برگزاری اولین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی مفاخر یزد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد از برگزاری اولین سـمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی مفاخر یزد با هـدف ایجاد زمینه مشـارکت فعال هنرمندان مجسـمه‌سـاز به منظـور تجلیل از مقام والای شـهدای شـاخص، مفاخر فرهنگی، هنـری، اجتماعی و حـوزه های ادبیات، پزشـکی و دیگر موارد خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، سید علیرضا رسولی با اعلام این خبر اظهار کرد: یزد، سرزمین نور و خورشید از دیرباز زادگاه مردان و زنان بزرگی در عرصه علم و فرهنگ و ایثار بوده و جایگاه ویژه‌ای در فلات مرکزی ایران ایفا کرده است، یزد از جمله شهرهایی است که بزرگانی را در دامان خود پرورش داده و این امر خود نشان از وسعت فرهنگی این شهر دارد.

وی با بیان اینکه شهر موجودی است که روح دارد و روح آن فعالیت‌های فرهنگی و هنری است افزود: فعالیت‌های فرهنگی و هنری به شهر و شهروندان انرژی می‌دهد و پویایی و نشاط را به ارمغان می‌آورد و سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی از مواردی هستند که شهرداری‌ها می‌توانند در آن به خوبی ایفای نقش کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با بیان اینکه اجرای اولین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی مفاخر یزد و آثار و ایده‌های بدیع ارائه شده در آن می‌تواند معرف خوبی برای ظرفیت‌های گردشگری استان باشد، خاطرنشان کرد: این سمپوزیوم مختص طراحی و ساخت سردیس بوده است و تلاش می‌کند ضمن بهره‌گیری از وجود هنرمندان مجرب، همراه با حضور پرنشاط هنرمندان جوان شکل بگیرد.

رسولی افزود: البته به علت شرایط همه‌گیری کرونا و لزوم فاصله‌گذاری شیوه برگزاری دورکاری خواهد بود و راه تعامل و فرآیند ساخت از طریق فضای ویدئویی و عکس در صفحات مجازی است و در بازه زمانی مشخص هنرمندان آثار خود را در داخل کارگاه شخصی خود خواهند ساخت.

وی تصریح کرد: تمام برنامه‌ریزی‌های این رویداد ملی هنری انجام شده و با اخذ نظر نهایی شورای اسلامی شهر و شهردار یزد، امیدواریم با برگزاری این رویداد در پاییز ۱۴۰۰ بتوانیم قدم تأثیرگذاری در حوزه هنرهای تجسمی و محیطی شهر میراث جهانی برداریم.

کد خبر 522911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.