مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 و سامسونگ Galaxy A12+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای بسیاری از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO M3 و سامسونگ Galaxy A12 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این روزها بازار گوشی‌های میان‌رده داغ است و نمی‌توان یک انتخاب مناسب و درست انجام داد. سامسونگ و شیائومی نیز همیشه در این بازار قدرتمند حاضر شده و محصولات با کیفیتی را رونمایی و به بازار عرضه کرده‌اند. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی شیائومی میان رده POCO M3 با گوشی سامسونگ Galaxy A12 پرداخته خواهد شد.

مقایسه POCO M3 و Galaxy A12 از نظر دوربین

Galaxy A12

Xiaomi POCO M3

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

پنج مگاپیکسل

-

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

هشت مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

شیائومی POCO M3 را مجهز به دوربین سه‌گانه کرده است که امکانات این ماژول کاملاً ساده و مبتدی است. لنز اصلی این گوشی ۴۸ مگاپیکسل است و همراهی‌کننده آن دو لنز ماکرو و تشخیص عمق دو مگاپیکسل است. یک فلاش LED در کنار این سه سنسور وجود دارد.

لنز اصلی و ۴۸ مگاپیکسلی کواد بایر این دستگاه دارای دریچه دیافراگم f/1.8 و سایز ۰.۸ پیکسل است و مجهز به تکنولوژی فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) است. این سنسور از حالت عکسبرداری در شب پشتیبانی می‌کند.

لنز ماکرو دو مگاپیکسل که دریچه دیافراگم f/2.4 و اندازه ۱.۷۵ میکرومتر دارد از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. در نهایت یک لنز دو مگاپیکسل تشخیص عمق مجموعه دوربین‌های این گوشی را تکمیل می‌کند. لنز سلفی این گوشی مجهز به سنسور هشت مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.1 است.

سامسونگ برای Galaxy A12 چهار دوربین را در نظر گرفته است که لنزهای آن مطابق معمول با ترکیب دو در دو در کنار هم قرار گرفته است. در واقع دو لنز از این بخش واقعی است و دو لنز دیگر فقط جنبه پر زرق و برق کردن برگه مشخصات فنی این محصول را دارد.

لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسل از نوع GM2 ساخت سامسونگ است که با فیلتر رنگی تتراسل یا کوادبایر ۰.۸ میکرومتر را در هر پیکسل جای می‌دهد؛ بنابراین تصاویر نهایی ۱۲ مگاپیکسل خواهد بود. فاصله کانونی پوشش داده شده توسط این لنز ۲۵ میلی‌متر و دریچه دیافراگم f/2.0 است. لنز اولترا واید این گوشی پنج مگاپیکسل است که می‌تواند فواصل ۱۲۳ درجه را پوشش دهد.

بر خلاف سایر لنزهای اولتراواید موجود در دیگر گوشی‌ها، خبری از سیستم ثابت‌سازی نرم‌افزار در این حسگر نیست. در نهایت دو لنز دو مگاپیکسل وجود دارد که یک لنز ماکرو برای گرفتن تصاویر کلوزآپ تا فاصله ۳.۵ میلی‌متر استفاده می‌شود و دیگری برای تشخیص عمق به کار می‌رود که امکان عکسبرداری با آن وجود ندارد. برای گرفتن تصاویر سلفی این گوشی به یک لنز هشت مگاپیکسل در درون ناچ بالای نمایشگر مجهز است. این لنز از فاصله کانونی ۲۵ میلی‌متر را پوشش می‌دهد و دارای دریچه دیافراگم f/2.2 است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 و سامسونگ Galaxy A12+ لیست جزئیات

مقایسه POCO M3 و Galaxy A12 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A12

