ابلاغ دستورالعمل تولید محتوای آموزش مجازی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

با امضای معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور دستورالعمل تهیه و تولید محتوای آموزش مجازی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه به استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، همه‌گیری ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مدارس، نظام آموزشی و پرورشی کشور را با یک چالش جدی مواجه کرده که این چالش موجب تغییر مسیر فرآیند یاددهی یادگیری و استفاده از امکانات خاص شده است.

این موضوع مسئولین را بر آن داشت، با شعار " آموزش تعطیل نیست" بستری فراهم کنند تا بدون حضور دانش آموزان در مدرسه و با استفاده از فضای مجازی و رسانه ملی در جهت استمرار، تقویت و تثبیت یادگیری دانش آموزان گام بردارند و مهم‌ترین اقدام اساسی در این زمینه طراحی و راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) می‌باشد.

استفاده از فضای مجازی در ارائه خدمات آموزشی توانبخشی و مشاوره‌ای در شرایط تعطیلی مدارس با در نظر گرفتن تفاوت‌های فردی دانش آموزان با نیازهای ویژه ضرورت پیش بینی تمهیدات خاصی برای گروه‌های مختلف معلولیت را مضاعف می‌کند.

سازمان آموزش و پرورش استثنایی به منظور ایجاد وحدت رویه در تولید محتوای آموزشی و تشکیل بانک جامع اطلاعاتی در نظر دارد این دستورالعمل را که بر اساس ویژگی‌ها و استانداردهای آموزشی متناسب با شرایط این دانش آموزان تدوین شده است، ابلاغ کند.

کد خبر 522525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.