مکان تماس‌گیرندگان با اورژانس قابل رؤیت شد/کمبود پایگاه در جاده‌های اصفهان

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: از ۲۶ شهریورماه هر تماسی که با اورژانس گرفته شود، مکان تماس گیرنده در اتاق فرمان قابل رؤیت بوده و متناسب با آن امدادرسانی می‌شود همچنین در کلانشهر اصفهان و جاده‌های ترانزیتی شرق اصفهان با کمبود پایگاه اورژانس مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غفور راستین امروز_ چهارشنبه ۲۴ شهریورماه_ در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس مرکز فوریت‌های پزشکی، اظهار کرد: ۲۶ شهریورماه روز فوریت‌های پزشکی است و از این فرصت استفاده می‌کنم تا از مجموعه اورژانس پیش بیمارستانی از دورترین نقاط تا ستاد مرکزی که سربازان خط مقدم جبهه سلامت هستند تشکر کنم.

وی افزود: این افراد از جان خود می‌گذرند تا جان بیماران کرونایی را نجات دهند، ۳۷۵ نفر از مجموعه ۷۰۰ نفری پرسنل اورژانس اصفهان به کرونا مبتلا شده و دو نفر از این افراد به شهادت رسیدند.

انجام ۲۳۵ هزار مأموریت در سال ۹۹

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: در سال ۹۹، با وجود ۱۵۰ پایگاه، ۲۳۵ هزار مأموریت انجام شد که این تعداد در قبال یک میلیون امدادخواهی بوده است، با حداکثر توان اورژانس، تنها ۲۵ درصد از امدادخواهی‌ها به اعزام اورژانس منجر شده و مابقی توسط دیسپاچینگ مشاوره می‌شوند.

راستین اضافه کرد: مأموران دیسپاچینگ، در ۲۴ ساعت چهار هزار تلفن را پاسخگو هستند و وظیفه دارند از بین این تماس‌ها موارد ویژه را برای اعزام آمبولانس انتخاب کنند، از مجموعه اعزام‌های سال گذشته ۱۸۰ هزار مورد غیر ترومایی و حدود ۸۰ هزار نفر، حوادث ترافیکی بوده است.

وی تصریح کرد: از اسفند سال ۹۸ تا امروز ۲۷ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی به بیمارستان‌ها منتقل شده که حدود ۱۵ درصد کل مأموریت‌های اورژانس را شامل می‌شود، در پیک اخیر کرونا در اصفهان بیش از ۵۰۰ بیمار در هر روز به مراکز درمانی منتقل می‌شدند.

انجام ۸۰ هزار مأموریت غیرتصادفی / نیاز‬ به مدیکوپتر

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۱۴۵ هزار مأموریت از ابتدای امسال تاکنون انجام شده که ۸۰ هزار نفر غیرتصادفی و بیش از ۶۰ هزار نفر نیز بیماران حوادث بوده است.

راستین اضافه کرد: پایگاه اورژانس هوایی اصفهان نیز در کنار اورژانس زمینی فعال است، البته برای اورژانس به مدیکوپتر نیازمندیم که اکنون فقط هلیکوپتر در اختیار داریم که توان پرواز در شب ندارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۳۶ پرواز، با ۵۶ بیمار مصدوم انجام شد که انتقال و درمان آنان کاملاً موفقیت‌آمیز بوده و در سال جاری نیز ۱۸ پرواز و ۲۸ بیمار داشته‌ایم که این امدادرسانی‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: امید است سهم بالگردهای استان اصفهان بیش از یک مورد شود، سازمان اورژانس کشور وعده مساعدت برای احداث دو پایگاه هوایی دیگر را به استان اصفهان داده و فراهم سازی ۳۵ تا ۵۰، موتورولانس برای اصفهان نیز یکی از وعده‌های اورژانس کشور است، هنوز هم در برخی از مناطق از جمله مسیر ۹۰ کیلومتری انارک چوپانان، با کمبود پایگاه مواجه هستیم.

