جذاب است که قدرت‌مان را برابر پرسپولیس محک بزنیم/قایدی برایم برجسته بود

دروازه‌بان رقیب پرسپولیس در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان گفت: طرفداران استقلال از دستاوردهای باشگاه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بسیار هیجان زده هستند. آن‌ها به گرمی از ما استقبال کردند. امیدوارم بعد از بازی با پرسپولیس هم هوادارها حال مشابهی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، درخشش دور از انتظار استقلال دوشنبه در نخستین تجربه تاریخ فوتبال تاجیکستان در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی قاره کهن دیدگاه‌ها نسبت به فوتبال مردمان این کشور از فلات مرکزی آسیا را تغییر داده است. استقلال با صدرنشینی در گروهی که الهلال میزبانش بود نشان داد قدرت‌های نوظهوری در آسیا در حال متولد شدن هستند که نباید آن‌ها را دست کم گرفت. آن‌ها حالا دوست دارند مرزهای رؤیا پردازی‌شان را فراتر ببرند اما این بار به سد محکم پرسپولیس در دور حذفی برخورد کرده‌اند.

نتایج خوب استقلال سرخ‌پوش اگر چه بی‌ارتباط به خط آتش قدرتمند این تیم نیست اما از عملکرد ستودنی سنگربان جوان این تیم نیز نمی‌توان صرف نظر کرد. رستم یتیموف، نام پدیده ۲۲ ساله رقابت‌ها است که حالا علاوه بر تصاحب سنگر دروازه تیم ملی تاجیکستان در راه انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های ۲۰۲۳، به گلر نخست استقلال نیز بدل شده و با دو کلین شیت رفت و برگشت برابر شباب الاهلی امارات، نقش بسزایی در صدرنشینی آن‌ها ایفا کرد.

یتیموف چند سال قبل نیز به همراه تیم ملی امید تاجیکستان موفق به شکست دادن ملی‌پوشان زیر ۲۳ سال کشورمان در دوحه شده بود و حالا علاوه بر مصاف با سرخ‌پوشان پایتخت، به همراه تیم ملی کشورش رقیب ایران میان برترین تیم‌ها دوم گروه‌های انتخابی خواهند بود. به همین بهانه خبرنگار ایمنا با رستم یتیموف گفت و گویی انجام داده که در ادامه می‌خوانیم:

با اینکه اولین تجربه تو در لیگ قهرمانان بود اما فراتر از انتظار ظاهر شدی و در گروهی که الهلال حضور داشت به عنوان صدرنشین صعود کردی. از این بابت به تو تبریک می‌گویم ولی چگونه به این موفقیت دست پیدا کردید؟

از تبریکت ممنونم! همین‌طور است. در این گروه نمایش بدی نداشتیم و بازیکنان برای یکدیگر جنگیدند؛ شاید این مهم‌ترین نقطه قوت‌مان در این تورنمنت بود.

سطح مسابقات لیگ قهرمانان را در اولین حضورت چطور دیدی؟

لیگ قهرمانان نسبت به رقابت‌های داخلی‌مان در تاجیکستان سطحی مناسب‌تر و باکیفیت‌تر دارد. سرعت تیم‌ها و بازی‌ها در لیگ قهرمانان زیاد است. به همین بازی کردن در اولین دیدار آسان نبود ولی بعد از آن، تطابق پیدا کردیم.

به نظرم خودت هم عملکرد خوبی در مرحله گروهی ACL داشتی. در این باره با من موافقی؟

خوشحالم که توانستم به همراه هم‌تیمی‌هایم دو مسابقه را کنترل کرده و گلی را دریافت نکنم. در واقع این شایستگی کل تیم را نشان می‌دهد. دفاع ما با یک حمله آغاز می‌شود، بنابراین می‌خواهم بگویم از همه شما بچه‌ها (بازیکنان هم تیمی) ممنونم.

