سلیمی: رأی‌گیری در مجمع نمایندگان به معنی انتخاب استاندار نیست

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم اینکه طی رأی‌گیری انجام شده، آقای حسینعلی حاجی دلیگانی بیشترین رأی را از نمایندگان به عنوان گزینه پیشنهادی استانداری اصفهان کسب کرد، اما این رأی‌گیری به معنی انتخاب استاندار نبوده و در این زمینه وزیر کشور حق انتخاب دارد.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نحوه تعیین گزینه‌های پیشنهادی استانداری اصفهان اظهار کرد: تعیین استانداران از جمله اختیارات وزارت کشور بوده که به پیشنهاد وزیر و با تصویب در هیئت دولت منصوب می‌شوند؛ بنابراین انتخاب استاندار در اختیار نمایندگان استان نیست، اما وزیر کشور درخواستی مبنی بر معرفی افراد شاخص و شایسته توسط نمایندگان جهت تصدی استانداری را مطرح کرد.

وی افزود: طی رأی‌گیری انجام شده در جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان، پنج نفر به عنوان گزینه پیشنهادی استانداری اصفهان مشخص و توسط رئیس مجمع نمایندگان به وزارت کشور ابلاغ شده است.

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان به عنوان مشورت افرادی را جهت تصدی استانداری به وزیر کشور اعلام می‌کنند و هیچ‌گونه تحکیم یا فشاری در این راستا به وزیر وارد نمی‌شود. نمایندگان استان اصفهان با پیشنهاد پنج نفر، دست وزیر کشور را برای انتخاب استاندار باز گذاشتند.

سلیمی یادآور شد: علی‌رغم اینکه طی رأی‌گیری انجام شده، آقای حسینعلی حاجی دلیگانی بیشترین رأی را از نمایندگان به عنوان گزینه پیشنهادی استانداری اصفهان کسب کرد، اما این رأی‌گیری به معنی انتخاب استاندار نبوده و در این زمینه وزیر کشور حق انتخاب دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر وضعیت استانداری اصفهان و انتخاب استاندار جدید مشخص شود.

کد خبر 521373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.