پیگیری راه‌اندازی دفتر نمایندگی یونسکو در همدان

عضو شورای شهر همدان گفت: با نظر موافق اکثریت اعضای شورای مبنی بر تیم‌داری شهرداری همدان، قرار بر این شد که شهرداری اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ را برای تصویب شورا ارسال کند تا بتوانیم تیم فوتبال شهرداری همدان را در دسته یک لیگ فوتبال کشور حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بادامی نجات در گزارش جلسات شورای اسلامی شهر همدان به مردم در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"بازدید از فرهنگسرای الوند (گردشگری) و بیمارستان بوعلی، اصلاحیه ردیف بودجه تیم فوتبال شهرداری همدان، بررسی پروژه بزرگ تقاطع غیر همسطح غدیر، بررسی نامه‌ها و لوایح مختلف شهرداری، پیگیری راه‌اندازی دفتر نمایندگی یونسکو در همدان دستور کار شورای همدان قرار گرفت.

بازدیدی از فرهنگسرای الوند داشتیم. ماهیت فعالیت این مجموع فرهنگی، گردشگری است از این‌رو پیشنهاد دادم: «شهرداری همدان در حوزه گردشگری بین‌المللی ورود پیدا کند و از آنجا که پروفسور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت سیزدهم، رئیس هیأت امنا کمیسیون ملی یونسکو است، باید پیگیری‌های لازم صورت پذیرد تا دفتر نمایندگی یونسکو در شهر همدان راه‌اندازی شود و یا از ظرفیت‌های یونسکو برای همدان استفاده شود»

در ادامه به همراه سعید نظری، نایب رئیس شورای ششم شهر همدان بازدیدی از پیشرفت اقدامات توسعه‌ای بیمارستان بوعلی به ریاست بهرام سیفی‌زارعی داشتیم که خوشبختانه تغییرات مجموعه، روند مناسبی را دنبال می‌کند. اکثریت اعضای شورا برای ادامه تیم‌داری شهرداری موافقت کردند.

در ادامه باید گفت که جلسات کمیسیون‌های تخصصی هم روال معمول خود را پیش گرفته‌اند و با توجه به حوزه تخصصی خود، به بررسی نامه‌های مردمی و لوایح مختلف شهرداری می‌پردازند. جلسه بعدازظهر صحن شورا در روز سه‎شنبه با خاموشی همراه بود. از آنجایی که ساختمان شورای شهر همدان در ۱۸ متری بهنام‌جو، خیابان مهدیه استقرار دارد، حدود دو ساعت برق این منطقه شهری، قطع شد.

تمامی سیستم‌های الکترونیکی شورای شهر به‌منظور قرائت نامه و رأی‌گیری به سیستم شبکه‌ای متصل به برق وصل است؛ از این‌رو باید منتظر اتمام فرآیند قطعی برق، می‌ماندیم. در همان زمان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان به همراه معاون ورزشی سازمان وارد صحن شورا شدند تا شورای ششم در خصوص حفظ تیم‌داری شهرداری همدان تصمیم بگیرد.

نظرات مختلفی در این زمینه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. با توجه به اینکه تیم شهرداری همدان از لیگ دسته دو به لیگ دسته یک فوتبال کشور صعود کرده است، باید برای هزینه‌کردهای آن، تغییراتی در ردیف بودجه لحاظ شود؛ همچنین مباحث قانونی تیم‌داری شهرداری مطرح شد مبنی بر اینکه آیا شهرداری همدان می‌تواند در دسته یک به صورت حرفه‌ای تیم‌داری کند؟

در نهایت با نظر موافق اکثریت اعضای شورای مبنی بر تیم‌داری شهرداری همدان، قرار بر این شد که شهرداری اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ را برای تصویب شورا ارسال کند تا بتوانیم تیم فوتبال شهرداری همدان را در دسته یک لیگ فوتبال کشور حمایت کنیم.

تعدادی از اعضای شورای شهر از جمله بنده پیشنهاد دادیم تا از سایر رشته‌های ورزشی به‌ویژه تیمی که دارای ظرفیت مناسبی هستند و می‌توانند برای شهر همدان افتخارآفرینی کنند، حمایت شود. همچنین توجه ویژه‌ای هم معطوف به ورزش محلات و شهروندی وجود داشته باشد؛ زیرا معتقدیم وجود تیم فوتبال شهرداری همدان نباید خلل و آسیبی به حمایت از ورزش شهروندی ایجاد کند.

پیمانکار پروژه غدیر مقصر است. بررسی پروژه بزرگ شهری تقاطع غیر همسطح غدیر دومین دستورکار صحن شورای شهر بود؛ پروژه‌ای که به‌دلیل مباحث مالی بر اساس ادعای پیمانکار متوقف شده بود. در این جلسه تأکید شد که پیمانکار باید منابع مالی لازم را تأمین کند تا به‌موقع نسبت به تزریق آن به پروژه، اقدام شود.

شهرداری از تعهدات خود در حوزه مالی، آنچنان عقب نبود و اگر صورت‌وضعیت‌های جدید ثبت شود؛ شهرداری تعهد داد تا در اسرع وقت نسبت به پرداخت آن اقدام کند. در این بین کمیسیون فنی و عمرانی شورا، مسئولیت پیگیری روند اجرایی پروژه غدیر را برعهده دارد که امیدواریم به سرانجام برسد.

در پایان این جلسه صحن شورا که حدود چهار ساعت به طول انجامید؛ نامه‌هایی در حوزه‌های مختلف مطرح شد که بخشی از آنها مربوط به لوایح و قراردادهای شهروندان بود و تعدادی نیز نامه‌های رسیده و ارجاع شده به صحن، مورد بررسی قرار گرفت. "

کد خبر 520773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.