Xiaomi POCO M3

چیپست

Mediatek MT6765 Helio P35

Qualcomm SM6115 Snapdragon 662

پردازنده گرافیکی

PowerVR GE8320 GPU

Adreno 610 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

رابط کاربری

One UI 2.0

MIUI 12

تنوع حافظه

۳۲/۳، ۶۴/۴، ۱۲۸/۴ و ۱۲۸/۶

۶۴/۴ و ۱۲۸/۴

شیائومی برای POCO M3 از تراشه Snapdragon 662 تولید شده با فرآیند لیتوگرافی ۱۱ نانومتری بهره می‌برد. این چیپست هشت هسته‌ای دارای چهار هسته Kryo 260 Gold با سرعت ۲.۰ و چهار هسته Kryo 260 Silver با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز است. چهار هسته اول مبتنی بر شیوه طراحی Cortex-A73 بوده است و چهار هسته دوم که انرژی کمتری مصرف می‌کنند مبتنی بر Cortex-A53 است.

پردازنده گرافیکی به کار رفته در این تراشه Adreno 610 است؛ این تراشه با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده و تکنولوژی مربوط به حافظه این گوشی UFS 2.0 است. همچنین این گوشی با رم چهار گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت تولید شده است که از تکنولوژی حافظه UFS 2.1 بهره می‌برد. این گوشی برای ارتقا حافظه از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ بار پردازشی Galaxy A12 بر دوش پردازنده‌ ۱۲ نانومتری Mediatek MT6765 Helio P35‌ با چهار هسته‌ ۲.۳۵ گیگاهرتز Cortex-A53 و چهار هسته‌ ۸.۱ گیگاهرتز Cortex-A53 قرار داده است. تراشه میان‌رده Mediatek‌ برای پردازش محتوای گرافیکی از پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 بهره می‌برد. این تراشه از رم LPDDR3-1866 و LPDDR4x-3200، حافظه‌های ذخیره‌سازی eMMC 5.1 پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ این گوشی را در سه نسخه سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی؛ چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی؛ چهار و شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی به بازار عرضه کرده است. این گوشی از دو سیم‌کارت و کار حافظه جانبی به طور همزمان پشتیبانی می‌کند.

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 و سامسونگ Galaxy A12+ لیست جزئیات

شیائومی POCO M3 را با اندروید ۱۰ و رابط کاربری MIUI 12 به بازار عرضه کرده است. سامسونگ برای Galaxy A12 از اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.0 استفاده کرده است.

مقایسه POCO M3 و Galaxy A12 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A12

Xiaomi POCO M3

نوع نمایشگر

PLS IPS

IPS LCD

سایز

۶.۵ اینچ

۶.۵۳ اینچ

رزولوشن

720x1600

1080x2340

تراکم پیکسلی

۲۶۴ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

شیائومی برای POCO M3 از صفحه‌نمایش ۶.۵۳ اینچی با وضوح 1080x2340‌ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ بهره می‌برد و تراکم پیکسل ۳۹۵ پیکسل‌براینچ را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. این صفحه‌نمایش از نوع IPS LCD استفاده می‌کند و داراد روشنایی ۴۰۰ نیت است. با فعال کردن حالت Sunlight Mode، بیشترین مقدار روشنایی افزایش هم خواهد یافت و در محیط‌های که نور طبیعی دارد این روشنایی به ۴۴۰ نیت خواهد رسید. حداقل روشنایی نور سفید ۲.۵ نیت است که برای یک گوشی متعلق به این رده امتیاز فوق‌العاده‌ای به شمار می‌آید و آن را به یک موبایل توانمند و مناسب جهت مطالعه در فضاهای تاریک تبدیل می‌کند.

