استقلال تاجیکستان - پرسپولیس/ پرشین دربی؛ سه‌شنبه در دوشنبه!

سرخ‌پوشان پایتخت در اولین گام خود در مرحله حذفی ACL ۲۰۲۱ در دوشنبه به مصاف استقلال تاجیکستان خواهند رفت؛ تیمی ناشناخته اما هم‌زبان!

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امشب سه شنبه - ۲۳ شهریور ماه - در دوشنبه میهمان استقلال تاجیکستان خواهد بود. سرخ پوشان پایتخت برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان این رقیب هم زبان را پیش رو دارند و باید این تیم را در ورزشگاه مرکزی دوشنبه مغلوب سازند. با این حال سرخ‌ها کار چندان آسانی را پیش رو نخواهند داشت چرا که استقلالِ سرخ پوش، شگفتی ساز این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود و به راحتی تسلیم پسران یحیی نخواهد شد.

پرسپولیس و چالش جایگزینی خریدهای جدید

پرسپولیس بعد از کسب پنجمین عنوان قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، چند ماهی از مسابقات دور بوده و حالا فصل جدید را با نبردی حساس در آسیا میانه استارت خواهد زد. آنها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان با رقبا نسبتاً آسانی روبرو بودند و در گوا هند، مقتدرانه جواز حضور در یک هشتم نهایی را در مقام صدرنشین به دست آوردند. سرخ‌ها برای تکمیل مسیر نیمه تمام فصل قبل پا به این رقابت‌ها گذاشته‌اند و برای رسیدن به این مهم، حریف مرموزی را در مقابل دارند.

استقلال تاجیکستان - پرسپولیس/ پرشین دربی؛ سه‌شنبه در دوشنبه!

با این وجود پرسپولیس نه تنها در پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی تقویت نشد که با از دست دادن سه مهره کلیدی خود، ممکن است آسیب‌جدی دیده باشد. جدایی شهریار مغانلو و پیوستنش با سپاهان از یک سو و ترانسفر احمد نورالهی به امارات که برای چندین سال مغز متفکر میانه زمین سرخ‌ها به شمار می‌رفت و همچنین انتقال کنعانی زادگان به قطر، چالش بزرگی برای یحیی گل محمدی است. البته آنها به سراغ حامد پاکدل، رضا اسدی، علی نعمتی و علیرضا ابراهیمی رفتند تا جای خالی بازیکنان جدا شده را پر کنند.

با این حال پیش از سفر سرخ‌ها به پایتخت تاجیکستان یحیی گل محمدی اصرار به جذب بازیکنی خارجی داشت که موفق نشد. بسیاری این گزینه خارجی پرسپولیس را کیروش استنلی می‌دانستند اما به خاطر داشتن پرونده بین‌المللی سرخ پوشان در جذب این فوروارد بلند قامت ناکام ماندند.

استقلال سرخ‌پوش؛ از یکه تازی بر تاجیکستان تا شگفتی‌سازی در ACL

در فصل جاری لیگ قهرمانان، استقلال دوشنبه به عنوان اولین باشگاه تاجیکی تاریخ پا به ACL گذاشت و بر خلاف پیش بینی‌ها نه تنها به زنگ تفریح گروه A رقابت‌ها تبدیل نشد بلکه با پیروزی ارزشمند چهار بر یک مقابل الهلال بالاتر از این تیم پرافتخار عربستانی صدرنشین گروه شد تا بی‌دردسر جواز حضور در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را کسب کرده باشد. آن‌ها البته پیش از این در تورنمنت آسیایی پرزیدت کاپ طعم قهرمانی را چشیده و در AFC Cup دو بار تا یک قدمی کسب جام پیش رفته بودند.

استقلال تاجیکستان - پرسپولیس/ پرشین دربی؛ سه‌شنبه در دوشنبه!

استقلال تاجیکستان اگر چه تیمی تازه تأسیس به شمار می‌رود که تنها از سال ۲۰۰۷ و در سالروز استقلال این کشور به فعالیت پرداخته اما یکه تاز فوتبال تاجیکستان به شمار می‌رود. آن‌ها هشت فصل پیاپی عنوان قهرمانی لیگ تاجیکستان را به دست آورده‌اند. ناگفته نماند که این باشگاه تحت نظارت کاخ ریاست جمهوری تاجیکستان فعالیت می‌کند با ادامه‌دار شدن حضور رحمان نبی‌اف به عنوان رئیس جمهور همزمان بوده است!

بیشتر بخوانید:

حریف پرسپولیس در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را بشناسید + جزئیات

جذاب است که قدرت‌مان را برابر پرسپولیس محک بزنیم / قایدی برایم برجسته بود

اصطلاحات جذاب گزارشگرهای تاجیکی به بهانه درخشش فارسی‌زبان جدید ACL + فیلم

مهره‌های کلیدی استقلال

این تیم تاجیکی که ترانسفرمارکت ارزش آن را ۴.۸ میلیون یورو تخمین می‌زند، اگر چه با بودجه نسبتاً کم پا به لیگ قهرمانان آسیا گذاشته است اما با داشتن ۱۳ ملی‌پوش و بازیکنان دو ملیتی روسی - تاجیکی، توانسته ترکیب قدرتمندی را برای خود دست و پا کند. منوچهر جلیلوف خطرناک‌ترین مهاجم استقلال دوشنبه بوده که تاکنون سه گل برای این تیم به ثبت رسانده‌اند. در کنار جلیلوف، حضور بازیکن دیگری به اسم منوچهر صفروف خط حمله آن‌ها را تقویت کرده چرا که او نیز مانند جلیلوف با دبل مقابل الهلال، نقش بزرگی در این پیروزی تاریخی فوتبال تاجیکستان داشت.

استقلال تاجیکستان - پرسپولیس/ پرشین دربی؛ سه‌شنبه در دوشنبه!

نگرانی نماینده ایران از بازی در چمن مصنوعی

یکی از نکات نگران کننده برای یحیی و شاگردان، برگزاری این مسابقه حساس در زمین چمن مصنوعی است. تاجیک‌ها استادیوم مرکزی شهر دوشنبه را به عنوان محل برگزاری تقابل خود با پرسپولیس به کنفدراسیون آسیا معرفی کرده‌اند. بزرگترین معضل این استادیوم که محل دیدارهای خانگی تیم ملی تاجیکستان هم به شمار می‌رود، نداشتن چمن مصنوعی است که شرایط را برای میهمانی چون پرسپولیس که با بازی در چمن طبیعی عادت کرده، دشوار می‌سازد.

استقلال تاجیکستان - پرسپولیس/ پرشین دربی؛ سه‌شنبه در دوشنبه!

پرسپولیس بعد از دو سال در ورزشگاهی پر!

با توجه به اینکه آمار کرونا در کشور تاجیکستان پایین است، در بازی امشب شاهد حضور تماشاگران خواهیم بود. اخبار رسانه‌های تاجیکی نیز حاکی از آن است که بلیت فروشی این مسابقه به طرز عجیبی با استقبال هواداران روبرو شده و احتمالاً پرسپولیس بعد از دو فصل در ورزشگاهی مملو از تماشاگر پا به میدان خواهد گذاشت. البته ظرفیت استادیوم مرکزی شهر دوشنبه تنها ۲۰ هزار نفر است که ۱۰ درصد آن نیز به هواداران ایرانی اختصاص یافته و یک سکو هم میان طرفداران دو تیم، خالی و به عنوان فاصله رها شده است.

کد خبر 521884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.