خیلی جذاب است که قدرت‌مان را برابر پرسپولیس محک بزنیم/از ایرانی‌ها، قایدی برایم برجسته بود

در مرحله یک هشتم نهایی، باید در برابر پرسپولیس بازی کنید. همان طور که می‌دانی آن‌ها در سال‌های اخیر دو بار به فینال رسیده‌اند. فکر می‌کنی پرسپولیس رقیب قدرتمندی برای استقلال دوشنبه باشد؟

در لیگ قهرمانان بازی یکطرفه و ساده نداریم و در هر مسابقه باید تا آخرین ثانیه‌ها تلاش کنیم! پرسپولیس تیمی است که به خوبی سازمان یافته و سال به سال است که با موفقیت در لیگ قهرمانان بازی می‌کند. این خیلی جذاب خواهد بود که قدرت‌مان را مقابل پرسپولیس محک بزنیم.

تصاویر و عکس‌های خاصی از بازگشت کاروان تیم شما به دوشنبه و استقبال پرشور مردم تاجیکستان و هوادارهای استقلال به رسانه‌های بین‌المللی مخابره شد. در خصوص این استقبال توضیح می‌دهی؟

طرفداران از دستاوردهای باشگاه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بسیار هیجان زده هستند. آن‌ها به گرمی از ما استقبال کردند. امیدوارم بعد از بازی با پرسپولیس هم هوادارها حال مشابهی داشته باشند.

خیلی جذاب است که قدرت‌مان را برابر پرسپولیس محک بزنیم/از ایرانی‌ها، قایدی برایم برجسته بود

فکر می‌کنی موفقیت‌های تیم شما چه تأثیری روی عملکرد تیم ملی تاجیکستان خواهد گذاشت؟

فکر می‌کنم این نتایج برای تیم ملی تاجیکستان خوب باشد. در هر صورت ۱۱ بازیکن از باشگاه استقلال به تیم ملی دعوت شدند! زمان به ما می‌گوید که مسابقات ملی به زودی فرا خواهد رسید.

به نظرت از گروهتان در انتخابی جام جهانی صعود خواهید کرد؟

قبل از آغاز هر دیدار، شانس پیروزی ۵۰-۵۰ است. باید به خود و هم‌تیمی‌ات باور داشته باشی. در نهایت همه چیز به خواست خدای متعال اتفاق خواهد افتاد.

تا چه اندازه با تیم‌های ایرانی آشنایی داری؟

البته ۳-۴ سال است که لیگ قهرمانان را پیگیری می‌کنم و طبعاً بازی‌های تیم‌های ایرانی را دیده‌ام! به علاوه در مسابقات زیر ۲۳ سال، مقابل ایران بازی کردم. آن دیدار را دو بر یک بردیم و قایدی، شماره ۱۰ استقلال ایرانی برایم بیشتر از بقیه برجسته بود! شماره ۱۰ قایدی است، درست است؟

بله، همین طور است.

به این دلیل او را به خاطر دارم که تیم ایران در آن دیدار همه بلند قد بودند اما قایدی کوتاه قد و سرعتی بود! (با خنده)

اتفاقاً قایدی در دور گروهی این فصل ACL نیز عملکرد درخشانی داشت، بازی‌های او را دیدی؟

خلاصه بازی استقلال (ایران) با الاهلی را دیدم در آن مسابقه مهدی دو گل خیلی خوب به ثمر رساند.

و سوال آخر، با وجود سن و سال کم و عملکرد خوبی که در لیگ قهرمانان داشتی، مورد توجه کارشناسان و رسانه‌های مختلف قرار گرفتی و حتی گمانه‌زنی‌هایی از انتقالات تابستانی‌ات می‌شود، با این شرایط آیا برای آینده به بازی در لیگ‌های دیگر کشورهای آسیا مانند ایران یا حتی اروپا فکر می‌کنی؟

حقیقتاً اکنون به بازی در لیگ‌های دیگر فکر نمی‌کنم. نیاز دارم که از پس چالش‌هایی که را در استقلال پیش رو دارم، به خوبی بگذرانم. با استقلال تا ۳۰ نوامبر قرارداد دارم و بعد از آن می‌توانم در این خصوص اظهار نظر کنم.

گفت و گو از: سروش فدایی _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 491499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.