دانمارک خواهان افزایش ساعات کاری مهاجران برای دریافت حقوق

دولت دانمارک ۳۷ ساعت کار مفید در هفته را برای مهاجران جهت دریافت حقوق ضروری دانسته و ادعا کرده است این اقدام در راستای همگام‌سازی تلاش‌ها با خدمات رفاهی اعمال خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات ارشد دانمارک اخیراً در پیشنهاد اصلاحی خود تحت عنوان "دانمارک بهتر از قبل می‌شود"، ۱۰ اقدام بلندپروازانه را در سر پرورانده‌اند تا از این طریق به کارآفرینی برای ۱۰ هزار نفر تا سال ۲۰۳۰ کمک کنند. افرادی که به کار گرفته می‌شوند در پیاده‌سازی اقدامات مربوط به سبزسازی، توانمندسازی و بهبود کیفیت خدمات عمومی فعالیت خواهند کرد. برای رسیدن به ۱۰ هدف مورد نظر، مهاجران یا افرادی که به هر طریق شهروند دانمارکی به شمار نمی‌روند، موظف خواهند بود در طول هفته ۳۷ ساعت کار کنند تا از حقوق و مزایا بهره‌مند شوند.

در واقع از این پس، حقوق کارگران دقیقاً متناسب با فعالیت‌های مفید آن‌ها پرداخت خواهد شد که همین امر در برانگیختن این افراد به کار بیشتر سهیم خواهد شد. بیشتر این کارگران را زنان مهاجری از خاور میانه، آفریقای شمالی، افغانستان، پاکستان و ترکیه تشکیل خواهد داد که در حال حاضر از بیکاری در کشور بیگانه رنج می‌برند.

دولت دانمارک قصد دارد از این افراد به عنوان نیروی کار جدید بهره گیرد چرا که باور دارد در هر یک از آن‌ها استعدادی نهفته است که در صورت شکوفا شدن می‌تواند به بهبود هر چه بیشتر کیفیت زندگی در دانمارک مؤثر واقع شود و کشور را به هدف "دانمارک بهتر از قبل می‌شود"، نزدیک کند. در واقع، کارآفرینی دانمارک برای مهاجران نه تنها مزایای بسیاری برای این افراد در پی دارد بلکه به توسعه‌های بیشتر و رونق اقتصاد کشور نیز کمک قابل توجهی می‌کند.

قانون جدید ضرورت فعالیت ۳۷ ساعته در هفته ابتدا مشمول افرادی خواهد شد که به عنوان مهاجر، بین سه تا چهار سال در کشور فعالیت داشته‌اند ضمن اینکه از سواد لازم برخوردار نبوده‌اند. این افراد در حال حاضر حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت کل کشور را به خود اختصاص داده‌اند که البته گزارشات حاکی از افزایش تدریجی آن‌ها است. در مرحله بعدی مهاجران جدید در فعالیت‌هایی نظیر نظافت فضاهای عمومی، حفظ سواحل و جنگل‌ها و همچنین نوسازی زیرساخت‌های قبلی مشغول به کار خواهند شد.

کد خبر 520912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.