استاندار جدید زمینه فعالیت بخش خصوصی در نظام سلامت را فراهم کند

رئیس ‌اسبق سازمان ‌نظام پزشکی استان اصفهان، گفت: استاندار بهتر است بتواند برای بخش خصوصی تسهیلاتی قائل شود تا بخش خصوصی پیشرفت کرده و به مردم خدمت‌رسانی کند، به هر حال دولت وضعیت اقتصادی مناسبی برای دایر کردن مراکز بهداشت درمان با اضافه شدن درمان‌های گران قیمت نخواهد داشت.

عباسعلی جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مطالبات از استاندار جدید، اظهار کرد: امیدواریم استاندار جدید واکسیناسیون را در استان به حد استاندارد برساند تا آمار مبتلایان و فوتی‌های بیماران کرونایی در استان کاهش پیدا کند، متأسفانه در موج‌های کرونایی روزانه با مبتلایان زیاد کرونا درگیر هستیم و توجه به این امر بسیار ضروری است.

کاهش آمار مبتلایان کرونایی با واکسینه کردن آحاد جامعه

وی اضافه کرد: با اولویت‌ترین موضوع نظام سلامت در استان کاهش آمار مبتلایان کرونایی با واکسینه کرد آحاد جامعه است، باید استاندار جدید به این امر مهم توجه کند و با هماهنگی با ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، وزارت بهداشت و درمان و رساندن واکسن کرونا به استان راهکاری برای تزریق زودتر واکسن به مردم از طریق بخش خصوصی، بسیج مردمی، نیروهای ارتش و سپاه را داشته باشد تا امر واکسیناسیون سریع‌تر انجام شده و سطح ایمنی مردم افزایش پیدا کند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی استان اصفهان، تصریح کرد: وزیر بهداشت و درمان می‌تواند با وارد کردن واکسن کرونا مشکل کمبود واکسن را در کشور حل کند، ولی تزریق آن با مشارکت همه کسانی که قادر به انجام این کار هستند و با یک بسیج عمومی امکان‌پذیر است به نظر می‌رسد استاندار می‌تواند نقش مرکزی در استان در این مورد واکسیناسیون عمومی داشته باشد.

وی در خصوص نقطه ضعف‌های استاندار قبلی، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا و تأخیر در واکسینه شدن مردم در اختیار استاندار اصفهان نبوده است، کمبود واکسن کرونا در استان وجود داشت و همه واکسن‌های وارد شده به استان برای مردم تزریق شده است.

رئیس اسبق سازمان نظام پزشکی استان اصفهان، گفت: استاندار جلسات متعددی در این زمینه داشته است، اما وقتی که واکسن در دسترس قرار نداشت برنامه‌ای هم نمی‌توانست اجرا شود، به طور یقین استاندار هم در زمینه بیماری کرونا فعالیت زیادی داشت از جمله همراه شدن با ارتش، سپاه و ایجاد تخت‌های سیار در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی که برای رسیدگی بیشتر به بیماران کرونایی را در استان اصفهان فراهم کردند.

جوادی، خاطرنشان کرد: آنچه امروزه در دنیا هم مشخص شده است اینکه بالا رفتن سطح واکسیناسیون در هر جامعه از انتقال این ویروس پیشگیری می‌کند، باید بدانیم بالا رفتن واکسیناسیون به این معنی نیست که این بیماری به طور کامل ریشه‌کن شود، به هر حال شیوع این ویروس وجود دارد اما با واکسینه کردن مردم آمار مرگ و میر در اجتماع کاهش پیدا می‌کند.

لزوم تسهیل فعالیت بخش خصوصی در نظام سلامت

وی تصریح کرد: استاندار بهتر است بتواند برای بخش خصوصی تسهیلاتی قائل شود تا بخش خصوصی پیشرفت کرده و به مردم خدمت‌رسانی کند، به هر حال دولت وضعیت اقتصادی مناسبی برای دایر کردن مراکز بهداشت درمان با اضافه شدن درمان‌های گران قیمت نخواهد داشت.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی استان اصفهان، اظهار کرد: بهترین شیوه برای بهتر و بیشتر شدن خدمات سلامت وارد کردن بخش خصوصی برای فعالیت است، در واقع بخش خصوصی هم به عنوان خیریه و هم به عنوان بخش خصوصی می‌تواند به درمان بیماران کمک کند تا جامعه سالم و ایمنی داشته باشیم، متأسفانه اصفهان از نظر بخش خصوصی از همه استان‌های هم ردیف خود عقب است و امیدواریم استاندار جدید بتواند در این حوزه اصفهان را به حد مناسب و هم رتبه با استان‌های دیگر برساند.

کد خبر 520963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.