عضویت بیش از ۲ هزار نفر در کتابخانه ملی

رئیس اداره پذیرش و عضویت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از عضویت بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۰ برای بهره گیری از امکانات سازمان از جمله امانت کتاب، نشریات، پایان نامه‌ها، استفاده از تالار رقومی، اینترنت و شیفت شب سازمان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حمیده اسلامی با اعلام این خبر، گفت: تعیین سطح عضویت در این سازمان بر اساس مدرک تحصیلی و طبق آئین نامه عضویت سه گروه ویژه، پژوهشی و عادی است و تعداد اعضای جدید از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مرداد ماه، ۲ هزار و ۱۰۶ نفر و تمدید کارت اعضا ۲ هزار و ۸۲۵ نفر بوده است.

وی افزود: همچنین این اداره وظیفه صدور، تمدید و تعویض کارت عضویت اعضا را بر عهده دارد و با ایجاد رمز عبور و شناسه کاربری برای مراجعان، شرایط استفاده از امکانات سازمان از جمله امانت کتاب، نشریات، پایان نامه‌ها، استفاده از تالار رقومی و اینترنت و شیفت شب فراهم می‌شود.

رئیس اداره پذیرش و عضویت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ادامه داد: همچنین مهمترین فعالیت اداره عضویت شامل پذیرش پژوهشگران و انجام مصاحبه با متقاضیان برای برآورده کردن نیازهای پژوهشی، بررسی و احراز شرایط مراجعان از جهت دارا بودن شرایط عضویت و بررسی مدارک، راهنمایی مراجعان برای ثبت نام و مطلع کردن از آئین نامه عضویت و در نهایت تأیید عضویت و صدور کارت جدید برای متقاضیان است. بر اساس جدیدترین آمار اداره پذیرش و عضویت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تا اواسط شهریور سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۴۸ هزار نفر کارت عضویت دریافت کرده اند.

کد خبر 522853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.