Galaxy A12 از معدود گوشی‌های سامسونگ است که از صفحه نمایش OLEDاستفاده نمی‌کند . نمایشگر LCD به کار رفته در این گوشی از نوع PLS IPS است. این صفحه نمایش دارای اندازه ۶.۵ اینچ و وضوح 720x1600‌ پیکسل است. صفحه نمایش این گوشی تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل در اینچ را دارد. حداکثر روشنایی این گوشی حدود ۴۰۰ نیت است که در مقایسه با گوشی‌های پرچمدار که بیشتر از یکهزار نیت روشنایی می‌دهد، بسیار ضعیف است. در این گوشی سنسور اختصاصی نور محیط وجود ندارد که باعث می‌شود این گوشی نتواند نور صفحه نمایش را با محیط هماهنگ کند. سامسونگ برای این گوشی هیچ حالت رنگی در نظر نگرفته است و تنها می‌تواند پنل رنگی sRGB را تولید کند.

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 و سامسونگ Galaxy A12+ لیست جزئیات

مقایسه POCO M3 و Galaxy A12 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A12

Xiaomi POCO M3

ابعاد

164x75.8x8.9 میلی‌متر

162.3x77.3x9.6 میلی‌متر

وزن

۲۰۵ گرم

۱۹۸ گرم

صدای استریو

ندارد

ندارد

شیائومی در طراحی POCO M3 از پلاستیک با کیفیت استفاده کرده است که ظاهری شبیه به چرم دارد و اثر انگشت را به خود جذب می‌کند. صفحه‌نمایش این گوشی ۸۳.۴ درصد از قاب جلویی را در اختیار دارد. از صفحه‌نمایش این گوشی با پوشش گوریلا گلس سه محافظت می‌شود که اندکی مقاومت صفحه‌نمایش در برابر خط و خش و ضربه را افزایش می‌دهد. این گوشی با ابعاد 162.3x77.3x9.6 میلی‌متر و وزن ۱۹۸ گرم در دسته گوشی‌های نسبتاً سنگین قرار می‌گیرد.

سامسونگ Galaxy A12 را از پلاستیک بسیار خوش‌قیافه و زیبا ساخته است. ساختار این گوشی به صورت بدنه یک پارچه است. قاب جلویی این گوشی از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی میزبانی می‌کند که حدود ۸۳ درصد از این فضا را به خود اختصاص داده است و که با ناچ قطره‌ای در بالای نمایشگر دوربین سلفی را در خود جای داده است. این گوشی نسبت به نسل قبلی خود افزایش ۲۸ گرم وزن را تجربه کرده است و وزن آن معادل ۲۰۵ گرم است. سامسونگ این گوشی را در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و قرمز ساخته و بازار عرضه کرده است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 و سامسونگ Galaxy A12+ لیست جزئیات

مقایسه POCO M3 و Galaxy A12 از نظر باتری

Galaxy A12

Xiaomi POCO M3

ظرفیت

پنج هزار میلی‌آمپر

شش هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۱۵ وات

۱۸ وات

سامسونگ برای تأمین انرژی Galaxy A12 از باتری پنج هزار میلی آمپر ساعت و فناوری شارژ سریع ۱۵ وات استفاده کرده است. این ظرفیت بالا در کنار نمایشگر HD و سخت افزار نه چندان قوی باعث می‌شود تا این محصول با استفاده عادی یک الی دو روز نیازی به شارژ نخواهد داشت.

شیائومی در POCO M3 از باتری ظرفیت شش هزار میلی آمپر ساعت با فناوری شارژ سریع ۱۸ وات بهره برده است. باتری این گوشی در مدت نزدیک به ۳۰ دقیقه ۲۵ درصد ظرفیت باتری را شارژ خواهد کرد؛ برای شارژ کامل ظرفیت باتری نزدیک به سه ساعت زمان نیاز دارد.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO M3 و سامسونگ Galaxy A12

تا اینجا به مقایسه POCO M3 با Galaxy A12 از نظر کیفیت دوربین، صفحه نمایش، قدرت سخت افزاری، طراحی و باتری پرداختیم. هر دو این گوشی‌ها مزیت‌های منحصر به فرد خود را دارد و هرکدام در بخشی نسبت به دیگری برتری دارد، اما در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز بگیرید.

کد خبر 521294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    21 7
    فقط پوکو