شهدای مدافع حرم موجب افتخار و سربلندی مسلمانان شدند

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: اگر شهدای مدافع حرم نبودند، امروز مسلمانان سرشکسته بودند. شهدای مدافع حرم باعث سربلندی، عزت و اقتدار مسلمانان و شیعیان شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مراسم رونمایی از کتاب «زور چترها به باران نمی‌رسد»، در محل موزه ملی دفاع مقدس و با حضور فرماندهان لشکر فاطمیون، جمعی از خانواده‌های شهدای لشکر فاطمیون، خانواده شهید سید جاوید موسوی و نویسنده کتاب، برگزار شد.

در این مراسم علی اصغر جعفری، ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم، گفت: امروز ما هر چه داریم از برکت خون شهدا است. اگر امروز اسلام پیروز و سربلند است به خاطر وجود مردانی نظیر شهید سید جاوید موسوی است که با بصیرت و شجاعت جلوی دشمن ایستادند.

وی با تاکید بر نقش شهدا در برافراشته شدن پرچم اسلام تصریح کرد: اگر شهدای مدافع حرم نبودند، امروز مسلمانان سرشکسته بودند. شهدای مدافع حرم باعث سربلندی، عزت و اقتدار مسلمانان خصوصاً شیعیان شدند.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شهادت را از جمله درجات والا دانست که دستیابی به آن نیازمند مجاهدت و اخلاص است و تاکید کرد: شهدا افتخاری برای جامعه و خانواده‌های خود محسوب می‌شوند، چرا که آنها حرمت بارگاه عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها را با خون خود پاس داشتند، از این رو امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به شهدایی نظیر شهید سید جاوید موسوی مباهات می‌کند.

جعفری با اشاره به پیوند تاریخی و دینی بین ملت‌های ایران و افغانستان یادآور شد: مردم مظلوم افغانستان برادران و خواهران ما هستند. در حقیقت ملت ایران آنها را از خود می‌دانند و ایران خانه دوم آنها است. جوانان رشید لشکر فاطمیون افغانستان در دفاع از حریم حرم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام حماسه‌های بی نظیری خلق کردند. سپهبد شهید قاسم سلیمانی همیشه به وجود فاطمیون افتخار می‌کرد و می‌گفت من به فاطمیون می‌بالم و از وجود آنها خرسند هستم.

کد خبر 521344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.