قرار نیست همه شهر را پارکینگ کنیم

سرپرست اداره مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در نقاط مختلفی از شهر برخی شهروندان نسبت به کمبود فضای پارک خودروها اعتراض دارند، اما واقعیت این است که توسعه فضای پارک به نوعی باید مدیریت شده باشد؛ قرار نیست همه شهر را پارکینگ کنیم.

جمشید لقایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش ظرفیت پارک ۱۳۰۰ خودرو در پارکینگ‌های شهر اصفهان، اظهار کرد: در راستای رفع کمبودهای مربوط به پارک خودروها، مطالعات زیادی در ادوار مختلف انجام و بخشی از آنها اجرا شده، اما همیشه نقطه مشترک داشته که در موارد لازم نیاز است ظرفیت پارکینگ به صورت متمرکز در نقاطی از شهر در قالب پروژه‌های احداث پارکینگ اضافه شود.

وی افزود: در این راستا یکی از بزرگترین پروژه‌ها، احداث پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید با ظرفیت فضای پارک ۳۷۰ خودرو است که با توجه به تمرکز واحدهای تجاری در این محدوده از شهر مورد نیاز بود.

سرپرست اداره مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به تملک کاربری پارکینگ در میدان شهدا، تصریح کرد: بخشی از زمین این پارکینگ در محدوده منطقه یک و بخشی در محدوده منطقه سه شهرداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه در خیابان شهید بهشتی نیز عرصه یکی از گاراژها پس از توافق برای تملک به پارکینگ تبدیل خواهد شد، گفت: در ضلع جنوب شرقی میدان ۲۵ آبان (در محدوده منطقه هفت شهرداری اصفهان) برای عرصه‌ای با کاربری پارکینگ توافقات لازم با مالک انجام شده و به زودی تملک انجام می‌شود.

لقایی با تاکید بر اینکه در مناطق ۱۴ و ۱۰ شهرداری نیز عرصه‌هایی برای احداث پارکینگ تملک می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته پارکینگ عسکریه، پارکینگ زیرسطحی خیابان اردیبهشت با ظرفیت ۱۰۳ خودرو، پارکینگ گلستان شهدا، پارکینگ لسان الارض در محدوده تخت فولاد افتتاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پارکینگ مشارکتی نبش خیابان سنبلستان در زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع با ظرفیت ۳۵۰ خودرو نیز در حال احداث است.

سرپرست اداره مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: در نقاط مختلفی از شهر برخی شهروندان نسبت به کمبود فضای پارک خودروها اعتراض دارند، اما واقعیت این است که توسعه فضای پارک به نوعی باید مدیریت شده باشد؛ قرار نیست همه شهر را پارکینگ کنیم بلکه لازم است در بعضی از نقاط شهر حمل و نقل عمومی توسعه یابد و محدودیت برای تردد خودروها ایجاد شود.

لقایی تاکید کرد: شهر برای انسان‌ها طراحی می‌شود نه برای خودروها؛ بنابراین نباید خودرو محوری بر شهروند محوری غلبه کند.

کد خبر 521378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.