اقدام جدید دانمارک در حمایت از پدران

شهرداری اودنسه دانمارک اولین اتاق بازی پدران را در حمایت از مردان "تازه پدر شده" افتتاح کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مادران به تنهایی با چالش‌های بارداری، زایمان و بچه‌داری روبرو هستند؛ متعاقباً، کارفرمایان به زنان این حق را داده‌اند که از مرخصی با حقوق خود به عنوان مرخصی زایمان استفاده کنند. در این مدت، زنان اغلب در مراکز حمایت مادران حضور می‌یابند که روش ارتباط با نوزادان خود را بیاموزند، با مادران دیگر ارتباط برقرار کنند و از افرادی که به نوعی چالش‌های مشابه آن‌ها را دارند، کمک بگیرند.

با این حال، در دنیای امروز نقش والدین در حال تغییر است؛ به عبارت دیگر، پدرها در بعضی موارد از مادرها جلو زده‌اند و اکنون در همه مراحل مختلف فرزندپروری شرکت می‌کنند؛ از کلاس‌های بارداری مادران گرفته تا زایمان و مراقبت‌های بعدی.

با این وجود، در حالی که پدران در مراقبت و تربیت فرزندان خود بیش از پیش فعال شده‌اند، اما از نظر مرخصی والدین یا شرکت در کلاس‌های بازی و تربیت پس از تولد فرزند، از فرصت‌های یکسانی برخوردار نیستند. با توجه به این موضوع، شهرداری اودنسه دانمارک برای انجام اقدامات جدی در این رابطه با انجمن سلامت مردان همکاری کرده است.

اودنسه اولین "اتاق بازی پدران" شهر را افتتاح کرده است که در آن پدران کودکان (۰ تا ۵ ساله) می‌توانند با فرزندان خود وقت بگذرانند و تعامل اجتماعی با سایر والدین برقرار کنند. در حالی که سالهاست مادران به این نوع حمایت‌ها دسترسی دارند، پدران این فرصت را ندارند که در مورد پدر بودن و چالش‌های آن با سایر مردان در همین رابطه مراوده داشته باشند.

سوزان کراولی لارسن، مشاور ارشد کودک و نوجوان در این رابطه تاکید کرد مرخصی والدین یکی از مسائلی است که هنوز توجه به آن برای مردان و زنان متفاوت است. به عبارت دیگر، پدران مجاز نیستند به اندازه مادران پس از تولد فرزندان خود مرخصی بگیرند. علاوه بر این، خانواده‌های تک والد نیز ازنظر مرخصی استحقاقی فرصت‌های نابرابر را تجربه می‌کنند.

با تأسیس اتاق بازی پدران، شهرداری اودنسه یک قدم به ریشه کن کردن نابرابری و ارتقای روابط سالم‌تر پدر و فرزند نزدیک می‌شود. بنا بر اعلام شهرداری، تنها ۲۵ اتاق بازی از این دست در دانمارک وجود دارد.

اقدام جدید دانمارک در حمایت از پدران

کد خبر 520826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.