اصفهان با «شهروند دیپلمات» به جهانیان معرفی می‌شود/ برچسب برخورداری بر استان سنگینی می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم فعالیت‌ها در زمینه «شهروند دیپلمات» ادامه یابد تا جهانشهر اصفهان بیش از پیش به جهانیان معرفی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نور صالحی صبح امروز (یکشنبه) در نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه دیپلماسی شهری یکی از ابزارهای نوین، کارآمد و قدرتمند در فضای بین‌الملل است، اظهار کرد: یکی از این ابزار، عقد قرارداد خواهرخواندگی بین شهرها است.

وی با بیان اینکه این قراردادها به‌خاطر اشتراکاتی است که در زمینه‌های تاریخی فرهنگی و اقتصادی میان شهرها وجود دارد، افزود: اصفهان یکی از ۱۰ شهر تاریخی جهان است که با ۱۵ شهر تاریخی دیگر خواهرخوانده بوده و تعامل خوبی نیز با آن‌ها برقرار کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از ۱۵ شهریورماه دو نمایشگاه عکس از ۶۰ اثر عکاسان اصفهان در قالب طرح «شهروند دیپلمات» در شهر سن‌پترزبورگ روسیه برگزار و به مدت یک ماه دایر خواهد بود.

وی با بیان اینکه "اصفهان شکوه معماری ایرانی" و "اصفهان مهد هنر همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان" نام دو نمایشگاهی است که در این شهر خواهرخوانده اصفهان دایر شده است، ابراز امیدواری کرد: این قبیل فعالیت‌ها ادامه داشته و زمینه‌ای برای معرفی بهتر از پیش جهانشهر اصفهان به جهانیان باشد.

سفر به استان اولویت دولت باشد

نور صالحی با اشاره به سفرهای استانی ریاست جمهوری، آن را نشانه عزم و جدیت دولت برای حل مشکلات کشور دانست و اظهار کرد: طبق گفته رئیس جمهوری، این سفرها بر اساس حجم مشکلات استان‌ها ترتیب‌بندی می‌شود.

وی اضافه کرد: به عنوان رئیس شورا و به نمایندگی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن تقدیر از این حرکت جهادی و خداپسندانه از حجت‌الاسلام رئیسی دعوت می‌کنم که در اولین فرصت به اصفهان نیز سفر کرده و از نزدیک حجم مشکلات این استان را رصد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان با تقدیم ۲۳ هزار شهید دین خود را به نظام ادا کرده و قطب صنعت کشور بوده اما امروز حال خوبی ندارد، تصریح کرد: این استان به‌واسطه خشکسالی متعدد درگیر بی‌آبی و قطع جریان دائمی زاینده رود است که این امر باعث آلودگی‌های زیست محیطی و به خطر افتادن سلامت شهروندان شده است.

وی گفت: خشکی زاینده رود علاوه بر آسیب‌های زیست محیطی، آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی را نیز در پی داشته و به حدی این بحران پیش رفته که در تأمین آب شرب نیز دچار بحران هستیم.

نور صالحی با تاکید بر اینکه برچسب برخورداری همچنان بر اصفهان سنگینی می‌کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم اصفهان مقصد سفرهای بعدی هیئت دولت باشد و اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی کشور باعث شود همچنان این شهر و استان که به گفته مقام معظم رهبری مهد علم، دین، ولایت، شهادت و کار است در این جایگاه باقی بماند.

هزینه اتمام پروژه خط دو مترو ۳۰ هزار میلیارد تومان است

وی با اشاره به بازدید اعضای شورا از عملیات اجرایی تونل و تعدادی از ایستگاه‌های خط دو مترو اصفهان، اضافه کرد: در جریان این بازدید از نزدیک شاهد تلاش و کوشش مهندسان، مشاوران و کارشناسان مترو قرار گرفتیم؛ در مجموع ۳۲ درصد عملیات ساختمانی پروژه اجرا شده اگر این پیشرفت را بر اساس بررسی‌های مختلف تا حداکثر ۴۰ درصد بدانیم، پیشرفت کل خط دو حدود ۱۲ درصد است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هزینه اتمام پروژه خط دو مترو ۳۰ هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم تلاش‌ها برای استمرار این پروژه ادامه داشته و منابع مالی آن نیز تأمین شود.

کد خبر 521342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.