ارتقای شبکه شاد اصلی‌ترین برنامه برای سال تحصیلی جدید است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: ارتقای شبکه شاد یکی از اصلی ترین برنامه های آموزش و پرورش استان اصفهان برای سال تحصیلی جدید بوده است و بعد از ۱۷ ماه آموزش مجازی دانش آموزان امسال به نقطه ای رسیده ایم که بسیاری از مشکلات این شبکه برای فرایند آموزش مجازی رفع شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی شامگاه سه شنبه_ ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۰_ در خصوص بازگشایی مدارس و پروژه مهرماه برای سال تحصیلی جدید در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: با همه گیری ویروس کرونا از اسفندماه سال ۱۳۹۸ یکی از دستگاه‌هایی که در طی این ۱۸ ماه گذشته مأموریت اصلی و وظیفه ذاتی آن (حضوری فیزیکی دانش آموزان در مدراس) متوقف شد نهاد آموزش و پرورش بوده است و کمتر دستگاه مثل آموزش و پرورش در این پاندمی دچار آسیب زیاد شده است.

وی اضافه کرد: روند آموزش‌ها به صورت مجازی بوده و مبرهن است که هیچ نوع آموزشی را نمی‌توان جایگزین آموزش حضوری دانش آموزان کرد به دلیل اینکه آموزش مجازی از نظر کیفی اجازه فعالیت مطلوب و به نحو احسن را برای معلمان و دانش آموزان فراهم نمی‌کند.

همراهی خوب رسانه‌ها با آموزش و پرورش در اپیدمی کرونا

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: در پاندمی کرونا اصحاب رسانه همراهی خوبی را با سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان داشته‌اند تا مشکلات آموزش مجازی را به گوش خانواده‌ها و مسئولین این سازمان برسانند تا در جهت برطرف کردن مسائل و بهبود کیفیت آموزشی دانش آموزان اقدامات لازم صورت بگیرد.

اعتدادی، افزود: در حال حاضر در آستانه بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی ۱۰۴۱-۱۴۰۰ قرار داریم و حضور مدیر دفتر متوسطه وزارت آموزش و پرورش طی روزهای اخیر در استان اصفهان جهت بازبینی فرآیندها و اقدامات سازمان آموزش و پرورش اصفهان برای پروژه مهرماه امسال و بازگشایی مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای شبکه شاد یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش استان اصفهان برای سال تحصیلی جدید بوده است، یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش نیز ارتقای این شبکه برای بهبود کیفیت آموزش مجازی بوده است و بعد از ۱۷ ماه آموزش مجازی دانش آموزان امسال به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بسیاری از مشکلات این شبکه برای فرایند آموزش مجازی حل شده است.

بازگشایی نمادین مدارس در مهرماه

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: با پیگیری‌های مداوم وزارت آموزش و پرورش مشکلات این شبکه در استان رفع شده است و دانش آموزانی که از شبکه شاد استفاده می‌کنند برای سال تحصیلی جدید می‌توانند از امکانات این شبکه برای تحصیل مجازی استفاده لازم را داشته باشند.

اعتدادی، تصریح کرد: با همت همکاران فرهنگی امسال مهرماه آمادگی بازگشایی نمادین مدارس را داریم و با وجود همه کمبودها که در حوزه نیروی انسانی وجود دارد، تلاش ما بر این بود تا برای سال تحصیلی جدید کلاس خالی از معلم را نداشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال زنگ شکوفه‌ها برای بازگشایی مدارس با حضور نمادین دانش آموزان در دبستان خوروش برگزار می‌شود و زنگ بازگشایی مدارس در سوم مهرماه در دبیرستان دخترانه حکیمه در ناحیه سه برگزار می‌شود و آموزش حضوری دانش آموزان با جمعیت کمتری در روستاها و مناطق عشایری برگزار می‌شود.

ماهیت آموزش‌های هنرستانی به صورت کارگاهی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: ماهیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها به صورت کارگاهی است تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم، بعضی از رشته‌ها را می‌توانیم در فضای مجازی به هنرجویان آموزش دهیم، در محیط واقعی و کارگاهی دانش آموزان تعامل با دیگران را یاد می‌گیرند.

اعتدادی، تاکید کرد: اولین پارامتر در بازگشایی هنرستان‌ها توجه به تراکم هنرستان‌ها است و دروس کارگاهی با گروه‌های ۱۵ نفر برگزار می‌شود و دومین پارامتر سرانه متعلق به هر دانش‌آموز با فضای بزرگی است و کارگاه‌های هنرستان از چهار و نیم متر شروع شده و تا ۷۰ متر ادامه دارد تا اماکن برگزاری کارگاه با تراکم ۱۵ نفر فراهم شود.

وی افزود: برای سال تحصیلی جدید آمادگی لازم برای برگزاری کارگاه‌های هنرستانی با این تراکم هنرجویان را داریم و این اتفاق وابسته به تصمیم نهایی ستاد ملی کرونا برای حضور هنرجویان در هنرستان‌ها و ابلاغ آن به آموزش و پرورش استان اصفهان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: در طرح اینترنت رایگان قریب به سه هزار و ۵۰۰ مدرسه متصل به اینترنت رایگان شدند و تعدادی از مدارس به دلیل صعب‌العبور بودن موفق به دریافت طرح اینترنت رایگان نشده‌اند، اما همه دانش آموزان با مجهز شدن سرورها امکان استفاده از شبکه شاد را داشتند و قریب به ۷۱ درصد دانش آموزان از امکانات شاد استفاده کرده و اعلام رضایت کردند و استان اصفهان از نظر دسترسی به امکانات شبکه شاد در جایگاه رتبه چهارم در بین استان‌های همجوار قرار دارد.

کد خبر 522141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.