انتقال مطالبات پرسنل اورژانس به رئیس دانشگاه علوم پزشکی

راستین اضافه کرد: هنوز نسبت به جمعیت در کلانشهر اصفهان و جاده‌های ترانزیتی شرق اصفهان با کمبود پایگاه اورژانس مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه نیروهای اورژانس سربازان خط مقدم جبهه سلامت هستند، تصریح کرد: مطالبات پرسنل اورژانس امروز به رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفته و وعده مساعدت برای پرداخت مطالبات به حق این افراد داده شده است. حق غذای پرسنل یکی از این مطالبات بود که به دلیل پیگیری نشدن، پرداخت نشده بود که اکنون وعده پرداخت آن داده شده است.

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: فوق‌العاده ویژه کادر درمان شامل نیروهای شرکتی اورژانس نشد، با پیگیری‌های انجام شده از ابتدای شهریورماه سال جاری، فوق‌العاده ویژه به نیروهای شرکتی اورژانس نیز پرداخت خواهد شد.

راستین تصریح کرد: در ۱۵۰ پایگاه اورژانس، ۳۰۰ دستگاه آمبولانس فعال بوده، ۳۰ دستگاه آمبولانس اسقاط شده که به دنبال بازسازی آنها هستیم. همچنین دو دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز آماده خدمت‌گذاری هستند.

بهره‌برداری از ۱۸ پد بالگرد در استان اصفهان

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: تا امروز کلنگ ۴۲ پد بالگرد زده شده که ۱۸ مورد بهره‌برداری شده و مابقی تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته است، وجود پد برای بالگرد الزامی است و از به خطر افتادن جان نیروها جلوگیری می‌کند.

راستین اضافه کرد: ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرده است تا زمانی که کمبود نیرو وجود داشته باشد از نیروهای شرکت جذب و استخدام خواهد شد، تاکنون دو بار فراخوان داده شده و از ۱۰۰ نفر ثبت‌نامی، ۲۰ نفر واجد شرایط بودند، بنابراین مجوز استخدام در اورژانس اصفهان وجود داشته اما متقاضی آن نیست.

وی تصریح کرد: افراد واجد شرایط می‌توانند به اورژانس اصفهان مراجعه کرده و در اولین فرصت در قالب نیروهای شرکتی مشغول به کار شوند. اکنون نیروی انسانی اورژانس با حداکثر توان مشغول به کار است، امید است مردم شرایط پیشگیری از ابتلاء به کرونا را رعایت کنند تا همکاران ما نیز کمی استراحت کنند.

متقاضی کار در اورژانس پیش بیمارستانی کم است

راستین اضافه کرد: تعداد نیروهای اورژانس اصفهان بر اساس استاندارد موجود کمتر از ۵۰ درصد نیروی مورد نیاز است که میزان کار نیروهای موجود را دو برابر کرده است. متقاضی کار در اورژانس پیش بیمارستانی کم است، لازم است برای انتخاب رشته دانشگاهی کدهای بیشتری تعریف شود تا این کمبود برطرف شود.

وی تصریح کرد: مجوز استخدام ۲۲۶ نیروی شرکتی در اورژانس اصفهان وجود داشته و اکنون ظرفیت استخدام بیش از ۱۰۰ نیرو را داریم. با جذب نیروهای خانم از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دو سال آینده اورژانس ویژه بانوان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

راستین اضافه کرد: از ۲۶ شهریورماه هر تماسی که با اورژانس گرفته شود، مکان تماس گیرنده در اتاق فرمان قابل رؤیت بوده و متناسب با آن امدادرسانی می‌شود.

کد خبر 522250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد نجفی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    با سلام و عرض خسته نباشید واقعا مردم خیلی راحت شدند به ویژه مردم مناطق روستایی که بیسواد هستند و قادر به ادرس دادن نیستند حتی بعضی وقت ها باید سر جاده اصلی تو سرما و گرما منتظر بودیم تا اورژانس برسه جهت ادرس اورژانس را همراهی کنیم از این اقدام که مشکل بزرگی را از ما حل کردید تشکر میکنم از روستای ایراج شهرستان کویری خوروبیابانک