ندارد

سامسونگ در طراحی Galaxy M31s همانند سایر گوشی‌ها میان رده خود از بدنه پلاستیکی استفاده کرده است. این گوشی هوشمند دارای ابعاد 159.3x74.4x9.3 میلی متر و وزن ۲۰۳ گرم است. در قاب جلویی آن یک نمایشگر ۶.۵ اینچی SuperAMOLED با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۴۰۵ پیکسل بر هر اینچ قرار گرفته است. بر روی نمایشگر این گوشی هوشمند یک روزنه O شکل قرار گرفته که داخل آن دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل عریض تعبیه شده است. برای افزایش مقاومت نمایشگر این گوشی سامسونگ از محافظ صفحه Gorilla Glass 3 استفاده کرده است.

سامسونگ در طراحی میان رده دیگر خود Galaxy M31 نیز بدنه پلاستیک استفاده کرده که دارای ابعاد 159.2x75.1x8.9 میلی متر و وزن ۱۹۱ گرم است. این گوشی مجهز به نمایشگر ۶.۴ اینچی Super AMOLED با کیفیت وضوح ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۴۱۱ پیکسل بر هر اینچ است. نمایشگر این گوشی از نوع Infinity-U است که داخل روزنه U شکل آن دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل واید قرار گرفته است. سامسونگ برای کاهش آسیب دیدگی این گوشی از فناوری محافظ صفحه Gorilla Glass 3 استفاده کرده است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy M31s و Galaxy M31+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy M31s و Galaxy M31 از نظر باتری

Galaxy M31s

Galaxy M31

ظرفیت

شش هزار میلی‌آمپر

چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۲۵ وات

۱۵ وات

سامسونگ برای Galaxy M31s باتری با ظرفیت بالا در نظر گرفته است. این گوشی مجهز به باتری با ظرفیت شش هزار میلی‌آمپر است همچنین قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات را دارد که می‌تواند در مدت زمان ۵۰ دقیقه باتری این گوشی را تا ۵۰ درصد و در مدت ۱۲۰ دقیقه تا ۱۰۰ شارژ کند.

سامسونگ برای میان رده دیگر خود Galaxy M31 از یک باتری با ظرفیت شش هزار میلی آمپر استفاده کرده است. این گوشی دارای شارژ سریع ۱۵ وات است و شارژر این گوشی در مدت زمان حدود ۶۰ دقیقه باتری این گوشی را تا ۴۰ درصد و در مدت ۱۵۰ دقیقه تا ۱۰۰ شارژ کند.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy M31s و Galaxy M31+ لیست جزئیات

جمع‌بندی کلی از تفاوت سامسونگ Galaxy M31s و Galaxy M31

تا اینجا به مقایسه Galaxy M31 با Galaxy M31s از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم، این دو گوشی از برخی جهات به یک دیگر شبیه است، اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که در مقایسه بالا به آن‌ها اشاره کردیم مهم‌ترین این تفاوت‌ها در مدت زمان شارژ هر دو گوشی است. در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز بگیرید.

کد خبر 523302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.